Vet inte, att dra in en fisk sen släppa den ser jag som mycke bättre än å tvinga en häst springa med någon på ryggen några varv sen bli instängd i en hage/bur, likdant med alla djur som är inom "sporter" och hanteras på samma sätt. Inget av dem djuren får friheten som fiskarna får efter vi släppt tillbaks dem...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Svenska Dagbladet
Collapse
X
-
Skyddsjakt på skarv kanske blir mitt nästa fritidsintresse .... //T
Kommentera
-
Som att jämföra äpplen med päron... Hästar är tamdjur och avlade att kunna bli ridna.Ursprungligen postat av Snöhäst Visa inläggVet inte, att dra in en fisk sen släppa den ser jag som mycke bättre än å tvinga en häst springa med någon på ryggen några varv sen bli instängd i en hage/bur, likdant med alla djur som är inom "sporter" och hanteras på samma sätt. Inget av dem djuren får friheten som fiskarna får efter vi släppt tillbaks dem...
Kommentera
-
Hästar var vilda flockdjur innan människan fångade in dem och omvandlade dem till tamdjur.Ursprungligen postat av Leon Visa inläggSom att jämföra äpplen med päron... Hästar är tamdjur och avlade att kunna bli ridna.
Är det mer ok om vi har ett stort akvarium hemma och föder upp egna fiskar som man sedan "fiskar" och sedan släpper tillbaks i akvariet?Senast ändrad av Serigös; 2015-08-05, 21:21.
Kommentera
-
Ingen aning, vi har inte vad jag vet avlat fram fisk i 5000år för att fiska upp och sätta tillbaka i ett akvarium... Kanske dags med det?.. om 5000år kanske jag kan svara på din frågaUrsprungligen postat av Serigös Visa inläggHästar var vilda flockdjur innan människan fångade in dem och omvandlade dem till tamdjur.
Är det mer ok om vi har ett stort akvarium hemma och föder upp egna fiskar som man sedan "fiskar" och sedan släpper tillbaks i akvariet?
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av mickedykare, 2021-02-02, 00:03
|
47 svar
3 791 visningar
1 gilla
|
Senaste inlägg