Flode..Strutsen springer snabbast..Typ 60 knyck vill jag minnas, å andra sidan har den tydligen en benägenhet av stoppa huvudet i sanden ;-)
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Värtan cup direkt
Collapse
X
-
Deltog inte själv, är lite nyfiken på vad som fanns i den där "godispåsen" som hade ett värde av över 800kr?Ursprungligen postat av Hippo Visa inläggnedan är saxat från Sportfiskebodens hemsida, du får tolka allt efter eget förnuft..
Vi har som arrangörer av Värtan Cup fått mycket positiv kritik för vårt arrangemang.
Särskillt "startpåsen" med leksaker från olika leverantörer i branchen till ett värde av drygt 800:-/påse.
Totalt värde: 185 lag a´800:- = 148.000:-!
Kommentera
-
ZaltwobblerUrsprungligen postat av odevetu Visa inläggDeltog inte själv, är lite nyfiken på vad som fanns i den där "godispåsen" som hade ett värde av över 800kr?
Hairy killer gäddspinnfluga
alien eal
tufline spole
relax jigg
jiggskalle
cwc titaniumtafs
jag kanske glömt nåt men det var det som låg i vår kasse.Jag skjuter hellre själv än ser polarna missa!!!!!
http://www.kingofmälaren.se/
http://xn--kingofmlaren-mcb.se
www.huntyardberras.com
www.bjerks.se
http://leech4you.se/
Fångstgaranti
Kommentera
-
Och en BFT handuk + den fina strike pro väskan som allt låg i.Ursprungligen postat av big catch Visa inläggZaltwobbler
Hairy killer gäddspinnfluga
alien eal
tufline spole
relax jigg
jiggskalle
cwc titaniumtafs
jag kanske glömt nåt men det var det som låg i vår kasse.
Kommentera
-
Vet ej om det var så för alla...
....men våran lilla gottepåse innehöll 1 stor Alien Eel, 1 Abu Hairy Killer, 1 Titaniumtafs BFT, 1 Relax 15 cm + 20 gr Fishmania jigghuvud, 15 cm Zalt sjunk, 1 st BFT C/R Towel, Tufline 0,20. Kan ha missat nåt...Ursprungligen postat av odevetu Visa inläggDeltog inte själv, är lite nyfiken på vad som fanns i den där "godispåsen" som hade ett värde av över 800kr?
Sen tillkom lite papper bl a i form av info kring pikereg.se...
Som deltagare för första ggn är jag riktigt imponerad av Boettge´s tävling.
Starten är mäktig, upplägget bra många trevliga fiskare att ljuga med.
En riktigt stor eloge till kontrollantbåtarnas besättning som ställer upp för att möjliggöra det hela.
Hamnade på tionde plats, för det fick vi 8 beten från Savagear; 2 stora Alien Eel, 2 Fourplay, 2 deviator och 2 andra jerks jag glömt namnet på.
Dessutom fick vi ett bete från pikereg.se dvs en Pike buster, för att vi fick upp en märkt gädda i båten.
Tycker prisbordet är helt ok i det stora hela, hade man inte delat ut gottepåsen i starten så kan man ju tycka att prisbordet för 1, topp 10 eller 2, topp 3 eller 3, samtliga som fått fisk kunde varit generösare.
Vi är ett givet team som deltar även nästa år.
Grattis till vinnare och övriga som fick fisk på "Sura Värtan"!
Jimmy / Team JSFK-Finsk Flagg
Kommentera
-
Flodebanan: Jag menar givetvis att man tar in ~85000 i avgifter inte att man gör ~85000 vinst. Jag sa att jag kommer bojkotta värtan nästa år men gärna fiskar tävlingen igen i framtiden, varför skulle det vara en sådan motsägelse (jag tolkar det som om du anser att jag säger emot mig själv med dina citat av mig) ?? Kommer Värtan cup bara gå nästa år och sedan läggas ner eller vadå?
En arg leverantörs säljare ringde mig i dagarna och påstår att jag ljuger när jag skriver att saker och ting är sponsrade till 100%. Det var klumpigt av mig att påstå och det ber jag om ursäkt för. Givetvis är det inte så. Däremot skulle det vara spännande att höra en förklaring till hur man rent ekonomiskt kan ge bort en påse värd 800 kr till över 400 deltagare och täcka detta inom ramen av anmälningsavgifterna...
En stor eloge till Micke B och alla som gör en kanoninsats för denna grymma folkfest år ut och år in hursomhelst.
Mitt sista inlägg.Senast ändrad av mascot; 2009-10-08, 23:54.
Kommentera
-
din signatur
Hej Jens, kan du vara vänlig att ta bort din signatur eller ändra din blogg. Wallins Fiske syns tydligt i dina inlägg och vi har inget behov av att bli förknippad i samband med dessa.Ursprungligen postat av mascot Visa inläggFlodebanan: Jag menar givetvis att man tar in ~85000 i avgifter inte att man gör ~85000 vinst. Jag sa att jag kommer bojkotta värtan nästa år men gärna fiskar tävlingen igen i framtiden, varför skulle det vara en sådan motsägelse (jag tolkar det som om du anser att jag säger emot mig själv med dina citat av mig) ?? Kommer Värtan cup bara gå nästa år och sedan läggas ner eller vadå?
En arg leverantörs säljare ringde mig i dagarna och påstår att jag ljuger när jag skriver att saker och ting är sponsrade till 100%. Det var klumpigt av mig att påstå och det ber jag om ursäkt för. Givetvis är det inte så. Däremot skulle det vara spännande att höra en förklaring till hur man rent ekonomiskt kan ge bort en påse värd 800 kr till över 400 deltagare och täcka detta inom ramen av anmälningsavgifterna...
En stor eloge till Micke B och alla som gör en kanoninsats för denna grymma folkfest år ut och år in hursomhelst.
Mitt sista inlägg.
//JSkitfiske!
//Johan Wallin
Kommentera
-
Jag fattar inte tjafset? Är folk proffsfiskare som lever på prispengar eller? Som tennisproffs,golfproffs eller dylikt? Annars måste ju ett prisbord överhuvudtaget bara ses som en bonus. För 150 spänn så får man en tävling som i mitt tycke inte har någon motsvarighet just nu vad gäller organisation och upplägg. En heldag med fiske, betting, startpåse och allt som tillhör VC. Räcker inte det? Ska man dessutom "räkna" med att få jävligt bra priser för att man drar upp 10 kilo gädda på en dag? Vad får man för 150 spänn annars? En bio? 3 bärs på krogen? Skulle inte förvåna mig om man skulle undersöka ett bokslut efter en VC att man skulle komma fram till att tävlingen inte ens är speciellt vinstgivande om man ser till nedlagda manstimmar. Att någon överhuvudtaget kan gnälla över vad man vinner om man besvärar sig med att ställa upp i den här tävlingen och placerar sig ser jag som absurt och löjligt.
Kommentera
-
Nja, att se kabinbåtar med gardiner i fönstret kan jag vara utan...Ursprungligen postat av OOmiz Visa inläggDet tar emot att erkänna men jag håller med prylis helt och hållet i det här fallet.
Hälleflundrafiskare
Kommentera
Foton
Collapse
-
av MaxximJo, sesong 2025 är nog ny klappad och klar. Sjöarna här börjar frysa till. Sista fisketuren gav sex...1 Foto
-
Kanal: Fisketävlingar
2025-11-19, 23:07 -
-
av MrRodarchTjenare alla fiskesugna!
Jag tillsammans med några klasskamrater på Forshagaakademin har startat...-
2025-11-08, 13:31 -
-
av MaxximFina fiskar har registrerats. Har fått en hel del själv också, men ingen updatering på gäddfemman. Har...3 Foton
-
2025-10-02, 18:19 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Fiskefuralles, 2025-01-07, 09:18
|
15 svar
964 visningar