Sportfiskarn Cup - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sportfiskarn Cup

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• kanon tävling tycker jag .. och de va väll ingen som visste att de va 5 team som skulle granskas ... vi kom sexa och ni kan få se våra bilder hur mycke el lite ni vill.. vi går för seger till hösten ...

kjelle

p.s har man messat fel el kommer in försent tycker jag diskning e enda resultat ... tycker att de e kul me 2manna regeln..

Kommentera

• Väljer att kommentera ovanstående inlägg:

Vill slippa allt snack nu, kan man ens ta poänglistan seriöst eftersom majoriteten av plankorna och fotona inte ens kollades av arr.

Vad menar du? Vi måste utgå från att alla som deltar är ÄRLIGA! Hela tävlingen bygger på att de som deltar tar ett eget ansvar. Kan vi inte lita på varandra blir det tämligen svårt att tävla. Fotografier på de 5 bäst placerade kontrollerades noga. Att kontrollera alla plankor mot bilder och markering tar lång tid. Vi väljer därför att lita på de som deltar i tävlingen. Vi har mycket svårt att tro att någon skulle försöka att fuska.
      Du skrev exakt efter mitt tycke,
      men det har skrivits i tråden av vissa kritiker som inte litar på att andra inte fuskar och med tanke på att man får betala 400kr för vår-tävling + 400kr för att kunna delta på höstens tävling för att få starta så är det viktigt med kontroll.
      Nu kan vem som helst SMSa in ett falskt medelmåttigt resultat och få fortsätta med den poängen för den sammanlagda/totala cupvinsten om bara top-5 resultaten granskas.

Tanken med att spara tid med SMS rapportering fungerade väl, förutom i ett fall pga fel nummer.
      Pratade med Stefan idag och han fick inget info om att numret klistrades på baksidan av deras startkort så han SMSade numret till arrangören som stod på pappret vi fick på kaptensmötet, däremot fick jag det infot.
      Misstag sker!

Vi ses i höst.

Kommentera

• Ni gör en super trevlig tävling, avslappnad och skön.

Tappa inte suget och den medmänskliga känslan. För den börjar mer och mer bli en bristvara i dagen samhälle.

Jag tycker även att 2 mannalag är super och tävlingen skulle tappa lite om det ändrades till 3 mannalag

Claes

Ursprungligen postat av Team Öskaret Visa inlägg
        Hej !
        Tack för era synpunkter, vårt mål är alltid att göra så många förbättringar som vi kan, mät plankorna kan absolut göras bättre.
        Kan däremot inte förstå hur ni orkar diskutera frågan om att någon har fuskat, om nu någon mot förmodan vill göra det så går det, känns tragiskt.
        Som arrangör tappar man sugen att fortsätta driva tävlingen med allt arbete som det medför.
        Personligen tycker jag att man måste kunna rätta till fel som skett av ett mänskligt misstag.
        Kommer i fortsättningen inte att fatta beslut efter medmänsklighet.
        Magnus Ström
        Team Öskaret

Kommentera

• tvåmannalag

Först vill jag tacka för en bra tävling och fin medmänsklighet att folk kan vara med trots missöden. STORT av den som tar in ett team till ibåten, två team i en båt innebär bara nackdelar, fint gjort. Sen en skopa skit till att folk klagar på detta, hoppas det slutar här.

Blir det problem för nåt team vid starten så fråga om nån har något att invända mot en medmänsklig gärning. Säger ingen nåt då så håller man käft senare

Om nån skulle fuska och det kom fram så är man ju rökt för all framtid, tror ingen här vill göra nåt sånt. 100% ärlighet

Tycker det är kanon med tvåmannalag, skapar en bättre jämnhet. Mätbräda med anhåll sen är det bara att köra, för det blir problem med mätning och foto då gäddor har en tendens att glida omkring

Vi gör det för vi älskar fiske
          pripps blå -en klass för sej

Kommentera

• Till arrangörerna.

Att så många bryr sig och kommer med (det mesta) konstruktiv kritik beror sannolikt på att man tycker att det är en rolig och bra tävling i grund och botten. Om inte, skulle det inte finnas ett sådant engagemang kring tävlingen från deltagarna.

Misströsta inte och tappa suget. Ta istället detta engagemang som en positiv sak av att det finns ett så stort intresse att bidra till att en bra och rolig tävling kan bli ännu bättre! Inte att det var dåligt, även om en del uttalanden kanske var lite klumpiga och lätt kan tolkas som negativ kritik.

Har varit på många tävlingar av olika slag och som rookie i just denna tävling måste jag säga att det var mycket bra arrangerat! Initiativet med SMS-rapportering tycker jag var ett mycket smart inslag t.ex.

Sedan lär man sig saker hela tiden och det kommer bra, och mindre bra, synpunkter man kan ta med sig för att göra det hela ännu bättre.

Hör gärna av er om det finns något ni kan behöva hjälp med inför hösten.

Webb - www.teamtrogdor.se
            Blogg - blog.teamtrogdor.se
            Facebook - www.facebook.com/TeamTrogdor
            Twitter - www.twitter.com/TeamTrogdor

Kommentera

• Ursprungligen postat av Leafo Visa inlägg
              Till arrangörerna.

Att så många bryr sig och kommer med (det mesta) konstruktiv kritik beror sannolikt på att man tycker att det är en rolig och bra tävling i grund och botten. Om inte, skulle det inte finnas ett sådant engagemang kring tävlingen från deltagarna.

Misströsta inte och tappa suget. Ta istället detta engagemang som en positiv sak av att det finns ett så stort intresse att bidra till att en bra och rolig tävling kan bli ännu bättre! Inte att det var dåligt, även om en del uttalanden kanske var lite klumpiga och lätt kan tolkas som negativ kritik.

Har varit på många tävlingar av olika slag och som rookie i just denna tävling måste jag säga att det var mycket bra arrangerat! Initiativet med SMS-rapportering tycker jag var ett mycket smart inslag t.ex.

Sedan lär man sig saker hela tiden och det kommer bra, och mindre bra, synpunkter man kan ta med sig för att göra det hela ännu bättre.

Har ni några bra ställen till oss? för på våra gamla är det tomt.

Kommentera

• Att så många bryr sig och kommer med (det mesta) konstruktiv kritik beror sannolikt på att man tycker att det är en rolig och bra tävling i grund och botten. Om inte, skulle det inte finnas ett sådant engagemang kring tävlingen från deltagarna.
                Exakt detta.

Och detta:
                Men för att adressera några saker.
                - Fusk finns inte. Jag är både blond (nåja) och blåögd nog att jag har inte ens tänkt den tanken. Min cynism om mänskligheten har ännu inte nått fisket.
                Från min sida har fusk inget med kommentarerna om hur man skulle kunna förenkla/bättra reglerna.

- Delad båt. Om man kommer till start och det visar sig att något katastrofalt har hänt med utrustningen så man ej kan deltaga med egen båt och någon kan tänka sig att ta med ett extra team ut är det för mig inga konstigheter: Självklart ska detta gå bra.
                Fy fan för att bli stående i hamn med gråten i halsen!
                Men det ska också vara reserverat för just katastroflägen, den grundläggande regeln om 2 man / lag och båt är på det hela bra.
                Självklart ska delad båt rapportera fisk på genom olika plankor, kameror och telefoner vilket dessutom gör det hela mycket enklare vid inlämning/rapportering.

- Men missar man i rapportering av fisk så får jag nog anse att man får bita i den sura stören.
                Det är inte konstigare än regeln att om inte hela fisken är i bild/bild av undermålig kvalitet så gills den inte.
                Det är upp till varje lag och fiskare att vara väl medveten om hur det går till, är man osäker så frågar man.
                Det må kanske låta hårt men då är det blir aldrig något snack sen heller.

Nu valde arrangörerna att ta in rapport ändå och det är deras beslut och jag har inget att säga om det. Förslagen är inte för den avklarade tävlingen utan för nästa och nästa och nästa...

Och återigen, tappa inte sugen, som Rickard sa, allt avlöpte smidigt och var på det hela bra, snabb och effektivt arrangerad!
                Ser redan nu fram till i höst och ett nytt försök att visa att man faktiskt kan det här med fiske (iaf se ut som om jag kan).

Och Woffe, vår 22:a plats bör skvallra om att vi inte direkt hittade djurparken så det ända jag kan erbjuda är möjligen förslag på ställen där stark dryck kan fångas.
                Nya siten! Rickard är cheeef!

Kommentera

• Ursprungligen postat av Toni D Visa inlägg
                  Nästa gång blir det inte 3 pers i min båt, speciellt när jag inte var förberedd på det. Plötsligt var jag ensam i mitt team igen, 5 minuter innan start!
                  Mina chanser att fånga fisk med 2st konkurrerande i båten kan ju knappast vara en fördel.
                  Man vill ju inte lämna en förbannad Micke kvar på stranden, så vad gör man.

Det är f.ö inte första gången folk är 3 pers i en båt på sportfiskarn cup, denna gång var det dessutom 2 olika team med låg placering vilket inte var fallet sist då dom 3 tävlade i samma team och dessutom tog hem "priser."

Vill slippa allt snack nu, kan man ens ta poänglistan seriöst eftersom majoriteten av plankorna och fotona inte ens kollades av arr.

Ps:
                  Även jag efterlyser bättre mätplankor, dom nuvarande är helt omöjliga att använda om man skulle råka fiska ensam.
                  Liknande dom som användes i SM eller bättre är att föredra.
                  Ja när det var tre i samma båt senast var det en vuxen och två pojkar(7 och 12 år) som fick pris,,det är ju rent ut sagt förjävligt.

Kommentera

• Så man är kass bara för man är ung och fiskar O_O!
                    Känns som nått man skulle sagt på 20-talet.
                    Resultatet sa väll annat? Till Lasse med kids.

Men som sagt, skit i att ge oss poäng i Ninja Busters.
                    Om det nu rör upp så mångas kännslor över att kanske
                    förlora sina chanser på att vinna Okuma saker.

Vi är ialf inte där för att vinna. Vi är där för att vi älskar fiske.
                    (Och vara med på Ålands utlottningen.)
                    Bifogade filer
                    Fiske äventyr på:

http://brotherhoodofpikes.wordpress.com/

Kommentera

• Det som rör upp känslorna för min del är att det verkar vara avundsjuka över att grabbarna blev 2:a totalt.Innan tävlingen frågade Micke och Mange om det var någon som hade något mot att Lasse var 3 i sitt team, ingen sade något då men efteråt verkar det som vissa team har åsikter om detta. Det tycker jag är patetiskt. Sedan vad som händer och sker om flera team i samma båt det bryr jag mej inte ett dugg om, det är Micke och Mange som bestämmer över den här tävlingen. Men med allt gnäll så kanske det det inte blir någon tävling 2011, har pratat en del med Mange i veckan och han är rätt less på allt gnäll om mätbrädor, fusk team hit och team dit. So shut the fuck up, fiska och var glada över att några vill lägga ner tid på att arrangera en tävling för oss runt Mariefred.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Fiskefuralles, 2025-01-07, 09:18
                      15 svar
                      964 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg DJ Mqt
                      av DJ Mqt