Tycker inte att Maxxim ska dra sig ur gäddfemman. En duktig gäddfiskare som jag tycker / vill ska vara kvar i tävlingen. Jag vet att live givare är omdiskuterade. Men vi har inga regler mot det i gäddfemman . Vi kan väl rösta om det in för nästa års tävling? Hoppas även att bbrolle bestämmer dig för att komma tillbaka. Han är också en duktig gäddfidkare som behövs i tävlingen.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fiskesnacks Gäddfemma 2025 (Kom och fiska gädda med oss!)
Collapse
X
-
Är med i tävlingen.
Har dock en liten undran...ser att några fångster är registrerade i områden som saknar vatten..?
Jag reggar iaf fångster direkt ute på sjön.
Fiskar oftast ensam och det är sjukt svårt att få till bilder med mobilen samtidigt som en "best" förhoppningsvis/sällan ligger stilla på mätbrädan.
Skitfiske på er!
Kommentera
-
Vad är det som uppkommit som diskussion kring givare, bortsett det vanliga på sociala medier? Och varför har användare slutat delta i tävlingen p.ga det?
Som tomsve säger så finns det inga regler eller förbud mot det i denna tävling och vill inte minnas att det har varit några frågeställningar kring detta innan. Om majoriteten vill ha en tävling utan det så får det isåfall bli till nästa år/tävling, men trist om det ska exkludera dom få medlemmar som faktiskt är med och tävlar regelbundet.
Ursprungligen postat av Danne.k Visa inläggÄr med i tävlingen.
Har dock en liten undran...ser att några fångster är registrerade i områden som saknar vatten..?
Jag reggar iaf fångster direkt ute på sjön.
Fiskar oftast ensam och det är sjukt svårt att få till bilder med mobilen samtidigt som en "best" förhoppningsvis/sällan ligger stilla på mätbrädan.
Detta var på diskussion i den första tävlingen vi hade, tror jag, och det var flera som inte önskade att avslöja sina exakta fiskevatten eller vart dom bor p.ga olika skäl vilket respekteras utav dom flesta. Man skall dock registrera fisken samma dag den är fångad. Jag bryr mig inte jättemycket men försöker att njuta av fisket och naturen när jag är ute och vill inte fippla med mobilen för mycket även om det händer, så ett par bilder får duga tills senare helt enkelt.
Ja, problemet att ta bra bilder när man är ensam är det fler som lider utav.2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023
Kommentera
-
Aha, ok.
Då blir det att ladda upp bilder hemifrån när man fiskat vid de heta platserna..
Ang live-givare så är jag helt neutral.
Tycker det är till stor fördel vid gösfiske men anser att jag personligen fiskar gädda bra mycket bättre och har roligare utan.
I de sjöar jag oftast fiskar är fisketrycket så otroligt hårt att tillochmed livefiskare går tomme emellanåt.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av BrainDisorder Visa inläggVad är det som uppkommit som diskussion kring givare, bortsett det vanliga på sociala medier? Och varför har användare slutat delta i tävlingen p.ga det?
Som tomsve säger så finns det inga regler eller förbud mot det i denna tävling och vill inte minnas att det har varit några frågeställningar kring detta innan. Om majoriteten vill ha en tävling utan det så får det isåfall bli till nästa år/tävling, men trist om det ska exkludera dom få medlemmar som faktiskt är med och tävlar regelbundet.
Detta var på diskussion i den första tävlingen vi hade, tror jag, och det var flera som inte önskade att avslöja sina exakta fiskevatten eller vart dom bor p.ga olika skäl vilket respekteras utav dom flesta. Man skall dock registrera fisken samma dag den är fångad. Jag bryr mig inte jättemycket men försöker att njuta av fisket och naturen när jag är ute och vill inte fippla med mobilen för mycket även om det händer, så ett par bilder får duga tills senare helt enkelt.
Ja, problemet att ta bra bilder när man är ensam är det fler som lider utav.
Dock har fångat et par gäddor häremellan.. men jag kan skippa dom eftersom jag inte ännu har registrerade dom(om det är reglen att registrera på samma dag).
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Danne.k Visa inläggI de sjöar jag oftast fiskar är fisketrycket så otroligt hårt att tillochmed livefiskare går tomme emellanåt.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Som tävlingsstartare måste man ju visa vart skåpet ska stå.
Lite sol och lite tid över...1 Foto-
Kanal: Fisketävlingar
2025-01-31, 14:33 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av bobbo1234, 2008-06-19, 21:03
|
11 svar
2 133 visningar
0 gillar