5kg+ eller inte? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

5kg+ eller inte?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag tror inte någon av er får en gädda på 5+.
    Usch! Tråkigt att alltid verka så negativ.

Skitfiske på er iallafall!
    [FONT=Verdana]//Flugspöviftaren[/FONT]

Kommentera

bebest kommer plocka 2 st 5+are, topp 7.3. Kenta kommer få en snipa i slutet på dagen och tappa en 3 kilos vid båtkanten

Kommentera

tror be best får en gädda på 4,8 som störst och att kenta tappar en 6kilos vid båtkanten
        Tube for life

Kommentera

Nu har jag visst röstat 50 minuter för sent, men utan att ha läst någon rapport så tippar jag, som den optimist jag är, att båda fick en på över 5 kg var. Men skulle pollen ha inkluderat mig själv skulle alla närvarande utom jag själv få en på över 5 kg.
          Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

Kommentera

Vi bestämde oss för att kamma av samma sträcka som senast. Den visste vi kunde hålla gäddor av önskvärd storlek.

Det tog ett par kast och Kenta hade sin första gädda på. Den hade fattat tycke för en gulgrön ABU Garcia Pike. Han hade flera gäddor i båten innan mitt horrorstripe Utödrag bekände färg och höjde dagens toppresultat till 2 kilosstrecket. Därefter hade vi flera kontakter och satt mest för jämnan med en hand under ett gällock.

Sakta men säkert klättrade storleken upp mot 3 kilo. Där tycktes det bli stopp. Gäddorna var med efter och nafsade eller nöp i så det stod härliga till men de var i huvudsak halvportioner runt 2,5 kilo. Här och var hade vi kontakter som vi bedömde vara av större exemplar men de ville inte riktigt vara med i leken. Kenta hittade en gädda som visade sig slita ner hans Little Samson till 3,8 kg.

Efter ett svårt bottennapp gick linan åt h-vete med mitt bästa Utö. Det värsta var att det var samtidigt reservtafsen som försvann norrut i årets längsta kast. Men Kenta är en juste grabb och lånade ut en gäddtafs åt mig. Snart hade jag ett rejält motstånd i andra änden. Fisken ränner in i grönskan och lyckas till slut gå loss.

Plötsligt säger Kenta: Såg du den där? Framför honom breder en virvel, stor som ett traktordäck, ut sig. Ett frenetiskt kastande satte in. Jag med ett Siljansdrag, Kenta med sin Pike. Flera fina kontakter med något stort på Kentas bete men gäddan spottade innan han hann sätta in mothugget.
            Därefter blev det flera smågäddors tur att komma fram till betena. Vi tog en då paus och fikade.

När det var gjort rodde vi tillbaka för att se om traktordonnan var kvar. Plötsligt hojtar Kenta till: Jag har henne på! Och nu blev det fight av. In mot båten för att skicka på oss lite sjövatten, Jösses vad stor hon var! och ner under båten och tillbaka mot gäddnaten. Där gick hon fast ... och loss. Det blev tyst i båten! Kenta hade just missat ett nytt snyggt PB!

Det var inte kväll än så vi repade mod och jobbade oss igenom den uppgjorda sträckan dock utan att få något som tillnärmelsevis matchade den Kenta tappat. Än var det ljust och vi tog om den bästa sträckan igen. Kenta testade sina jerkar och fick väl några småttingar men den stora ville inte ha med oss att göra längre. I det läget kom Kenta på att han hade ett stor Magnum Spook att testa. Vi åkte iväg till ett superställe för ytbeten men ingen gädda var hemma.

Många små blev det totalt och Kentas gädda på 3,8 kilo blev dagens bästa.
            Vi fick alltså ingen på 5kg+ men om Kenta hade lyckats med den stora hade hans PB börjat skrivas med en sjua det är jag övertygad om!
            Senast ändrad av BeBest; 2004-10-26, 19:19.
            Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Ja ingen 5+ blev det, men nog F*n var det nära!!! Undrar hur många gäddor vi drog tillsammans igentligen !!?! 20-25-30???? och om vi fått upp alla som följde efter och högg? oj oj
              Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

nerver... :P
                Deluxe lures thats my work.

Kommentera

Ursprungligen postat av linu_z
                  nerver... :P
                  nerver ?? vad menar du med det !
                  Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Bebest gah hahaha har en såndär stor mot hugg mothugg hoppa runt båden fram me kameran osv..fmdfnd ... u know what i meen!
                    Deluxe lures thats my work.

Kommentera

Ursprungligen postat av linu_z
                      Bebest gah hahaha har en såndär stor mot hugg mothugg hoppa runt båden fram me kameran osv..fmdfnd ... u know what i meen!

Konstig rotvälska de talar i Småland.
                      Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                      14 svar
                      3 142 visningar
                      0 gillar