Ny tävling: Vinn en XL Tackle Station - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny tävling: Vinn en XL Tackle Station

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Satt hemma och kollade runt på internet efter en fiskeväska, väskorna va dyra och jag gick in på FS istället och såg tävlingen. Då kom hoppet tillbacka.

Varje gång jag ska ut på fisketur blir det att trycka ner boxarna i min lilla väska. Det skulle vara så mycket enklare med en fiskeväska dar man får ner alla beten, linor, tänger med mera. Det blir ofta blött i båten då får man lägga in väskan i torken och efter ett tag ta bort all rost från tängerna.
    Och som barn har man inte lika mycket pengar att köpa fiskeväska för, isf måste jag klippa gräsmattan hela sommaren för att få råd.

Hoppas på att vinna väskan så alla dessa problem försvinner.

/Alex
    Senast ändrad av Bumbi; 2008-07-09, 17:12.

Kommentera

här är mitt bidrag till tävlingen. efter att min gamla låda gick sönder har jag inte haft tid och pengar att köpa en ny =( börjar bli ganska jobbigt att leta drag i min "påse" gör ont också.
      Bifogade filer

Kommentera

Har specifierat prisbordet i inlägget högst upp i denna tråd.
        C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
        Svar på vanliga frågor hittar ni Här
        Fiskesnacks regler hittar ni Här
        Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

haha,gizmo du tar just priset duja no kan de vara förjävligt nog!!

Kommentera

Haha jo jag säger ju det har det inte lätt, kom precis hem från en tur och hörde hur det knakade till och nu e där ett typ 3cm hål i ena skarven i bottnen på väskan, så ett par turer till sen får jag nog kassera den :/

Ursprungligen postat av agisander Visa inlägg
            haha,gizmo du tar just priset duja no kan de vara förjävligt nog!!

Kommentera

tjockt

Snyftarhistoria vet jag inte om det blir men jag kör ändå..

Efter några år suktande efter en riktig väska fick jag en jul äntligen vad jag så länge trånat efter!
              Fish Logic väskan fylldes nu hastigt med vad jag hade. Men tyvärr har intresset växt och kaoset i väskan likaså..
              Det råder ständig total förvirring i väskan och det går i stort aldrig att ta upp ett bete för sig utan oftast följer hela väskan med...
              Blixtlåsen i sidorna är numera sönderslitna, axelremmen börjar säga ifrån rätt bra "rör mig inte en gång till för då spricker jag"..
              Den är helt enkelt utpumpad

I sommras hittade jag en gammal fiskeväst på vinden hemma hos mina kusiner.. Full med hål i fickorna men eftersom jag köpt nya beten som verkligen inte fick plats i några fler lådor att ha i väskan, ligger de nu alltid i mina fickor..
              Det gör så j-a ont när krokarna sticker ut.. men änsålänge har jag inte krokat mig ordentligt!

Må bäste behövande få lägga vantarna på väskan!
              Bifogade filer

Kommentera

Ursprungligen postat av G1zm0 Visa inlägg
                Börjar med att slänga in en bild på väskan

Ser inte mycket ut till världen och det är det inte heller. Den är väldigt gammal och väldigt sliten.

Här ser ni en bild på insidan, får be om ursäkt för bilderna men är tagen med mobilkamera

Det är alltså botten som ni er på väskan, det gråa är färgen som är kvar, det ljusa runtom är mitt golv, man kan se rakt igenom den och det börjar släppa i kanterna, så väntar bara på att hela skiten ska trilla ut en dag när jag är och fiskar.

Här ser ni en bild på spännena så man kan ha den på ryggen, jag har fått knyta ihop dem för plasbitarna har trillat av, och jag kan bara ha en rem på axlen åt gången för jag kan inte ställa in dem på något vis så den är förliten.

Och nu tänker ni säkert, men jag har det värre jag har mycket att bära på. Nu kommer lite bilder på vad som brukar finnas i väskan även det jag måste ha med mig som inte får plats.

Där har ni en bild på allting, ni får ursäkta skärpan. Till vänster i den gröna lådan ser ni mitt ekolod som jag alltid får konka med på cyklen när jag ska ut i min båt. Ovanför den är lådan så jag kan göra lite nya tafsar osv.
                Sen i mitten ser ni då betena och nere till höger i kanten har ni mina rullväskor lr ja rullväskor och rullväskor, jag återkommer till dem senare. Sen den lilla röda lådan till höger är min metelåda. Och den stora vita boxen är där jag har med mig extra linor, någon jigg och där jag i vanliga fall har mitt bryne knivar osv och annt nödvändigt. Enda anledningen till att jag har den är för att jag får inte i mer i min ryggsäck.

Här ser ni en bild på mina rullväskor. Den enda som faktiskt är avsedd för detta är väl den gröna biltema väskan. Sen den lilla blåa tror jag kommer från någon sminkartikel eller liknande jag snodde av tejen. Och den svarta är egentligen en cd väska.

Och här kommer lite bilder bara på betena

Detta är vad jag konkar på varenda gång jag ska ut. Jag har inte heller körkort så detta blir alltså på cykel varenda gång jag ska ut i princip. Även i båten är det hemskt att ha hur mycket smålådor som helst istället för exempelvis ett par stora. Det är ocks väldigt irriterande att springa runt med i skogen när vi är vid ån och fiskar. Så ska man ha en wobbler som ligger i lådan längst ner. Sedan för att inte tala om pikarna man får från polarna när man ska ut.

Ni undrar kanske också om jag inte äter eller har extra kläder med på mina turer? Jodå visst har jag det, men har inte plats så det får följa med i en ICA kasse. Och har man precis tagit studenten och är arbetslös har man knappt råd att köpa sin mat på ica så man kan få en kasse

Så vore tacksam om ni kunde ta bort lite av min borda i alla fall. Jag vill inte slita ut kroppen redan nu vill kunna fiska när jag är gammal också

Så ser ni en idiot som kommer på en gammal rostig damcykel som är armerad med spännband och rep så är det med största sannorlikhet jag, så hojta gärna till!

Skitfiske på er.
                Kan du bifoga bilderna i ditt inlägg i denna tråd istället för att ha dom i fotoalbumet? Blir så mycket enklare att få en överblick när alla bidragen är på samma plats.
                C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
                Svar på vanliga frågor hittar ni Här
                Fiskesnacks regler hittar ni Här
                Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Fiske handlar om att ha så mycket utrustning som möjligt, eller hur? Ne, kanske inte men det blir en hel del efter några år. Varje gång man kommit hem från fiskebutiken har man något nytt som ska få platts i lådan/lådorna. Nu har jag även fastnat för Jerk fisket och som de flesta vet så tar jerk dragen enorm platts. Vist man kan köpa en till biltemalåda, men då är frågan hur ska man få med sig det? Har grymt svårt redan nu att få med allt om man ska både jerka, spinnfiska och meta. Nästan så en hockymålvakt har mindre grejor i sin väska. Sen ska kameran med, kläder och så klart matsäcken. Som ni ser klarar inte min väska av allt det.
                  Bifogade filer
                  Senast ändrad av sverre; 2008-07-09, 16:58.

Kommentera

fiskerummet

Har en mycket fin väska som passade till en början då man fiskade sporadiskt med metspöet å mask. Då rymdes allt man hade i fiskeväg ( maskburk, extrakrok samt ett par spinnare ) men eftersom tiden gick å besattheten tog vid ( och pengarna minskade i rask takt ) gjordes garderoben om sakta men säkert utan att sambon min märkte nått, men låda efter låda och stadiga brev/kartonger damp ner. Monterades en hylla i garderoben då fattade hon misstanke.

En sen kväll när damen hade somnat, lastades allt fram och skulle göras fint, in i lådor och ner i fiskeväskan, döm om min förvåning när det inte gick att få in allt.

1 låda blev full, 2 lådor blev fulla, det blev till att vänta till dan efter och åka en sväng på biltema, nya lådor.

3.dje försöket inte ens med 6 lådor rymdes allt. Nu såg sambon röran, hålet i innerdörren är bevis på vad som hände den dagen "det stora fiskebråket"

nu är goda råd dyra, en fin rymlig låda av bromanOdell skulle ha suttit underbart så man slipper komma hem en kväll och ska gå in i "fiskerummet" och se att allt är borta, efter alla gånger man lovat att "köpa en väska och sortera så dina kläder rymms här"

bifogar 2 bilder där den gröna "stora väskan" ska rymma både flugor, flugrulle, jerkbeten, tafsar, tångar mm.

Rädda mina fiskeprylar!

Mvh Patrik "shjuv" Olofsson
                    Bifogade filer

Kommentera

hur får jag in bilden i själva tråden?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av mrfisker, 2023-09-06, 11:42