Klart det ska vara en blandning av inhemslt och exotiskt fiske. Våra inhemska fiskar kan man ju fiska efter själv, roligare än att titta på tv om det. Däremot så vore svenskproducerade program om utländskt fiske kanon. Det bästa vildmark var ju filmat på Kuba. Jämför det med Bengt Östes "visst nappar det"........
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Hejdå William (TV4+ jakt och fiske)
Collapse
X
-
Alla metoder gör sig inte lika bra att dokumentera på film. Flugfiske är lättare att filma än mete. En inspelning i en norrlänsk älv tilltalar nog den stora populationen mer än att sitta nere i lödde eller Härsjön med mettackel. Tyvärr. Jag har själv svårt för flugfiske, men kan lätt förstå att en sådan film är mycket enklare att filma än ett par dagar i lödde etc. Om sedan den stora massan, (TV4 är kommersiellt), hellre ser på flugfiske i en norrlänsk älv eller dito så blir dessa program överrepresentativa.Ursprungligen postat av ~FB~PikeFinns det siffror på hur stor procent av alla sportfiskare i Sverige som sysslar antingen med flugfiske eller spinnfiske(även mete osv)?
Det skulle vara intressant att jämföra dom procent-talen mot
hur mycket plats do får i olika media...
Kommentera
-
Synd att det ska vara massa exotiska fiskar från vida världen det är så tråkigt att se en glad dj-vel med betald semester dra massa exotiska fiskar som man inte ens kan namnet på.
Mer fiske på hemma plan. Av alla de sorter... helst flugfiske.
Jag kollar rex hunt idag. Det ger mig tillräckligt med exotiska fiskar för en livstid... och enda anledningen jag kollar på det är att det råkar vara det enda på TV när jag ska äta min middag mellan kl 17:00-18:00 :P
Kommer inte sitta på prime time och kolla in ännu någon jeppa dra fiskar jag inte kan namnet på.
Buh för fiske safari ala "around the world"
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Dr. DementoÄr du galen?! Kikmete efter fjällröding?! Det är ju det absolut tråkigaste man kan titta på i fiskesammanhang!
Då kan man ju lika gärna göra en hel programserie om mörtfiske i dalarna, varvat med fiske efter de fantastiska och stridbara tusenbrödra-abborrarna...
Jag tror jag är den enda på den här sidan som är FÖR exotiskt fiske i tv. Men det kan ju bero på att jag gillar att resa till coola ställen och fiska coola fiskar istället för att spinna efter gädda år ut och år in.
Kikmete det tråkigaste på tv?
Ja om man filmar nån som ligger på isen i 40 min
Nej om man varvar bilder från isen, under isen med fisk som nappar och prat om teknik. (Man kan ju med kamera lätt ge tittarna fiskarens perspektiv så att de ser när det hugger ju)
Kommentera
-
MER BIG GAME I SVENSK TV!!
Inser att jag går mot strömmen i den här tråden då jag hemskt gärna vill se exotiskt fiske, helst Big Game! Helt klart ska det vara en blandning mellan fiske utomlands och här hemma, likaväl som det är kul med en blandning av olika fiskesätt! Men flugfiske är ju klart roligast att titta på! Har inte Discovery och Rex Hunt. Lars och Bård är mina favoriter tillsammans med Martin Falklind som brukar göra genomarbetade produktioner. Men som nån sa här tidigare: viktigast är mer fiske överhuvudtaget!Smaken är som baken...
Kommentera
-
tycker de svenska fiskeprogrammen främst ska handla om fiset som bedrivs i sverige med omnejd. Någt enstaka repotage from norge/danmark/finland kan vara på sin plats...
Sen tycker inte jag att man ska kunna kräva av en fiskereporter att han är bäst på allt. Han ska i första hand vara en bra reporter och i andra hand en bra fiskare. Sen åker han på resor där han tar med kunnigt folk som beskriver fisket.
Kommentera
-
Program skall dömas efter att man sett dem.
Jag har gillat ett antal av Williams program, inte alla men ändå.
Btw, skall man väga en 9.3 kg gädda så här?
Kommentera
-
Du ska inte behöva äta upp din haspelrulle. Den är ju en antikvara så småning om :-).Ursprungligen postat av SMasterSer också helst på Svenskt fiske. Men det är kvaliten på programmet som är avgörande.
När William jerkar gädda, eller spinner havsöring, så får man fortfarande inte ut någonting av det. Han sitter bara där och räknar fiskar och säger att det är vackert. Snitttiden för att spela in ett avsnitt är en halvdag. Många avsnitt slutar med att han inte fått någonting! Crap!
Tacka vet jag Vildmark. Det spelade inte någon roll var eller vad de fiskade. Älskade varje avsnitt. När de fiskade Nilabborre så var det skitkul att titta på, även om jag kanske aldrig kommer att åka dit och fiska. Det var helt enkelt ett ruggigt bra program.
Nu har jag ingen aning om hur det här nya programmet kommer vara. Men är det inte 10 ggr bättre än jakt och fiske på 4+ så ska jag äta upp min haspelrulle. Ett så dåligt fiskeprogram som det är har aldrig gjorts, och kommer antagligen inte heller att göras.
Vildmark, är det bästa jag sett. Vanligt folk fick t om skicka in egna filmsnuttar på deras fisketurer. Saknar det programmet. Hoppas verkligen SVT har råd nu och satsa på nya program. Vill se mer om havsöringsfiske, gärna med en proffsig fiskeguide. Sen svor dom inte så mkt som william gör heller, det är proffsigt.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
|
11 svar
13 273 visningar