Var ute idag i en sjö som alltid levererar gädda. Trollade som vanligt med 4 spön - 2 med alien eel 124gr och 2 med westin platypus - säkra beten som gett fisk varje gång.
Men idag inte ett hugg. Vi letar pelagsik gädda och brukar köra efter löjstimmen men jag kunde inte hitta någonting på ekolodet. Soprent.
Vattnet i ytan (enl. lod) 9.8 - hård vind från väster - mulet. Känns ju som perfekta förutsättningar.
Tacksam för ideéer som hjälper till analys.
Men idag inte ett hugg. Vi letar pelagsik gädda och brukar köra efter löjstimmen men jag kunde inte hitta någonting på ekolodet. Soprent.
Vattnet i ytan (enl. lod) 9.8 - hård vind från väster - mulet. Känns ju som perfekta förutsättningar.
Tacksam för ideéer som hjälper till analys.
. Var själv ute och fiskade lite gädda idag, såg flera som körde trollig men själv siktade jagin båten mot grundare vassvikar där tempen på lodet visade aningen varmare vatten än runtom. Körde finlirsfiske mellan vass och halvruttna knappt identifierbara växtrester från förra sommaren med fint resultat. Landade på kort tid 2 fina gäddor, inga monster men ca 2-3 kg. Efter att den andra landats och återutsatts fortsatte jag fiskadet och hade en betydligt större dam på som klippte sönder mitt "Missemu special vasstackel" innan hon fnös och simmade iväg. Fick tyvärr aldrig presentera båten för denna madam då hon bara ville trassla till det för mig. Efter denna close encounter hade jag slut på mina vasstackel och därmed var jag tvungen till att fiska på djupare vatten med vanliga wobblers. Inte ett hugg efter det..
.
Kommentera