Fiskesnacks Gäddfemma 2021 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskesnacks Gäddfemma 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • DJ Mqt
    replied
    Ett riktigt skitfiskeår är till ända. Bara två reggade gäddor känns uruselt och de många blankpassen i början av året var knäckande.
    Ser fram emot ett nytt år med goda chanser till förbättring!
    Grått nytt hår tillönskas alla gäddfiskare

    Lämna en kommentar:


  • BrainDisorder
    replied
    Ursprungligen postat av bbrolle Visa inlägg
    Ut och fiska BrainDisorder , Jag tycker du förtjänar att komma ettan , tredje gången gillt , skitfiske på dig!
    Det var snällt sagt men den som fiskar bäst vinner helt enkelt.
    Den enda lediga dagen jag hade framför mig var imorgon och det slutade med att gå in extra på jobbet så nu får man inse att det nog inte blir något ismete eller fiske övh innan nyår.

    Har hunnit med två pimpelpass vilket är lite med tanke på hur länge bra is har legat men sista passet så fick jag två gäddor varav en var 80 cm på en liten pirk och tunn tunn lina, vilket var rejält spännande. Det hjälper ju förstås föga i denna tävling.

    Så utrustningen får ligga och vila upp sig lite till och jag tycker det ska bli kul att få börja om igen till 2022. Nytt år, nya förväntningar som det brukar heta.

    Så jag får önska er alla ett gott nytt år, en god fortsättning och jag hoppas att någon hinner fånga en gädda innan årsskiftet. Helst en stor jäkel.

    Click image for larger version

Name:	2021_12_13_142720142.jpg
Views:	188
Size:	4,85 MB
ID:	2592719

    Lämna en kommentar:


  • Sdw
    replied
    Garanterat färdigfiskat för mig också, har inte försökt sen i mitten på november heller. Inget höjdarår för mig - inte för att jag försöker vara med i toppen, men jag tävlar mot mig själv och årets resultat var hela 73cm sämre än mitt resultat från förra året.
    Dock har jag fiskat betydligt mindre efter gädda i år (tennisarmbågen tål lätta abborrjiggar bättre än tunga gäddbeten...) så det var väl inte helt oväntat.

    Lämna en kommentar:


  • bbrolle
    replied
    Mitt fiske är troligen över i år , men ska prov kasta 2 nya spön om/när temperatur tillåter innanför dammluckorna hemma, man vet aldrig är min motto.
    Ut och fiska BrainDisorder , Jag tycker du förtjänar att komma ettan , tredje gången gillt , skitfiske på dig!

    Lämna en kommentar:


  • Reekie
    replied
    Gäddfisket är över för ett bra tag framöver verkar det som, nu får man pimpla abborre istället.

    Ynkligt att man inte ens kom över 5 meter i år, men det är bara att komma igen nästa år.
    Hoppas på en tidig islossning nästa år för ismete är inget för mig, även om gäddorna är så granna dom någonsin kan bli framåt vår isarna.

    ​​​​​​Skitfiske BrainDisorder och jag lägger min förhoppning till dig om att få se en riktigt fin julgris som avslutning på årets gäddfemma.
    ​​​​
    ​​

    Lämna en kommentar:


  • BrainDisorder
    replied
    Jaha, har alla fått lägga gäddfisket på is nu? (pun intended). Jag har varvat mycket jobb med att vara förkyld utav bara fan så har faktiskt inte fiskat på en månad vilket är förjävligt.

    Men imorgon ska jag ut och testa isarna, blir bara pimpling då det ser ut att vara för kallt för gäddfiske och det är tveksamt om det kommer bli något gäddpass något mer detta år. Topplatsen är så nära men ändå så långt borta.

    Skitfiske och må väl såhär i juletider.

    Lämna en kommentar:


  • Reekie
    replied
    Härligt med så många fina fiskar, du verkar ha ett väldigt bra fiske just nu bbrolle

    Jag ska följa ditt exempel och ge mig lite tid för fiske imorgon.

    Lämna en kommentar:


  • bbrolle
    replied
    Gårdagens gav 7 fina fiskar , dem är riktigt feta nu , storsta på 97 cm på bilderna . Kanske hinner med en eller två till pass i helgen .
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • bbrolle
    replied
    Gäddorna är feta och fina nu , ut och fiska ni som kan !
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Reekie
    replied
    Fina fiskar Albin men kolla reglerna i början av tråden.
    Gör ett Urklipp från första inlägget

    Tävlingen startar 2021-01-01 och pågår till 2021-12-31. Fiskarna ska vara fångade inom dessa datum.

    Registrering av fångst sker samma dag fisken har avlivats eller återutsatts. C&R ska tillämpas men skadade fiskar avlivas.

    Endast fiskar fångade efter att du anmält dig får anmälas till tävlingen.
    Fisken ska vara fångad med sportfiskemetoder.

    Längden på de fem längsta räknas samman vid årets slut. En bra bild eller film från mätningen krävs för registrering. Använd mätplanka, tumstock, måttband eller vad du har att mäta med när bilden tas.


    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av BrainDisorder, 2022-01-10, 20:48
109 svar
6 183 visningar
4 gillar
Senaste inlägg Fiskefuralles  
Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:42
38 svar
3 014 visningar
5 gillar
Senaste inlägg Najad
av Najad
 
Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:45
48 svar
3 102 visningar
5 gillar
Senaste inlägg TiSo
av TiSo
 
Startad av mrfisker, 2023-09-06, 11:42
0 svar
107 visningar
0 gillar
Senaste inlägg mrfisker  
Startad av hnkm, 2024-01-13, 08:15
12 svar
834 visningar
5 gillar
Senaste inlägg Najad
av Najad
 
Arbetar...
X