Jerkbait set nytt/lätt begagnat - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jerkbait set nytt/lätt begagnat

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Jerkbait set nytt/lätt begagnat

Hej!

Jag söker ett bra och prisvärt jerkbait spö/rulle/set, kan lägga runt 2000 för spö och rulle.
    Köper gärna något lätt begagnat för en rimlig peng!
    Länka gärna spö/rullar som fått bra kritik eller ett bra set!
    Annars kan ni bara skriva här ifall ni har något ni vill sälja!

Tacksam för hjälp!

Mvh

Hej crillz

Jag tror du placerat tråden lite fel om du söker att köpa beggat, testa i "Köp & sälj"!

/a
    One foot on the mountain
    The other one in the stream

Kommentera

Nej söker mer tips, men lätt begagnat är också okej, ifall någon har

Kommentera

jaahaa jag förstår kan tipsa om en rulle jag själv är jäkligt nöjd med! ett spö jag är riktigt nöjd med har jag inte ägt ännu, men just nu kör jag med en berkley lightning rod 6,6 fot (kommer inte ihåg vad den heter just nu). rullen är iallfall en ambassadeur cs rocket pro 5501, Jävligt nöjd med den!

tror du måste köpa beggat annars överstiger det garanterat priset tyvärr lycka till!
        One foot on the mountain
        The other one in the stream

Kommentera

Ursprungligen postat av aggebagheera Visa inlägg
          jaahaa jag förstår kan tipsa om en rulle jag själv är jäkligt nöjd med! ett spö jag är riktigt nöjd med har jag inte ägt ännu, men just nu kör jag med en berkley lightning rod 6,6 fot (kommer inte ihåg vad den heter just nu). rullen är iallfall en ambassadeur cs rocket pro 5501, Jävligt nöjd med den!

tror du måste köpa beggat annars överstiger det garanterat priset tyvärr lycka till!
          Okej, tack för tipset skall ta en titt på detta!

Kommentera

Min rekommendation för 2000kr är begagnat såvida du inte precis ska börja jerka.

Ska du börja med jerkbait fiske så kan du köpa t.e.x Doggers set med vendetta och 5601C JB. Spöt är enligt mig inge vidare... men duger som första spö, går kanske att hitta ett liknande set med BFT stiff spöt, lika med det, bra nybörjar spö men man vill byta efter ett tag.

Det blir ju en kompromiss så att säga, rullen är riktigt riktigt bra, väl lagda pengar. Men spöna tröttnar man ofta på efter ett år.

Vet inte om dom fortfarnade rear ut Strike pro spöna, men jag kör Strike Pro Pike Range 6'8 180g contact, Finns/ Har funnits för ca 1000kr + frakt då. Super skön spö, folk verkar lite negativa över dom spöna men jag tycker det är riktigt fint.

Bft Bandit 7'3 brukar ligga uppe här på forumet för ca 1000kr också.. väldigt prisvärt har ett sådant själv. tror många säljer för att dom tycker 7'3 är lite långt.

Rullar så brukar även det finnas ibland här på fiskesnack, t.ex. predator eller inshore men även c3,c4 mm brukar dyka upp titt som tätt. ett tips är att lägga en annons i köpes delen. Ofta så kan du göra kap på Tradera annars.

Senaste treden har ju varit att beställa Curado från Danmark. Inte testat den rullen men användaren Tonyx är bra på shimano om du har frågor.

Lycka till med väljandet

Referenser:

BFT Bandit 7'3 180g + Ambassadeur Predator 5600C
            Strike Pro Pike Range Contact 180g + Ambassadeur 5500 Inshore.

Edit: blev lite virrigt i början med vad man menade.
            Senast ändrad av Guest; 2012-03-14, 09:55.

Kommentera

Ursprungligen postat av SimpZeN Visa inlägg
              Min rekommendation för 2000kr är begagnat såvida du inte precis ska börja jerka, då kan du köpa t.e.x Doggers set med vendetta och 5601C JB. Spöt är enligt mig inge vidare... men duger som första spö, går kanske att hitta ett liknande set med BFT stiff spöt, lika med det, bra nybörjar spö men man vill byta efter ett tag.

Det blir ju en kompromiss så att säga, rullen är riktigt riktigt bra, väl lagda pengar. Men spöna tröttnar man ofta på efter ett år.

Vet inte om dom fortfarnade rear ut Strike pro spöna, men jag kör Strike Pro Pike Range 6'8 180g contact, Finns/ Har funnits för ca 1000kr + frakt då. Super skön spö, folk verkar lite negativa över dom spöna men jag tycker det är riktigt fint.

Bft Bandit 7'3 brukar ligga uppe här på forumet för ca 1000kr också.. väldigt prisvärt har ett sådant själv. tror många säljer för att dom tycker 7'3 är lite långt.

Rullar så brukar även det finnas ibland här på fiskesnack, t.ex. predator eller inshore men även c3,c4 mm brukar dyka upp titt som tätt. ett tips är att lägga en annons i köpes delen. Ofta så kan du göra kap på Tradera annars.

Senaste treden har ju varit att beställa Curado från Danmark. Inte testat den rullen men användaren Tonyx är bra på shimano om du har frågor.

Lycka till med väljandet

Referenser:

BFT Bandit 7'3 180g + Ambassadeur Predator 5600C
              Strike Pro Pike Range Contact 180g + Ambassadeur 5500 Inshore.
              Okej, tack för din hjälp! Predatorn verkar intressant!
              Jag skall precis börja min jerk-karriär, men vill gärna ha riktiga grejer från början.

Kommentera

För 2000kr hittar du garanterat ett grymt fint set begagnat, antingen här på Fiskesnack eller via Tradera/Blocket.

Rulle är det enklaste. Köp en Ambassadeur JB eller en Predator och du har en slitstark rulle som med lite kärlek kommer hålla många år. Det finns naturligtvis många andra rullar också men om du är nybörjare är det dumt att snöa in sig för mycket, köp det som funkar och som många andra här kan intyga så är dessa rullar kalas!
                Här har du t.ex en till salu.. bara att slå till enligt mig (om du nu ska köra vänstervevat): http://www.fiskesnack.com/forum/show...sadeur-5601-JB

Sen kommer vi till spön och det är lite svårare då det är så otroligt personligt vad man gillar. Vissa gillar korta spön (6') och vissa jerkar med 9-10' men generellt är det troligtvis enklare om du kör med ett kort spö i början. Någonstans mellan 6-7' skulle jag tipsa om och sen finns det en halv miljard spön att välja mellan...
                Men om du har 1000kr att köpa ett spö för kan du faktiskt gå till en butik och köpa ett sprillans nytt spö och kan då klämma och känna på lite olika varianter. Det finns många fina spön i den prisklassen men släng ett extra öga på BFT/Strike Pro eller Savagegear...

Lycka till!

Kommentera

Tack så mycket! Jo jag förstår att det är ytterst individuellt vad man gillar för spö. Men då vet jag vilka spö man kan lita på, som du nämnt där!
                  Predator är den rulle som jag letar främst efter nu, men den ambassadeur rullen, vad ligger nypris på ca?

MVH

Kommentera

Ursprungligen postat av Crillz Visa inlägg
                    Tack så mycket! Jo jag förstår att det är ytterst individuellt vad man gillar för spö. Men då vet jag vilka spö man kan lita på, som du nämnt där!
                    Predator är den rulle som jag letar främst efter nu, men den ambassadeur rullen, vad ligger nypris på ca?

MVH
                    Predatorn ligger nog på ca 2000-2400kr ny. Dvs från affär. Dom brukar gå helt nya på tradera för mellan 1000-1600kr så kap kan man göra.

5601C JB är nästan mer prisvärd än predatorn. Har en annan uppbyggnad men lika robust och slitstark.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
                    11 svar
                    13 570 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg jimmy85
                    av jimmy85