Hej! Jag har ett ställe här i närheten av vad jag bor jag vet att det finns RIKLIGT med abborre i denna "sjö". När man står och kollar från kanterna ser man abborrarna väldigt tydligt det är väldigt klart vatten och VÄLDIGT djupt den är från 10-30m djup denna sjön direkt från kanten ner är det 10m i och sen blir den djupare i mitten. Jag vet detta för det är ett gammalt hål som har blivit upp sprängt som jag själv har varit nere på botten i och kollat. Jag undrar nu hur ska jag fiska dessa på ett bra sätt? Metar så får man lite men man kan ju inte komma åt så mycket och är Mask bäst eller finns de andra lätta grejer man kan skaffa som är ännu bättre? Om man kastar efter abborre är det spinnare som gäller då och i vilka färger ska det vara i då osv. ? Vattnet är grön aktigt det är grundvattnet och regnvattnet som har fyllt på hålet.
Tackar för svar!
(har ingen båt där vet ej om man får ha de så har hört med kommunen om man kan få sätta i en.)
Tackar för svar!
(har ingen båt där vet ej om man får ha de så har hört med kommunen om man kan få sätta i en.)
Kommentera