Chatterbait - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Chatterbait

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Chatterbait

Vilken är eran favorit av Chatterbait?
    själv fiskar jag mest med Gunki Boomer 14gram. Har även testat Pig Hula. Men inte haft lika bra resultatet på den. Jag fiskar mest Chatterbait i skärgården men även en del i insjöar.

Originalet, dvs Z-man 3/8 oz.

Kommentera

Gärna något från Man Cave Baits.
      Favourten är https://man-cave-baits.se/products/percharteruse-10gr

Kommentera

Skulle säga Noike tiny kaishin 7 g ihop med Noike Wobble shad 3". Gärna färger green pumpkin chartreuse uv på jiggen. Fungerar också ihop med CNW Baits Slinky

Kommentera

Bra tips samtliga. Har nu fiskat ett tag med olika chatterbait. Måste säga att Gunki Boomer 14 g har blivit min personliga favorit än så länge. Senaste tiden jag kollat en del på Eastfield Wingman Chatter. Någon som har erfarenhet av dom?

Kommentera

Testat mängder. I början av chatter-trended fanns det i princip bara 6 st varianter. Gunki Boomer, Bite Of Bleaks chatterbait, Darts Breakerblade, Savage Gear hade någon variant och Illex / Jackall hade en variant också.

Nu finns det ju hur många som helst. De absolut bästa enligt mig är en delad förstaplats: Kuusamo Viekas. En liten, kompakt chatterbait på 12g som fiskar grymt i många olika förutsättningar. Sedan kommer Noike Tiny Kaishin 9 g, som faktiskt är mycket lik. Kuusamo har en starkare krok, men Noike finns i fler olika vikter.

Fiskar även med Darts Breaker Blade, men också en del med Armada EyeChatter som nog är det absolut mest prisvärda och välfiskande chatterbaitet som finns. Genuint hur bra som helst för 79 kr. Jag ska också pröva Shimano Yasei-chattern i år.

Evergreen Jackhammer är ju en fantastisk bladed jig, men många kompisar kör den, så jag har valt att variera mig lite. Vanliga Zman Chatter är bra, men har en otroligt stor krok. Mini Max är bra i sötvatten, men de rostar snabbt i bräckt. Mogulla Monster från Imakatsu är bland de bästa om man vill ha ett stort chatterbait. Den fiskar grymt bra på stor abborre.

Kommentera

Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg
              Testat mängder. I början av chatter-trended fanns det i princip bara 6 st varianter. Gunki Boomer, Bite Of Bleaks chatterbait, Darts Breakerblade, Savage Gear hade någon variant och Illex / Jackall hade en variant också.

Nu finns det ju hur många som helst. De absolut bästa enligt mig är en delad förstaplats: Kuusamo Viekas. En liten, kompakt chatterbait på 12g som fiskar grymt i många olika förutsättningar. Sedan kommer Noike Tiny Kaishin 9 g, som faktiskt är mycket lik. Kuusamo har en starkare krok, men Noike finns i fler olika vikter.

Fiskar även med Darts Breaker Blade, men också en del med Armada EyeChatter som nog är det absolut mest prisvärda och välfiskande chatterbaitet som finns. Genuint hur bra som helst för 79 kr. Jag ska också pröva Shimano Yasei-chattern i år.

Evergreen Jackhammer är ju en fantastisk bladed jig, men många kompisar kör den, så jag har valt att variera mig lite. Vanliga Zman Chatter är bra, men har en otroligt stor krok. Mini Max är bra i sötvatten, men de rostar snabbt i bräckt. Mogulla Monster från Imakatsu är bland de bästa om man vill ha ett stort chatterbait. Den fiskar grymt bra på stor abborre.
              jag gillar Noike tiny kaishin. Ihop med en Noike wobble shad 3''. Kör även cnw baits slinky på det chatterbaitet. Riktigt nice

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
              11 svar
              13 539 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg jimmy85
              av jimmy85