Fiskesnacks abborrefemma 2021 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskesnacks abborrefemma 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Fiskesnacks abborrefemma 2021

    Nytt år, ny tävling!


    Stort grattis till Bowman, som vann 2020 års tävling på 232 cm fördelat på 5 fiskar, med toppfisk på 48cm.

    2a och 3e plats går till Emil Karlsson på 228 cm och Daniel Kronblom på 219 cm. Bra fiskat grabbar!



    Kopierar föregående tråds intro.


    Tävlingen startar 2021-01-01 och pågår till 2021-12-31. Fiskarna ska vara fångade inom dessa datum.

    Registrering av fångst sker samma dag fisken har avlivats eller återutsatts. C&R ska tillämpas men skadade fiskar avlivas.


    Endast fiskar fångade efter att du anmält dig får anmälas till tävlingen.


    Fisken ska vara fångad med sportfiskemetoder.


    Längden på de fem längsta räknas samman vid årets slut. En bra bild eller film från mätningen krävs för registrering. Använd mätplanka, tumstock, måttband eller vad du har att mäta med när bilden tas.


    Vi använder FishChamp - Sportfiske app av Robert Olofsson för registrering av fångst. Spara bilderna i telefonen och lägg gärna ut dom även här i tråden ifall appen klipper bilderna så helheten inte syns.


    Använd följande inbjudningkod för att gå med i tävlingen:

    fiskesnack21


    Ladda ner appen FishChamp från App Store och Google Play.

    Fiska med förstånd.
    Senast ändrad av Spow; 2021-01-01, 12:09.

  • #2
    Tack!
    Nu kör vi igen!
    Snart är det sommar, får hoppas att detta året ger mig några härliga pass på sjön!
    Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
    &

    Fiskesnacks AbborrFemma 2020
    ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
    Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

    -Okänd

    Kommentera


    • #3
      Jag är taggad som f-n, i år SKA jag banne mig knäcka mitt över 50 år gamla pb :-)

      Är i färd med att göra lite uppdateringar på min luftkajak, bl a ska ekolodet, som jag nu har i en väska mellan knäna, flyttas till en hållare på sidan av kajaken. Har också beställt en ordentlig stol som jag hoppas mycket på, sittkudden som levererades med kajaken när jag köpte den för några år sedan är rätt obekväm.

      Och så har jag köpt en "power pole" så att jag förhoppningsvis enklare kan hålla kajaken stilla på grundare vatten utan att behöva ankra.

      Så jag ser med tillförsikt fram mot fiskeåret 2021!

      Kommentera


      • #4
        Måste man inte ha tre armar om man ska fota borrar på mätbräda ensam, hur går ni tillväga?

        Kommentera


        • #5
          Har aldrig haft problem att fota abborre på brädan, tycker de ligger lungt och stilla. Men det underlättar om man har en kupad bräda med stopp där fram, så fisken inte glider runt.
          ​​​

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av holden Visa inlägg
            Måste man inte ha tre armar om man ska fota borrar på mätbräda ensam, hur går ni tillväga?
            Nädå inte alls, även om det vore att föredra :-)

            Jag ställer mig på knä och lägger borren på brädan, håller ner den med ena handen och fotar med andra. Jag har röststyrt slutaren på mobilkameran, det gör det ännu enklare att knäppa bilden. Dessutom är mina borrar så små så att jag inte behöver hålla kameran så högt över fisken ha ha.

            Kommentera


            • #7
              Jag kommer återigen absolut inte ha något med toppstriden att göra, utan sätter istället ett eget mål på 150cm, dvs. 30cm i snitt. Det blir inte lätt, för 30+ borrar är väldigt sällsynta för mig, 2020 blev det bara två stycken över denna magiska gräns.

              Börjar året med att rapportera in en liten pimpelborre från dagens fiske i alla fall. Jätteliten jämfört med vad alla andra brukar rapportera in, men den var nog ungefär tre gånger så stor som de abborrar jag i snitt får vid pimpelfiske!

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av Sdw Visa inlägg
                Jag kommer återigen absolut inte ha något med toppstriden att göra, utan sätter istället ett eget mål på 150cm, dvs. 30cm i snitt. Det blir inte lätt, för 30+ borrar är väldigt sällsynta för mig, 2020 blev det bara två stycken över denna magiska gräns.

                Börjar året med att rapportera in en liten pimpelborre från dagens fiske i alla fall. Jätteliten jämfört med vad alla andra brukar rapportera in, men den var nog ungefär tre gånger så stor som de abborrar jag i snitt får vid pimpelfiske!
                Det är väl ingen inställning att starta med :-)
                Gör något annorlunda, som du inte gjort innan, först då kan du få annat resultat.
                Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
                &

                Fiskesnacks AbborrFemma 2020
                ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
                Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

                -Okänd

                Kommentera


                • #9
                  Detta året siktar jag på 200+ cm fördelat på 5 fiskar :P

                  Kommentera


                  • #10
                    Premiärturen för året bjöd på det bästa abborrfisket jag någonsin haft. Det verkade som att alla större abborrhonor hade samlats på c: 3-4 meters djup i ett smalt sund i den lilla insjön jag fiskade i.

                    Fick sammanlagt runt 15 abborrar, de flesta mellan 5-7 hg med två toppfiskar på 780 g resp. 1 kg prick, tangerat pb för min del. Alla högg på en långsamt sjunkande Shadow Rap som jag twitchade hem med 4-5 sek långa pauser.

                    Har skaffat en liten sump att lägga fångsten i så att jag kan snabbt kan fortsätta att fiska när abborren är på hugget och sedan mäta/väga i lugn och ro. Så jag lade de fem största borrarna i sumpen och vägde de två största. Men när jag skulle fota firrarna på mätbrädan så totalmissade jag med fotograferingen, vet inte vad som hände, men det blev inga bilder utom på en av de mindre. Lite surt, men jag såg att kilosborren var runt 38-39 cm. Men den är förstås utanför tävlingen.

                    Hoppas jag inte brände allt mitt krut redan på premiärdagen nu :-)

                    Click image for larger version  Name:	0_20210401_121403.jpg Views:	0 Size:	310,9 KB ID:	2575069

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av BrainDisorder, 2022-01-10, 20:48
                    109 svar
                    6 173 visningar
                    4 gillar
                    Senaste inlägg Fiskefuralles  
                    Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:42
                    38 svar
                    2 973 visningar
                    5 gillar
                    Senaste inlägg Najad
                    av Najad
                     
                    Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:45
                    46 svar
                    2 966 visningar
                    5 gillar
                    Senaste inlägg TiSo
                    av TiSo
                     
                    Startad av Henke E, 2023-03-31, 13:14
                    3 svar
                    325 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Startad av mrfisker, 2023-09-06, 11:42
                    0 svar
                    104 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg mrfisker  
                    Arbetar...
                    X