Sportfiskarn Cup - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sportfiskarn Cup

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Tobias Visa inlägg
    Nu ska även jag lägga mig i denna diskussion med mina tankar...

- Mätplankorna som används idag är rent ut sagt kassa. Modell "hängrännor" med ett stopp och en mätdekal klistrad i botten är överlägset bättre och ger tydligare resultat. Borde inte vara omöjligt att få spons på detta av någon firma eller hitta på soptippen...

- Säger reglerna 2 man i båten så är det det som gäller. Självklart kan man va sjysst om det varit strul för någon men detta skapar enbart dålig stämning bland andra deltagare. Hur kan vi andra vara säkra på att det inte fuskades? Fota med två olika kameror är ju ingen garanti.
    Nu är jag naiv och litar på människor rent allmänt men jag har full förståelse för att detta kan väcka misstankar och sura miner hos andra. Nu blev det ju ingen toppplacering för någon av teamen men det spelar ingen roll...

- Om det kommunicerats ut tydliga instruktioner innan start att all godkänd fisk ska rapporteras via sms/telefonsamtal och numren står på startkorten så är det det som gäller. Rapporterar man inte in så är inte fisken reggad och således ska den inte räknas. Hårda bud i Mellerud men regler är till för att följas, annars kan man ju lika gärna skita i det så blir det high chaparall...

Jag tycker detta är en klockren och sjukt trevlig tävling men tyvärr måste det bli mer skärpning och ja, hårdare tag, från ledningen.
    Jag är inte så jävla tät och tycker 400kr är en relativt hög kostnad och pungar jag ut den summan vill jag iaf ha lite valuta för pengarna. Med valuta menar jag klara regler som följs av samtliga deltagare, en ledning som tar tävlingen seriöst och faktiskt kontrollerar resultaten.... och helst även lite vassare mätplankor!

Det var ju även strul med min betalning, som egentligen inte var något strul, och där var det hårda bud att jag var tvungen att casha 400 spänn på plats INNAN start för att få delta. Jag hade alltså redan betalt men arrangörerna hade väl inte kollat ordentligt... sånt gör också att man surar till lite, när man själv vet att man är ärlig och följer de regelverk som satts upp!

Till slut ytterligare en önskan, som jag ändå tror att många håller med mig om:
    Kan ni inte utöka så att man får vara 3 man/team? Alltså i samma båt naturligtvis... det bör inte vara några problem och det minskar risken för avhopp om någon i teamet skulle tvingas tacka nej med kort varsel - då är man iaf minst 2. Som sagt, bara en tanke...

Tack för mig! Vi ses till hösten!

/Tobbe - Team Ragadozo

Håller med till 100%
    AIK SM-GULD 2LAX9

Kommentera

• Tackar Tommy! Jag tycker väl egentligen att de åsikterna jag framfört är "sunt förnuft".

Synd med den förbaskade båtresan för er del... jag räknade med en topplacering för er och den var ju klar, om nu inte det hade blåst så jävligt!

Kommentera

• Vill inte verka som en "surkärring"!!!!!!!!!! Blev lite förvånad över att två team fiskade från samma båt, har aldrig hört talas om det tidigare.
        Toni: Även fast man har en liten båt så är det fördelar, två beten i vattnet hela tiden och en som kör. Tungt som f-n ifall man tar med sig all utrustning men man måste väl utrusta sig efter båt!!! Inte hade jag med all utrustning för helgens batalj!!!!

Mange & Micke: Åter igen tack för en lysande tävling & vi syns i höst!!!!

Kommentera

• Resulat/mätbrädor

Mätbrädorna kommer att förbättras till hösten. Vi kommer antingen att förbättra plankorna alternativt byta ut dessa. Vi har medvetet valt att hålla nere utgifterna för att "alla" pengar skall gå åter till deltagarna. Uffes förslag att låna brädorna från Trex gäddan är bra. Har någon annan ett bra förslag som inte medför större kostnader (mindre prispengar) tar vi emot detta tacksamt.

Väljer att kommentera ovanstående inlägg:

Vill slippa allt snack nu, kan man ens ta poänglistan seriöst eftersom majoriteten av plankorna och fotona inte ens kollades av arr.

Vad menar du? Vi måste utgå från att alla som deltar är ÄRLIGA! Hela tävlingen bygger på att de som deltar tar ett eget ansvar. Kan vi inte lita på varandra blir det tämligen svårt att tävla. Fotografier på de 5 bäst placerade kontrollerades noga. Att kontrollera alla plankor mot bilder och markering tar lång tid. Vi väljer därför att lita på de som deltar i tävlingen. Vi har mycket svårt att tro att någon skulle försöka att fuska.

Kommentera

• 3 pers lag håller jag med om till100%

Kommentera

• På Åland är ett team 2-3 pers/ båt även internationellt. Skuulle underlätta när sådana här problem kommer på tapeten... & så tar man betalt per person i teamet i stället. Gynnar väl alla
              Senast ändrad av TNT Fishing; 2010-05-26, 20:20.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Luring 69 Visa inlägg
                Mätbrädorna kommer att förbättras till hösten. Vi kommer antingen att förbättra plankorna alternativt byta ut dessa. Vi har medvetet valt att hålla nere utgifterna för att "alla" pengar skall gå åter till deltagarna. Uffes förslag att låna brädorna från Trex gäddan är bra. Har någon annan ett bra förslag som inte medför större kostnader (mindre prispengar) tar vi emot detta tacksamt.

Väljer att kommentera ovanstående inlägg:

Vill slippa allt snack nu, kan man ens ta poänglistan seriöst eftersom majoriteten av plankorna och fotona inte ens kollades av arr.

Vad menar du? Vi måste utgå från att alla som deltar är ÄRLIGA! Hela tävlingen bygger på att de som deltar tar ett eget ansvar. Kan vi inte lita på varandra blir det tämligen svårt att tävla. Fotografier på de 5 bäst placerade kontrollerades noga. Att kontrollera alla plankor mot bilder och markering tar lång tid. Vi väljer därför att lita på de som deltar i tävlingen. Vi har mycket svårt att tro att någon skulle försöka att fuska.
                //Micke
                Det enda som behövs på brädorna är ett stopp vid nollan, så att man bara behöver koncentrera sig på längden och inte som nu, både längden och om gäddhuvudet ligger bra vid nollan!

Behöver ni hjälp med något så är det bara att säga till, vi är många som är tacksamma för att ni orkar rodda en sån här tävling på hemmaplan!
                AIK SM-GULD 2LAX9

Kommentera

• Ursprungligen postat av Tommpa Visa inlägg
                  //Micke
                  Det enda som behövs på brädorna är ett stopp vid nollan, så att man bara behöver koncentrera sig på längden och inte som nu, både längden och om gäddhuvudet ligger bra vid nollan!

Behöver ni hjälp med något så är det bara att säga till, vi är många som är tacksamma för att ni orkar rodda en sån här tävling på hemmaplan!
                  Hej !
                  Tack för era synpunkter, vårt mål är alltid att göra så många förbättringar som vi kan, mät plankorna kan absolut göras bättre.
                  Kan däremot inte förstå hur ni orkar diskutera frågan om att någon har fuskat, om nu någon mot förmodan vill göra det så går det, känns tragiskt.
                  Som arrangör tappar man sugen att fortsätta driva tävlingen med allt arbete som det medför.
                  Personligen tycker jag att man måste kunna rätta till fel som skett av ett mänskligt misstag.
                  Kommer i fortsättningen inte att fatta beslut efter medmänsklighet.
                  Magnus Ström
                  Team Öskaret

Kommentera

• Tappa inte suget!!!! Bästa tävlingen hitills!!!! Lite positiv kritik bara...
                    Senast ändrad av TNT Fishing; 2010-05-26, 21:28.

Kommentera

• Mange, mina synpunkter gällande fler team i båten och inrapportering av fisk är högst personliga.
                      Gällande fusk så är det såklart omöjligt att kontrollera till 100% - vill någon fuska så går det - tråkigt med sant.
                      Det jag menar är att om ni satt upp regler gällande inrapportering så tycker jag att ni måste vara hårda på att hålla dem, sen kan man såklart göra undantag men grundtanken måste vara att reglera ska följas.
                      Vart ska man dra gränsen? Ett team som gör fel är ok men om fler team gör det, vad görs då?
                      Hade ni valt att inte godta Ninja Busters resultat så finns det ingen som kan säga att ni är idioter och gör fel - eftersom de inte följt reglerna så får de skylla sig själva. Sad but true...
                      Nu löste det sig ändå och det var väl bra, men du förstår vad jag menar!?

Tappa inte suget, jag är extremt nöjd med tävlingen till 99.9% och kommer alltid delta om jag har möjlighet. Konstruktiv kritik och förslag på förändringar/förbättringar betyder inte att vi tycker ni gör ett dåligt jobb... tvärtom!

Mätplankorna är ju utagerat eftersom ni sagt att dessa ska ändras. Detta är inget stort problem utan bara en liten ändring som gör mätningen enklare och hela upplevelsen för oss deltagare trevligare eftersom processen kring mätningen nu blir enklare, snabbare och mer exakt! Alla vinner på det - även ni i tävlingsledningen!

Keep up the good work!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Fiskefuralles, 2025-01-07, 09:18
                      15 svar
                      964 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg DJ Mqt