Jag tycker det finns tillfällen det är befogat att bryta mot lagen för att avslöja missförhållanden och lagbrott. Och jag tycker greenpeace har gjort jävligt bra grejer. Ett annat exempel är de "extremister" som bryter sig in på gårdar och filmar vanvårdade djur. För mig är dom hjältar.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Stoppa överfisket nu!
Collapse
X
-
jupp,men man kan peka på olika sätt...Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
Tyvärr räcker det ibland inte att arbete för något. Det behövs någon som pekar på missförhållanden också.Never let your memories be greater then your dreams...
I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...
Kommentera
-
så sant...Ursprungligen postat av Jester Burk II Visa inläggDet brukar tyvärr vara så att många världsomfattande idealistiska organisationer förvandlas till världsomfattande organisationer med makt och pengar, och då vänds prioriteterna så att organisationen och dess ledning kommer i första hand.Never let your memories be greater then your dreams...
I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...
Kommentera
-
Förvisso kan man peka på olika sätt och möjligen är det så att Greenpeace pekar på tokigt sätt i bland men ändå? Ponera att den kontroversielle Janne Josefsson skulle lyfta fram något av yttersta vikt, bör vi då i första hand ifrågasätta hans motiv och metoder eller titta mer på det han lyfte fram i ljuset? De som bestämmer, d v s politiker, tjänstemän och företagsledare är säkert mycket tacksamma över att så många i gemen verkar ägna sig att skjuta budbäraren i stället för att titta på saken i fråga, även om de själva också har en egen apparat för att hantera besvärligheter, t ex informationsavdelningar eller extern hjälp från professionella företag när "the shit hits the fan". Politiker och företagsledare i dag är tränade, coachade i att hantera besvärligheter och göra "pudlar". Ska vi nöja oss med det och ägna resten av tiden åt kritik av t ex Janne Josefsson och Greenpeace?Senast ändrad av anteman; 2014-12-01, 12:58.
Kommentera
-
"Stoppa överfisket" är väl något WWF har kämpat/kämpar ganska mycket med och att greenpeace oxså ger sig in det hela? De behöver väl synas lite mer/nya stålar, så de kan fortsätta att extrema
De hade ju ett glimmer över sig när de började, men det är väl ganska längesedan det glimmret falnade.
Kommentera
-
Å så fortsätter vi att gnälla på budbäraren? WWF har tagit tag i saken, problemet är strax ur världen, låt oss gå vidare!
Nä. Det funkar tyvärr inte så och inte heller är det så att bara för att en fråga har rests av en organisation, så har de patent på dem frågan. Om engagemanget i sig, i en fråga alltid misstänkliggörs då får vi alla lov att hålla truten om vi inte vill bli anklagande för att ha en dold agenda... Jag skulle inte kunna säga att t ex trålfiske borde fördjudas eftersom flera sagt det förr och säger jag det ändå, ja, då månar jag inte alls om biotoper och fiskebestånd, jag vill bara tjäna pengar alternativ dra en torsk i västerhavet, typ. Nä, med FS-vänner behöver torsken inga fiender, de går under ändå... Och har nu verkligen torsken det tufft så har den frågan stötts å blötts förr, inget mer att orda om. Trådskaparens rubrik är alltså under mången utredning och tråden kan låsas
Kommentera
-
Bra att det klagas på Greenpeace i denna tråd.
Det bidrar ju till att tråden är uppe på startsidan och fler kan skriva under!
Tackar!
På tal om ingenting... Alla ideella organisationer vill ju få in pengar. Hur ska de annars bedriva sin verksamhet? Sen förstår jag inte hur de ska få in pengar för att jag väljer att skriva under på denna protest... Men det får någon insatt berätta om.sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av mickedykare, 2021-02-02, 00:03
|
47 svar
3 509 visningar
1 gilla
|
Senaste inlägg