Svenska Dagbladet - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Svenska Dagbladet

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Vet inte, att dra in en fisk sen släppa den ser jag som mycke bättre än å tvinga en häst springa med någon på ryggen några varv sen bli instängd i en hage/bur, likdant med alla djur som är inom "sporter" och hanteras på samma sätt. Inget av dem djuren får friheten som fiskarna får efter vi släppt tillbaks dem...
    Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

Skyddsjakt på skarv kanske blir mitt nästa fritidsintresse .... //T

Kommentera

Ursprungligen postat av Snöhäst Visa inlägg
        Vet inte, att dra in en fisk sen släppa den ser jag som mycke bättre än å tvinga en häst springa med någon på ryggen några varv sen bli instängd i en hage/bur, likdant med alla djur som är inom "sporter" och hanteras på samma sätt. Inget av dem djuren får friheten som fiskarna får efter vi släppt tillbaks dem...
        Som att jämföra äpplen med päron... Hästar är tamdjur och avlade att kunna bli ridna.

Kommentera

Så du menar att vi ska börja avla fisk för å bli fångad?

Whopsi, glömde finns ju redan betonglax å regnbåge...
          Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

Det var väl inget konstigt med de artiklarna? Inte fantastiska, inte de mest djuplodande journalistiska arbeten jag någonsin läst men trevliga och balanserade.

Kommentera

Ursprungligen postat av Leon Visa inlägg
              Som att jämföra äpplen med päron... Hästar är tamdjur och avlade att kunna bli ridna.
              Hästar var vilda flockdjur innan människan fångade in dem och omvandlade dem till tamdjur.
              Är det mer ok om vi har ett stort akvarium hemma och föder upp egna fiskar som man sedan "fiskar" och sedan släpper tillbaks i akvariet?
              Senast ändrad av Serigös; 2015-08-05, 21:21.

Kommentera

Ursprungligen postat av Serigös Visa inlägg
                Hästar var vilda flockdjur innan människan fångade in dem och omvandlade dem till tamdjur.
                Är det mer ok om vi har ett stort akvarium hemma och föder upp egna fiskar som man sedan "fiskar" och sedan släpper tillbaks i akvariet?
                Ingen aning, vi har inte vad jag vet avlat fram fisk i 5000år för att fiska upp och sätta tillbaka i ett akvarium... Kanske dags med det?.. om 5000år kanske jag kan svara på din fråga

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av mickedykare, 2021-02-02, 00:03
                47 svar
                3 791 visningar
                1 gilla
                Senaste inlägg HarpoonMan  
                Arbetar...
                X