men hakka lagom på jerk det är lika kul som vanligt om ni inte har nå annat än gnäll kan ni väl vara tyst!!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Våga vägra JERK!!!
Collapse
X
-
Sign me up! Jerk e lika fjantigt som vertical jigging. man behöver inte köpa fox-jigghuvud för 30 spänn när man får ett av något annat märke för 10:- å jiggkropparna e ju bra mycket dyrare de me...har för min del alltid funkat med darts jiggar etc. sen att metoden kankse e bra men man måste inte ha en speciell rulle för vert-fiske...
Kommentera
-
Det är det som är den stora skillnaden mellan jerkbait och vanligt spinnfiske. Veva hem en wobbler kan man lära en chimpans, men att komma på nya tricks som lockar de större gäddorna bevisar skillnaden mellan dig och chimpansen.Ursprungligen postat av traut Visa inläggHi!
Jag tycker fiske att fiske ska utföras med elegans i samklang med naturen. Så att man man kan njuta av en total upplevelse.
Eftersom jag bor i Skåne så påminner detta bul fiske efter Torsk. Man letar upp torsken Lektorsk) på ekolodet. Stannar båten. Ner med pilken som har stora krokar sen ryker man. Inte alls gentlemanna mässigt alls.
Usc för Jerk fiske
Köpte jerkbait grejor igår, var nere vid badbryggan där jag bor för att grunda den nupåspolade linan och vad händer 4:e kastet? En ättrig 1,5 kilos gädda smäller på med ett skutt som en jävla delfin på kolmården... En liten stackars snipa, visst.. men hugget kändes in i ryggraden. Trodde inte det var SÅ underbart...
Ni som inte fastnat för jerkbait - se filmen Gäddfeber.
Faktum är att när folk säger gäddmete så blir jag mer intresserad än om vi snackar vanligt spinnfiske i gamla vanliga formen.
Kommentera
-
Håller verkligen med dig, sånt är ruskigt löjligtUrsprungligen postat av mandatory Visa inläggSign me up! Jerk e lika fjantigt som vertical jigging. man behöver inte köpa fox-jigghuvud för 30 spänn när man får ett av något annat märke för 10:- å jiggkropparna e ju bra mycket dyrare de me...har för min del alltid funkat med darts jiggar etc. sen att metoden kankse e bra men man måste inte ha en speciell rulle för vert-fiske...
Självklart köper folk det bara för att visa sitt nya ''Vertical-set'' fast dem hade 5 mer än dugliga set till det fisket.. jaja

- Glöm aldrig att du är helt unik. Precis som alla andra.
Kommentera
-
Varför Vägra jerkbait, bara dumt tycker jag! Ibland funkar skeddrag ibland spinnare, jigg mm..
De e juh bara ett fiskesätt big deal?
Skillnaden mellan jerkbait och annat gäddfiske är juh att man faktiskt gör något hela tiden! Man förbättrar sin teknik som i sin tur lockar fler gäddor.. Tror alla jerkfiskare kan skriva under på att de får fler fiskar ju mer de över? En kanske jerk inte är bättre än någon annan teknik, men den e rolig!
Oh, well.. Vägra ni, tycker det bara är löjligt och allmänt trångsynt att förkasta en bra fisketeknik!Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!
Kommentera
-
aja ryckfiske i all ära
snart blir man la bannad och hotad på stan ...men som man känner just nu så bör jag nog fixa och ordna allt annat fiske som man har prylar till , dvs inte köpa mera just nu och speciellt inte jerk då jag måtte ge allt annat ett par chanser till ...dock kommer jag köpa ett par FISKESNACK drag och hänga på väggen och sälja dyrt om 10-40 år om jag lever så länge till
sigpic
Kommentera
-
Jag tänker ge mitt jerspö till sopbilen.....
Har bara testat d 2 ggr men nej fy faan säger jag.....
2 ggr med vanliga grejjer ger 1000% mer fisk än med Jerk.....
D e nog bara skärgårdsfjollor som ska ha sånt......
Arnenym// NEJ ytfiske är inte jerk i den mening jag tänker mig i.af..... visst du "rycker" hem prylarna men då använder du juh dina vanliga grejjer.....
Nej fram för mer ytgående fiske.... D e svinkul juh....
O glöm inte Bomber24A nästa gång ni trollar gös..... den e grym
Kommentera
-
Fullifan
Jerk?...på min tid hette det torsk-spö! Det e klart att dom grejjerna måste få en ny funktion nu när det inte finns en enda torsk kvar i sthlms skärgård, vad gör vi! JOO, vi rycker lite å sliter lite å kallar det för jerk !! på med en gammal flytande wobbler där skeden lossnat...
WOOALAA
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
|
11 svar
13 093 visningar