Jag älskar upplevelsen med att ge sig ut och fiska. Brukar bli flera vändor varje vår/sommar/höst. Grejen är bara den att jag har aldrig någonsin fått någonting mer än små mörtar och abborrar. Jag är en glad amatör och har ingen båt. Utan jag brukar fiska ifrån land i olika sjöar runt Göteborgstrakten. Testar på flera olika ställen. Jag både metar och kastar. Har även testat jiggar.....men jag har aldrig fått så lite som ett napp ens på kastspö, och bara småfisk på mete. Vad är hemligheten egentligen?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Hur skall man gå till väga för att få nån fisk?
Collapse
X
-
Fiska där du vet att andra fiskar och får fisk. Om du känner någon som brukar fiska (och kanske till och med har båt) så kan du försöka få komma med där och lära dig genom att titta på hur h*n gör
Det är ganska svårt att veta vad som är "fel" med ditt fiske eftersom att man inte kan veta exakt hur, när och var du fiskar.
Och som Maruder sa, så ska du nöta, nöta och nöta
Kommentera
-
Jag känner ingen tyvärr. Jag fiskar antingen morgon eller kväll. Brukar väl bli att man är ute 4-5 timmar varje gång. Och jag kastar och kastar och kastar, om och om igen.....med wobbler, spinnare, skeddrag, jiggar.....testar olika tekniker.....men inget annat än bottennapp.
Kommentera
-
Okej, så länge du är på ställen där folk brukar få fisk så är det bara att nöta, men jag tycker att det är väldigt konstigt att du inte har lyckats få någonting :S.
Leta upp nya ställen, det kanske till och med finns något ställe i ditt område där du kan hyra båt?
Kommentera
-
Jag känner som sagt inga som fiskar så jag har ingen aning om vart andra får fisk. Och ja jag har funderat på att hyra båt....sportfiskarna hyr ut små plastekor i Delsjön.....men skulle man ge sig ut med båt så brukar man väl oftast ställa sig i någon vik, eller där det finns vass.....och det är ju oftast samma ställen som man kommer åt ifrån land....eller?
Kommentera
-