Vi tänkte vara med förra året men det blev bara vi i klassen C&R så det blev inget. Dom drar upp ca 1,5 ton gädda på den tävligen varje år, och nu är det väl typ 6 året som tävlingen hålls. Brukar själv fiska i den sjön och det märks att det minskat på gäddbestånd. Tycker det är synd att så mycket fisk går till såillo varje år.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Gäddtrolling Tävling
Collapse
X
-
Jag har bara en sak att säga, och det är: ÅååÅÅÅååÅÅÅÅÅåååååhhhh Scaner med ett n, du är min hjälte och kommer så att förbli. Jag ska hädanefter bonka varenda gädda jag får och sända dem till dig via brev.
Ps. Jag kan avslöja att jag på håll studerat hur scanner himself återbördat gäddor till vattnet på borgmästarholmen i K-D. Han har bara som söndagsnöje att reta C&R fanatiker.
Kommentera
-
Bara ett team som var intresserat av C&R?Ursprungligen postat av Pagge Visa inläggVi tänkte vara med förra året men det blev bara vi i klassen C&R så det blev inget. Dom drar upp ca 1,5 ton gädda på den tävligen varje år, och nu är det väl typ 6 året som tävlingen hålls. Brukar själv fiska i den sjön och det märks att det minskat på gäddbestånd. Tycker det är synd att så mycket fisk går till såillo varje år.
Verkar inte vara någon hit det där med gäddkrameri.
Till spillo?
1.5 ton per år?
Borde det inte minska om du nu säger att gäddbeståndet minskar?
Fakta är att det blir tvärtom. Fler gäddor, med högre tillväxttakt.
Kommentera
-
fler snärtor blir det garanterat. Trist om man har vattnet som hemmavatten och gillar o fiska lite större gädda. Dessutom tror jag rödingbeståndet i det långa loppet mår bra av ett skapligt gäddbestånd, inte för jag tror det är någon risk just där men risken finns ju att rödingen bildar tusenbrödrabestånd i avsaknad av en ordentlig toppredator.
Kommentera
-
Gäddfisketävlingen i Yxningen får gott betyg från tidigare deltagare.
Sportfiskarnas tidigare ordförande har varit med i en aktivitet som arrangerande fiskeklubben gjort för att bevara öringen i sjön.
Samt att arrangerande fiskeklubb gör insatser för att hjälpa rödingstammen i sjön.
Tycker ni gäddkramare att ni ska motarbeta en aktiv sportfiskeklubb när de gör bra saker för både sportfiskare och skyddsvärda arter i sjön?
BEKLAGLIGT med detta biologiskt oförsvarbara gnäll från gäddkramare!!!
BEKLAGLIGT med detta gnäll från gäddkramare mot andra aktiva, fiskevårdsintresserade sportfiskare.
Kommentera
-
Sportfiskarnas ordförande tycker klubben gör bra saker!Ursprungligen postat av DavidL Visa inläggDet är en slaktartävling. Inget man bör vara med och stödja.
Röding och öringstammarna i sjön tycker säker att klubben bör stödjas.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Scaner Visa inläggBara ett team som var intresserat av C&R?
Verkar inte vara någon hit det där med gäddkrameri.
Till spillo?
1.5 ton per år?
Borde det inte minska om du nu säger att gäddbeståndet minskar?
Fakta är att det blir tvärtom. Fler gäddor, med högre tillväxttakt.Varför då??? För att det blir fler gäddor???Ursprungligen postat av Scaner Visa inläggSportfiskarnas ordförande tycker klubben gör bra saker!
Röding och öringstammarna i sjön tycker säker att klubben bör stödjas.
Verkar vara riktigt trevligt att vara röding eller öring med den fiskevården... eller???
Dags att börja ta bort inlägg igen?
/D
Kommentera
Foton
Collapse
-
av MaxximJo, sesong 2025 är nog ny klappad och klar. Sjöarna här börjar frysa till. Sista fisketuren gav sex...1 Foto
-
Kanal: Fisketävlingar
2025-11-19, 23:07 -
-
av MrRodarchTjenare alla fiskesugna!
Jag tillsammans med några klasskamrater på Forshagaakademin har startat...-
2025-11-08, 13:31 -
-
av MaxximFina fiskar har registrerats. Har fått en hel del själv också, men ingen updatering på gäddfemman. Har...3 Foton
-
2025-10-02, 18:19 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av BrainDisorder, 2025-01-09, 10:54
|
44 svar
2 909 visningar