Värtan cup direkt - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Värtan cup direkt

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av BBRF Visa inlägg
    Nja, att se kabinbåtar med gardiner i fönstret kan jag vara utan...
    Jag hörde att du skulle köpa en sån när du blivit av med Silvern. Eftersom du sover mer än du fiskar på sjön så bör en cabinbåt med gardiner vara det optimala valet...

Kommentera

Ursprungligen postat av KG? Visa inlägg
      Jag hörde att du skulle köpa en sån när du blivit av med Silvern. Eftersom du sover mer än du fiskar på sjön så bör en cabinbåt med gardiner vara det optimala valet...
      Lustigt, jag hade också en dröm häromdagen, någonting om att en viss KG? skulle väga in gädda på VC...
      Hälleflundrafiskare

Kommentera

Ursprungligen postat av KG? Visa inlägg
        BBRF är en riktigt stimdas i båten, lugnast när han sover.
        Ska bli kul att se vem han "teamar" upp med i VC 2010. Tippar på glassgubben från GB..

Kommentera

[QUOTE=prylis;487618]BBRF är en riktigt stimdas i båten, lugnast när han sover.
          Ska bli kul att se vem han "teamar" upp med i VC 2010. Tippar på glassgubben från GB..[/QUOT

Bra tips! GB-gubben lär ju ha lika stor chans att väga in gädda som vissa andra, dessutom får jag lägga upp fisket utan tjafs....
          Senast ändrad av BBRF; 2009-10-09, 19:32.
          Hälleflundrafiskare

Kommentera

Hur orkar man klaga på en välorganiserad jättetävling när det bara kostar 150:- för en person att deltaga (typ som en pizza med 1 öl till). Har för mig senast jag kollade att det är frivilligt att ställa upp och frivilligt att låta bli. Kan väl inte vara många om ens någon som ställer upp i tron att det ska ge en ekonomisk vinst till teamet? Är ju inte toppteamen som klagar på priserna utan en kille framför datorn med gäddpers på typ 6 pannor som gnäller och dessutom inte ens är på plats eller sitter på relevant information om tävling, prisbord arbete bakom mm. Bara känslan som infinner sig på bryggan med likasinnade sportfiskare samt minuterna innan startskottet går är värt klart mer. Priserna är mest symboliska då det är cred för insatsen som gäller för de team som det gått bra för. Tack för VC -09 Micke och vi kör såklart nästa år igen.

Kommentera

Daoo!! (Eller hur skriver man det där som Homer Simpson hade sagt?)

Kommentera

Ursprungligen postat av Lasselano Visa inlägg
                Daoo!! (Eller hur skriver man det där som Homer Simpson hade sagt?)
                Duh!!

(Kanske...)

//Stefan
                Du kommer komma ihåg mig för alla gator bär mitt namn.

´til things are brighter, I´m the man in black

Kommentera

Spot on! Skulle gladeligen betala 150:- bara för att betrakta alla likasinnade gäddjägare och framförallt för att vara med i starten (Det är en ganska galen upplevelse ).Skulle jag sedan få ett pris för att göra det roligaste jag vet (sängverksamhet undantaget...) dvs fiska gädda med mina polare så är jag jäkligt tacksam.

Ursprungligen postat av Henrik S Visa inlägg
                  Hur orkar man klaga på en välorganiserad jättetävling när det bara kostar 150:- för en person att deltaga (typ som en pizza med 1 öl till). Har för mig senast jag kollade att det är frivilligt att ställa upp och frivilligt att låta bli. Kan väl inte vara många om ens någon som ställer upp i tron att det ska ge en ekonomisk vinst till teamet? Är ju inte toppteamen som klagar på priserna utan en kille framför datorn med gäddpers på typ 6 pannor som gnäller och dessutom inte ens är på plats eller sitter på relevant information om tävling, prisbord arbete bakom mm. Bara känslan som infinner sig på bryggan med likasinnade sportfiskare samt minuterna innan startskottet går är värt klart mer. Priserna är mest symboliska då det är cred för insatsen som gäller för de team som det gått bra för. Tack för VC -09 Micke och vi kör såklart nästa år igen.
                  ... everything else is baitfish.

Kommentera

Doooh, säger Homer. F ö är det nog bäst om BBRF överlåter taktikupplägget till glassgubben..

Kommentera

Ursprungligen postat av Henrik S Visa inlägg
                      Vet att jag sa att jag inte skulle komma med något mer inlägg, men jag kan inte låta bli.

Jag ser direkt att du riktar dig till mig..

Henke: För satan, sluta göra som du alltid gör och plockar det som passar dig bäst i mina inlägg att kritisera. Du läser ju inte ens vad jag skriver..

Jag berömmer MIcke & co för Värtan Cup i varenda inlägg i den här tråden.

Det enda jag påpekat är att jag tycker prisbordet är snåtl, eller i alla fall dåligt balanserat när vinnarteamet får varsin rulle.

"Är ju inte toppteamen som klagar på priserna utan en kille framför datorn med gäddpers på typ 6 pannor som gnäller och dessutom inte ens är på plats eller sitter på relevant information om tävling, prisbord arbete bakom mm.

Det team jag fiskade med kom nia förra året, helt ok med tank på att 1/3 av det teamet är usel på gädda (JAG!) Vad gäller gädd-pb så fiskar jag kanske 15-20 pass på gädda per år och 99% av de passen i Mälaren, och visst en gädda på 6.8 kg är inte mycket att skryta med. Skulle jag göra de 15-20 passen i Trosa, Furusund eller Blekinge istället så skulle det vara rätt mycket bättre det är jag övertygad om.

Mörtsnurb klagade också på prisbordet och han har ett par över tio pannor vad jag vet, OCH ???

Henke Sandahl i ett nötskal - alltid först in i trådarna med personangreppen och sin härliga besserwisser-mentalitet.

Vad gäller kille "framför datorn" (vilket jag uppfattar som att du tar mig för en så kallad internetfiskare) så har jag 7 fiskepass i OKTOBER, hur många har du?

Som tidigare delaktig i flera tävlingar med uppåt 50 medverkande team så hade jag en åsikt om prisbordet, att jag tyckte det var dåligt med tanke på att 185 team deltar.

Detta har INGENTING att göra med att jag på något sätt tycker illa om arrangemanget Värtan Cup som är en galen, rolig folkfest som Micke Boettge och alla som hjälper till skall ha en jätteeloge för!

Att arrangera en tävling med ~50 team är ett jättejobb, vad är det då inte att arrangera ett med 185???? Blir kallsvettig bara av att tänka tanken...
                      Senast ändrad av mascot; 2009-10-09, 21:26.
                      Min blogg

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av BrainDisorder, 2025-01-09, 10:54
                      44 svar
                      2 930 visningar
                      3 gillar
                      Senaste inlägg Maxxim