Pike Challenge, IGFA Inshore Qualifying Event! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Pike Challenge, IGFA Inshore Qualifying Event!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jo visst är det väl en fördel att fiska på hemmaplan. Vi hoppas självklart på ett större deltagande nästa år.

Och ja, jag kommer även att ställa upp då!

/Johan P

Kommentera

Hej,

det går bra att göra en intresseanmälan inför nästa års upplaga av Pike Challenge. Det är klart med IGFA att vi håller den som en IGFA Inshore Qualifying event även nästga år. Som det ser ut nu kommer tävlingen hållas helgen innan skolavslutningen.

Vi kommer att ha plats för max 30 lag. De som skickar sin anmälan först, står först i tur. Årets deltagande lag har förtur.

Mvh
      Johan Pettersson

Kommentera

Ursprungligen postat av JohanP Visa inlägg
        Hej,

det går bra att göra en intresseanmälan inför nästa års upplaga av Pike Challenge. Det är klart med IGFA att vi håller den som en IGFA Inshore Qualifying event även nästga år. Som det ser ut nu kommer tävlingen hållas helgen innan skolavslutningen.

Vi kommer att ha plats för max 30 lag. De som skickar sin anmälan först, står först i tur. Årets deltagande lag har förtur.

Mvh
        Johan Pettersson
        www.pikechallenge.com
        Kommer den att gå på samma ställe?
        Misstänker att det kan bli bättre gehör om ni flyttade den längre söderut.
        Ola

Kommentera

Tävlingen kommer att hållas i Örnsköldsvik.

Kommentera

Varför ska man flytta tävlingen längre söderut? Där finns det ju redan en massa tävlingar.

Jag tycker att det är ett bra initiativ att det hålls tävlingar även i den norra änden av landet.

Om 2 veckor så skall jag till en annan gäddfisketävling som hålls i Lycksele. Där gäller det dock att få så stor totallängd av gädda som möjligt, allt över 40 cm räknas och det är C&R på i stort sett allt. Nån gädda blir sparad för fotografering av arrangörerna.

Nästa år kan jag säkert vara intresserad av att ställa upp i tävlingen i Ö-vik. Men man får väl se lite närmare vad man håller på med just då.
            Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

skitbra att den hålls här uppe vid kanten. tanken var ju också att visa att de finns stor gädda även här. även om det inte lyckades denna gång

Kommentera

Som någon föregående talare sagt, varför ska den hållas söderut? Det finns ju massor av tävlingar där redan nu, och det är väl bra om det hålls några seriösa tävlingar norrut med och inte bara rena bonkartävlingar typ Storsloken.

Det är ju ett bra sätt att marknadsföra gäddan som sportfisk även norröver. Dessutom finns det bra med gädda i dessa förhållandevis ofiskade vatten, med bättre yttre förutsättningar (t.ex vädret) så är det inte omöjligt att det kan komma upp en del riktigt fina gäddor nästa år.

Skulle ju inte vara fel med lite fler långväga gäster, men nu när tävlingen är lite mer etablerad är det nog inte omöjligt att det kan bli så framöver.
                Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

Kommentera

Ursprungligen postat av Petey21 Visa inlägg
                  Som någon föregående talare sagt, varför ska den hållas söderut? Det finns ju massor av tävlingar där redan nu, och det är väl bra om det hålls några seriösa tävlingar norrut med och inte bara rena bonkartävlingar typ Storsloken.

Det är ju ett bra sätt att marknadsföra gäddan som sportfisk även norröver. Dessutom finns det bra med gädda i dessa förhållandevis ofiskade vatten, med bättre yttre förutsättningar (t.ex vädret) så är det inte omöjligt att det kan komma upp en del riktigt fina gäddor nästa år.

Skulle ju inte vara fel med lite fler långväga gäster, men nu när tävlingen är lite mer etablerad är det nog inte omöjligt att det kan bli så framöver.

Jag kan bara hålla med er, tävlingar här uppe behövs ... av flera redan nämnda skäl. Vill man dessutom göra ett seriöst intryckt och locka folk kanske man inte borde rensa prisbordet i en tävling man själv arrangerat. Jag personligen skulle skämmas, och att dessutom tiga när man blivit tillfrågad två ggr hur det ligger till gör det bara pinsamt ...
                  Skitfiske
                  [FONT="Fixedsys"][/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av Kimbow Visa inlägg
                    Du vann alltså din egen tävling? Är inte det lite skumt?
                    Tja, Södertrex har vunnits av arrangören också, så det är inget konstigt.
                    How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Självklart är det bra med tävlingar i norr, men min gissning är att det bor fler som är villiga att betala en massa pengar för att tävla runt 08-området och som sedan är intresserade av att lägga ännu mer pengar för att åka till USA och tävla.
                      Är man dum nog att betala astronomiska summor för att bo i en myrstack med stress och köer överallt så är ju startavgiften ganska bygsam.

Bor man norröver så har man ju fått en enligt min åsikt bättre livskvalite till ett lägre pris.

Och det borde väl vara intressant om det är en kvalifisering till en internationell tävling?

Men jag fick ju svar på att tävlingen kommer att hållas i Ö-vik.

JohanP, kommer du att delta i tävlingen i USA vore det kul med rapporter.
                      Ola

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av BrainDisorder, 2025-01-09, 10:54
                      44 svar
                      2 794 visningar
                      3 gillar
                      Senaste inlägg Maxxim