Fiskebil. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskebil.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Längd 419 cm så jämfört med en Caddy är det nog skit samma i lastlängd. Om du snedställer ett spö lite kan du nog få in 2,5 meter i en Caddy, vilka odelbara spö har du som är längre en det ???

Om Mercedes bilen du tittar på är som deras Vito är det en rosthög utan dess like
    Senast ändrad av jorgen.mansson; 2012-05-13, 12:31.

Kommentera

Går väl att bara köpa någon gammal toyota modell F och skruva ur 3 rader säten bak, kanske inte är så soppasnål dock.
      -----------PB's!-----------
      Gädda 8,7 kg
      Harr 0,5 kg
      Abborre 0,8 kg
      Torsk 2,4 kg
      Havsöring 3,5 kg
      Näbbgädda
      Strömming
      Mört
      Skrabb

Kommentera

Varför inte en v70?

Kommentera

jorgen.mansson: antagligen är det rena skiten då det inte fanns många såna överhuvudtaget och de verkade ganska billiga. aldrig själv hört talas om dem heller... men det var bara ett exempel.
          hade helst sluppit snedställa spöna också men det beror ju helt på vad alternativen är. är det bara det som är nackdelen kanske det är värt att titta på.

ante912: har ju volvon som duger fint med... bara att den inte är så soppasnål som sagt.

Kommentera

En sak man kanske skall tänka på om transportbil är att dom oftast är väldigt basic och rost-benägna jämfört med personbilar själv tycker jag inte heller priset är så fördelaktigt om man ska ha dom som privatbil.
            Du skall alltid dra bort momsen när du räknar nybilspris och värde på saker till företag, Så bilen är värd 25% mindre en du får betala som privatperson (vad du får för pengarna)

Kommentera

Köp en subaru outback kanske inte drar så lite men det sparar du in på att slippa åka till verkstan hela tiden .
              Sen har dom snåla dieslar å gasbilar men dom kostar en del .

vill själv ha en .

/Fredrik.

Kommentera

Har också funderat på caddy eller skoda pick-up men kommit fram till att lastutrymmet är för kort. Jag vill kunna få in 8-fots trollingspön odelade, man kan ju inte hålla på och dela de..

Har fått min 945a att dra 1.04 med nästan bara E85(ca 70 liter E85 och ca 5 bensin) och då blir det inte så dyrt men då är det nästan bara landsväg. Brukar tanka bara E85 när jag ska köra långt och lite bensin annars (10%) för att få igång den.

Kommentera

Dom flesta vanliga bilar har ett längre lastutrymme en ex Caddy, är ju bara att se till att baksätet går att fälla och om det dessutom är delbart eller har borttagbart armstöd mitt i typ Saab så behöver man bara fälla halva eller ta bort armstödet.

Själv tycker jag inte små transportbilar är något att ha för privatpersoner.

Kommentera

Familjens ford focus combi är ganska trevlig, tyvärr lilla motorn, drar 0,7l/m får in odelade 9fotspön när man har bagage "skyddet", typ en horisontell gardin. finns som diesel också

Kommentera

Jag har en -01 caddy, ca 140cm skåp.
                      Det är en 1,4 bensin och drar 0,6 i norge och 0.8 i sverige. I övrigt är det en ganska dålig bil som motorlampan tänds på varje år, men det är konstigt nog aldrig samma fel, säger dom. Fast dom har monterat ny lambdasond när bilen har lagats och det har dom (bilmetro)gjort varje år sen 2005
                      A bad days fishing is better than a good day at work.

http://tenkarasverige.blogspot.com/

http://www.salmosalarfishing.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
                      11 svar
                      13 511 visningar
                      0 gillar