De e då det e perfekt o ha en lillebror som e dyk instruktör, det vill säga som jag har!!!!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
man kanske skulle bil dykare...
Collapse
X
-
Kanotister är lite kul, slår man inte av när man passerar så börjar dom gapa och skrika, om man slår av får dom ett jäkla svall och börjar gapa och skrika...Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggFörstår mig inte på kanotister heller dom har ett helt hav att paddla i dom 2-3 månaderna vi fiskar abborre men nog tusan måste dom va precis där vi är....
Dom är ännu lättare en dykare ett kroka, så om någon har ett bra recept på grön glasfiberkanot med skrikande roddare kan ni väl ge mig det,, har kört C&R även på dessa för jag inte kan bli klok på hur man tillagar skitet...
Du kanske skulle prova att bara gapa och skrika lite på dom, det verkar ju vara ett språk dom i alla fall förväntar sig att andra förstår...Anders @ gäddfiske.se
Kommentera
-
Kanotister.. Stod och fiskade för några veckor sedan i en vik utanför Dalarö.. Perfekt för att få gädda där.. Nästan som en liten inhägnad av vass!
Hör hur det plaskar bakom båten, då kommer 3 kanotister och paddlar rakt in där jag står och kastar, paddlar runt ett varv sen drar därifrån...?
Hade jag inte haft namn på båten så hade dom fått min Bellman 6.0% rakt i huvudet!
Kommentera
-
-Alkoholmissbruk!Ursprungligen postat av Direktörpelle Visa inläggHade jag inte haft namn på båten så hade dom fått min Bellman 6.0% rakt i huvudet!
Kommentera
-
Jag fiskar dom i en kanal med max 50 meters bredd,och en hel del broar, från September till November är där massor med folk som fiskar Abborre vilket dom vet om....Kanotister är lite kul, slår man inte av när man passerar så börjar dom gapa och skrika, om man slår av får dom ett jäkla svall och börjar gapa och skrika...
Trots detta brukar dom komma i stora stim som är lättare att kroka en undvika, dom här stimmen gör allt dom kan för att inte synas eller höras, deras favorit trick är att komma smygande ljudlöst under broarna, för att sedan överraska och försöka skrämma fiskarna med höga skrik och massor av svordomar ....
Skulle vilja decimera antalet drastiskt men då får man väl problem med naturvårdsverket och andra myndigheter..
Har inte lyckats läsa mig om dom är fridlysta eller inte men misstänker det
Kommentera
-
Jag har hört talas om att laxfiskarna i mörrum har liknande problem med någon avart som föredrar strömmande vatten. Jag tror inte länsstyrelsen beviljade skyddsjakt i det fallet heller...Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggJag fiskar dom i en kanal med max 50 meters bredd,och en hel del broar, från September till November är där massor med folk som fiskar Abborre vilket dom vet om....
Trots detta brukar dom komma i stora stim som är lättare att kroka en undvika, dom här stimmen gör allt dom kan för att inte synas eller höras, deras favorit trick är att komma smygande ljudlöst under broarna, för att sedan överraska och försöka skrämma fiskarna med höga skrik och massor av svordomar ....
Skulle vilja decimera antalet drastiskt men då får man väl problem med naturvårdsverket och andra myndigheter..
Har inte lyckats läsa mig om dom är fridlysta eller inte men misstänker det
Jag såg på tv en gång en lösning som testades på golfare som verkade synnerligen effektiv, man smög upp bakom dom vid utslaget och drog igång en tuta, det verkade som om golfaren verkligen inte gillade detta. Du kanske kunde testa något liknande?
Jag ser framför mig hur ett stim glider in under bron och precis då drar du lite diskret igång ett portabelt kompressorhorn av lastbilsmodell... Minnet av upplevelsen borde sitta i vid nästa bropassage...Anders @ gäddfiske.se
Kommentera
-
Fin ide´Jag ser framför mig hur ett stim glider in under bron och precis då drar du lite diskret igång ett portabelt kompressorhorn av lastbilsmodell... Minnet av upplevelsen borde sitta i vid nästa bropassage...
Man monterar en ringsignal typ entré larmet dom har i butiker under bron fast byter den lilla klockan mot kompressorhorn , vill man sedan va riktigt rolig kan man anställa några ungar som ställer sig med vattenspannar uppe på bron och slänger vatten på dom när dom kommer ut... helst ska vattnet va blandat med mjöl för önskad effekt.
Tror jag ska prova den modellen
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
|
11 svar
13 280 visningar