Fiskesnacks abborrefemma 2021 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskesnacks abborrefemma 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Äntligen pb! Det satt hårt inne, men idag lyckades jag äntligen knäcka mitt gamla pb på 1 kg. 1 260 gram är mitt ny pb, 42 cm lång. Högg på favoritjiggen Pulse Shad i färgen Smelt, denna gång riggad på en 10 g linkhead.

    Click image for larger version  Name:	0_20210412_132236.jpg Views:	12 Size:	182,5 KB ID:	2576044

    ​​​​​
    Senast ändrad av TiSo; 2021-04-12, 22:12.

    Kommentera


    • #12
      Tjena. Jag har försökt att lägga in min fångst men det verkar inte funka.. Jag fick en kod och gick med i tävlingen Men kan knte registrera min fångst. Kan någon hjälpa mig :-(

      Kommentera


      • #13
        Det här fiskeåret kunde inte börja bättre!

        Jag har alltså i tre års tid försökt slå mitt urgamla abborr-pb, utan framgång. Och nu, på årets tre första turer, så tangerar jag pb på första turen, på andra turen slår jag mitt pb och nu idag på tredje turen får jag ytterligare en över kilot, närmare bestämt 1 120 gram.

        Click image for larger version

Name:	0_20210427_122322.jpg
Views:	365
Size:	219,0 KB
ID:	2577284

        Kommentera


        • #14
          Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
          Tjena. Jag har försökt att lägga in min fångst men det verkar inte funka.. Jag fick en kod och gick med i tävlingen Men kan knte registrera min fångst. Kan någon hjälpa mig :-(
          Har du fått hjälp? Prova annars att maila utvecklarna på fishchamp@robocode.se, jag fick blixtsnabb hjälp när jag hade problem för några veckor sedan.

          Kommentera


          • #15
            Ursprungligen postat av TiSo Visa inlägg

            Har du fått hjälp? Prova annars att maila utvecklarna på fishchamp@robocode.se, jag fick blixtsnabb hjälp när jag hade problem för några veckor sedan.
            Jo då det gick till slut. Tack för svar och grattis till dina superfina fiskar. Det är inte så lätt att ta fiskar av den sizen i våra sjöar :-)

            Kommentera


            • #16
              Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

              Jo då det gick till slut. Tack för svar och grattis till dina superfina fiskar. Det är inte så lätt att ta fiskar av den sizen i våra sjöar :-)
              Tack. Ja, det satt långt inne innan kilostrecket bröts. Siktar på 1,5 nu :-)

              Kommentera


              • #17
                Äntligen lite värme, en härlig dag på sjön var det idag. Men som vanligt i denna sjö så blir fisket sämre ju varmare det blir i vattnet. Fick tre mindre abborrar och en halvhygglig på 35 cm.

                Fick borrarna på fyra olika ställen, det verkar som att de i denna sjö inte går i stim på samma sätt som på senhösten och tidiga våren, får jag något så får jag oftast bara en eller max två på samma ställe.

                Kommentera


                • #18
                  Åter igen en fantastisk dag på favoritsjön. Strålande sol, 17 grader i luften och svaga vindar. Vattentempen låg mellan 12-14 grader.

                  Fisket var dock trögt, såg lite betesfiskstim här och var, men trots idogt kastande hände inget. Fiskade med olika beten på djup från 2 till 8 meter, men inget hjälpte.

                  Till slut förbarmade sig en liten gädda över min jigg och efter ytterligare någon halvtimme kom första lilla abborren upp.

                  Paddlade sedan längs med en c:a 100 m lång djupbrant som snabbt sluttar ner från 2 meter till 12 meter där jag såg en hel del aktivitet på ekolodet, både enstaka fiskar och stim av betesfisk. Satte på en 14 grams Illex Deracoup för att effektivt kunna fiska av branten på lite större djup och efter några kast sög det till ordentligt i spöt och jag kunde lyfta in en abborre på 42 cm och 810 gram.

                  Lite roligt är att mina hittills tre största abborrar i tävlingen alla är 42 cm, men vikten skiftar mellan 810 och 1 260 g.

                  Kommentera


                  • #19
                    Idag var favoritsjön inte direkt någon favorit, trots det härliga vädret. 20 grader i luften, 21-22 grader i ytvattnet och svag vind.

                    Fiskade igenom alla de vanliga ställena och också några ovanliga. Provade alla möjliga beten och alla möjliga djup, men inget hjälpte - inte minsta lilla pet på hela dagen.

                    Sjön verkade helt fisktom, jag såg knappt heller någon fisk på lodet. Det är som vanligt, så fort sommaren kommer så verkar abborren vara som bortblåst i denna sjö (vilket verkar gälla i alla vatten för min del, jag har alltid haft dåligt abborrfiske på sommaren).

                    Kommentera


                    • #20
                      Ursprungligen postat av TiSo Visa inlägg
                      Idag var favoritsjön inte direkt någon favorit, trots det härliga vädret. 20 grader i luften, 21-22 grader i ytvattnet och svag vind.

                      Fiskade igenom alla de vanliga ställena och också några ovanliga. Provade alla möjliga beten och alla möjliga djup, men inget hjälpte - inte minsta lilla pet på hela dagen.

                      Sjön verkade helt fisktom, jag såg knappt heller någon fisk på lodet. Det är som vanligt, så fort sommaren kommer så verkar abborren vara som bortblåst i denna sjö (vilket verkar gälla i alla vatten för min del, jag har alltid haft dåligt abborrfiske på sommaren).
                      Tycker nog tvärt om jag. I mina vatten så ökar aktiviteten med värmen vad gäller abborre. Upplever också att individer större en kilot står mer utspritt i alla fall nu. På hösten brukar jag kunna dra ett gäng på samma plats.

                      Känner också igen mig när sjöarna är som fisk tomma. Helt sjukt, vart tar de vägen...

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av BrainDisorder, 2022-01-10, 20:48
                      109 svar
                      6 173 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg Fiskefuralles  
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:42
                      38 svar
                      2 972 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg Najad
                      av Najad
                       
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:45
                      46 svar
                      2 966 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg TiSo
                      av TiSo
                       
                      Startad av Henke E, 2023-03-31, 13:14
                      3 svar
                      325 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av mrfisker, 2023-09-06, 11:42
                      0 svar
                      104 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Arbetar...
                      X