Ja nu är tävlingen ute igen ,vi kör med våra gamla brädor som det finns 15 st av kan tänkas göras flera om det behövs.Tävlingen börjar kl 8.00 till 17.00.
Start plattser finns 2st. Rampen vid Olga kvarn och Kyrk gaveln ute på Glan.
Samling senast kl 7.30 för betalning och utdelning av mät brädor samt djupkarta.
Det kostar 140 kr per person.Som betalas vid samlingen.Alla anmälnings avgifter går till första pris samt dagens längsta .
Vi kör på dom 3 längsta gädorna vinner priset.Som vi brukar.
När ni anmäler lag skriv vilken samlings platts ni väljer oxså.
Glöm inte Kamera och usb kabel ,bilder där inte fisk eller mått inte syns räknas inte,så kom inte dragandes med nån 100 kr kamera.Vid samma totallängd avgör längsta fisk, därefter näst längsta fisk och så vidare tills vinnare korats.
Vinnar lagets bilder kommer att granskas med dator om så behövs,finns ju bra zooom på vissa kameror.
Så vill jag passa på och be om ursäkt för min stav ning som vanligt;o)
Är det nåt ni undrar över ring mig Harri på 0702063669.
Väl mött och skitfiske på er
Regler:
Ingen trolling inget nätfiske inget juster,
1 fiskande spö i taget per deltagare .Kast, mete, vertikal,.Ja ni kan nog detta nu;o))
Här finns en karta med kyrkgaveln markerad,samt bilder från föregående tävlingar och annat smått och gott från Glan
Ps fiske kort gäller på Glan,finns att köpa på Skeppa marin och shell macken i Skärblacka.Priserna kan jag inte i huvet men jag tror ett dags kort kostar runt 50 lappen.
Det finns en ramp vid Finspång oxså.
Start plattser finns 2st. Rampen vid Olga kvarn och Kyrk gaveln ute på Glan.
Samling senast kl 7.30 för betalning och utdelning av mät brädor samt djupkarta.
Det kostar 140 kr per person.Som betalas vid samlingen.Alla anmälnings avgifter går till första pris samt dagens längsta .
Vi kör på dom 3 längsta gädorna vinner priset.Som vi brukar.
När ni anmäler lag skriv vilken samlings platts ni väljer oxså.
Glöm inte Kamera och usb kabel ,bilder där inte fisk eller mått inte syns räknas inte,så kom inte dragandes med nån 100 kr kamera.Vid samma totallängd avgör längsta fisk, därefter näst längsta fisk och så vidare tills vinnare korats.
Vinnar lagets bilder kommer att granskas med dator om så behövs,finns ju bra zooom på vissa kameror.
Så vill jag passa på och be om ursäkt för min stav ning som vanligt;o)
Är det nåt ni undrar över ring mig Harri på 0702063669.
Väl mött och skitfiske på er

Regler:
Ingen trolling inget nätfiske inget juster,
1 fiskande spö i taget per deltagare .Kast, mete, vertikal,.Ja ni kan nog detta nu;o))
Här finns en karta med kyrkgaveln markerad,samt bilder från föregående tävlingar och annat smått och gott från Glan
Ps fiske kort gäller på Glan,finns att köpa på Skeppa marin och shell macken i Skärblacka.Priserna kan jag inte i huvet men jag tror ett dags kort kostar runt 50 lappen.
Det finns en ramp vid Finspång oxså.
Får se med vem bara
Kommentera