Skarven - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Skarven

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Rätta mig om jag har fel, men den skarv som hör hemma här är Storskarven, den som förpestar tillvaron idag är Mellanskarven som togs hit av kungar och adelsmän för att ha som prydnad i deras trädgårdar och parker.Så Mellanskarvarna är från början förrymda husdjur som inte har i naturen att göra. Jämför med tex Mårdhunden som ryssarna tog från Sibirien och planterade på den Europeiska sidan. Eller Minken.

Kommentera

Ursprungligen postat av stefan1 Visa inlägg
      Skitsnack!
      Stefan Rämje.... du kanske kan dela med dig av dina erfarenheter istället för att bara spy galla? Om du tittar på hur jag har skrivit så ser du snabbt (om du inte har något förståndshandikapp) att jag faktiskt inte vet utan tror. Då finns det utrymme för rättning.....
      sigpic

Kommentera

Jag satt och kollade runt lite, vad jag får fram har skarven funnits runt Östersjön i 9000 år men blev nästan utrotad av människor, för att hjälpa dom att komma tillbaka utplanterades en del igen under 40 talet.

Kommentera

Ursprungligen postat av stefan1 Visa inlägg
          Det är sorgligt med detta patetiska skarvhat! vi har inte ensamrätt på jordens resurser.....
          patetiskt blir det när ren idioti att värna innovasiva arter får råda i stället för sunt förnuft...
          Senast ändrad av byggarn; 2012-04-14, 11:58.
          Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
            Har läst någon stans att dom hittat rester av skarv från 1400-1500 talet så dom har nog varit med ett tag, tror bara skillnaden är att dom inte häckat här i den utsträckningen som dom gör nu......
            det bedrövliga är att vi pratar inte om samma skarv...den som det finns för mycket av,den kinesiska skarven, förökar sig
            på bekostnad av vår inhemska skarv alltså den som varit med "ett tag"...

Stefan Rämje kan jag återigen rekommendera att kolla upp vad han diskuterar...en länk kanske?

Senast ändrad av byggarn; 2012-04-14, 12:12.
            Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Den Kinesiska Skarven är det stora problemet som många tydligen missförstått,även EU parlamentet.
              Jig-fishing är roligast.

Kommentera

Skjut av mellanskarven den bör inte leva i våra vatten!

Kommentera

Är det då på det viset att mellanskarven inte tillhör vår fauna eller?
                  sigpic

Kommentera

Här kan ni läsa lite om skarven.

Roligt nog verkar också ordet "skarv" vara ett fiskemärke som faktiskt brukar få rätt sjyssta betyg på sina rullar.
                    Citat: "I Tyskland och Österrike har Birdlife utsett ”Der Kormoran” till ”Årets fågel 2010 ”och en symbol för fågelskyddet för att skydda ”skarven som efter sin återkomst skjuts i tusental vid de tyska sjöarna, floderna och kusterna”.
                    sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av LazziLax Visa inlägg
                      Den Kinesiska Skarven är det stora problemet som många tydligen missförstått,även EU parlamentet.
                      Kinesisk skarv är ett påhittat namn för en art som har funnits i europa i 1000-tals år...

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av mickedykare, 2021-02-02, 00:03
                      47 svar
                      3 651 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg HarpoonMan  
                      Arbetar...
                      X