Bebest och jag ska ut! Vem drar flest bågar? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bebest och jag ska ut! Vem drar flest bågar?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #81
    De här små wobblerna ni snackar om vet jag att morfar å hans fiske polare lilsjö och bert kör nästan uteslutande med i skysjön och de verkar kunna ge goda resultat!!! Har dock inte testat wobbler eller liknade i någon av sjöarna ännu Kör med mitt mete och flugfiske Kanske då att man skulle ta ett försök med jiggar som bebest körde med verkar ju vara ruskigt effektivt vissa stunder
    Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

    Kommentera


    • #82
      Ursprungligen postat av kenta_85
      De här små wobblerna ni snackar om vet jag att morfar å hans fiske polare lilsjö och bert kör nästan uteslutande med i skysjön och de verkar kunna ge goda resultat!!! Har dock inte testat wobbler eller liknade i någon av sjöarna ännu Kör med mitt mete och flugfiske Kanske då att man skulle ta ett försök med jiggar som bebest körde med verkar ju vara ruskigt effektivt vissa stunder

      snus var det ju!!!

      achilles

      Brokeback Fishing Team


      http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

      --------------------------------------------------
      \m/

      Kommentera


      • #83
        Ursprungligen postat av kenta_85
        De här små wobblerna ni snackar om vet jag att morfar å hans fiske polare lilsjö och bert kör nästan uteslutande med i skysjön och de verkar kunna ge goda resultat!!! Har dock inte testat wobbler eller liknade i någon av sjöarna ännu Kör med mitt mete och flugfiske Kanske då att man skulle ta ett försök med jiggar som bebest körde med verkar ju vara ruskigt effektivt vissa stunder
        Har du inte läst dina PM??? Kolla vad jag skrev där!

        Kommentera


        • #84
          Japp stizo har läst Du kör tydligen nån liknande som morfar å dom gör Men vad menar du med att inte ha nån tafs Klart man ska ha 120lbs rostfri stålwire och 120 lbs lekande och beteslås från berkley
          Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

          Kommentera


          • #85
            efter det att Bebest fått förnedra mig också på åland, så vore det kul att få tillfälle att köra ett gemensamt race i fyrväpplingen igen, gärna med er båda. fan, ska man få stryk är det lika bra att det blir ordentligt. kanske vi kan få ihop ett lite större vårgäng från fiskesnack som gör gemensam sak, vad vet jag? kul vore det i alla fall. kör vi en tävling kan jag kanske fixa fram lite "sponspriser".
            achilles

            Brokeback Fishing Team


            http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

            --------------------------------------------------
            \m/

            Kommentera


            • #86
              Ursprungligen postat av ALQ
              efter det att Bebest fått förnedra mig också på åland, så vore det kul att få tillfälle att köra ett gemensamt race i fyrväpplingen igen, gärna med er båda. fan, ska man få stryk är det lika bra att det blir ordentligt. kanske vi kan få ihop ett lite större vårgäng från fiskesnack som gör gemensam sak, vad vet jag? kul vore det i alla fall. kör vi en tävling kan jag kanske fixa fram lite "sponspriser".
              Vi får väl se vad åländskorna tycker om Skeddraget och Utö. De har kanske blivit bortskämda med fetbeten som Pig, Fatso m.fl.
              Jag vet en vobbler som är outstanding om man kan få den i tånglakefärg. Vet inte vad den heter men den har en plåtsked, som är fäst i ett annorlunda urtag. Av världens alla vobler vet jag bara den som har skeden fäst på det viset med en 1/4 av själva nosen bortsågad under nosöglan.
              Blir kanske tvungen att skaffa någon sån också.

              Men inte ger jag ALQ däng där! Det kan jag inte tro! Jag får vara glad om jag får någon fisk överhuvudtaget!
              Det är ju han som för båten och han som känner sina vatten. Han är väl inte sämre människa än dem som anordnar hemmamatcher i tennis eller speedway. Det brukar ju se till att miljön blir så opassande som möjligt för motståndarna.


              Jag fick mitt Fenwick idag. Ska testa det med jiggarna i Skysjön under eftermiddan. Bäva månde bågarna!
              Må vi alla ha ett intressant fiske!

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              • Newborn
                Svar till Värde?
                av Newborn
                Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                2024-01-13, 20:31
              • Knox88
                Värde på spön ?
                av Knox88
                Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                2023-08-13, 11:49
              • Backslag
                Svar till Cisco Kid, mindre
                av Backslag
                Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                2023-09-03, 20:16

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
              15 svar
              4 587 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Henke E
              av Henke E
               
              Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
              63 svar
              13 654 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg RUSTY HOOK  
              Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
              16 svar
              1 469 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg mrfisker  
              Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
              19 svar
              5 340 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Henke E
              av Henke E
               
              Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
              20 svar
              25 586 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Henke E
              av Henke E
               
              Arbetar...
              X