Polarvargen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Polarvargen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

LInan nu påspolad på rullarna. Rullarna känns helt OK att veva och linuppläggningen är perfekt. Har även provkastat spön och rullar utan anmärkning. Spöklingorna känns bra ochspöna verkar vara välbyggda. Fina korkgrepp, bra rullfäste, bra skarvar, spöringar och lindningar ser helt OK ut. Rullarna ser fina ut och känns som sagt bra att hantera. Hur bra de håller får framtiden utvisa. Linorna känns som genomsnittliga nylonlinor (vilket de väl är). Enda negativa hittills är att ingen extraspole förljde med rullarna. Ska maila PV ang detta (vilket alltså blir en test på deras kundservice).

Köpte fö även ett ytbete "Cikada" som verkar intressant och kommer att användas under sommarens abborrfiske.

Kommentera

På väg till Jämtland brukar jag stanna till vid en outletbutik strax utanför Sundsvall. Dom säljer PV-prylar och jag har köpt på mig ett gäng 8 g Trigger-vobblers i olika färger. Tror jag betalat max 20 spänn styck.

Kanon-bete både för öring och abborre....

/S

Edit: http://shop.textalk.se/se/artgrp.php...48452461%5D=21
      Senast ändrad av Silverbågen; 2013-06-09, 15:10.
      [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
      [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

Har köpt en del beten på väg upp till Jämtland, helt ok för priset, kastat bort en del i dammån :confused:. Har dock inte köpt rulle eller spö så där kan jag inte bedöma hur dom är
        /Johan

Kommentera

Har inte provat rullar och spön, men gillar wobblern "Pike Action", som är en kopia av Killer. Gillar även jerkbetet "Pike II" som påminner lite om Buster Jerk fast lite "kantigare linjer". Det är dessa beten jag provat från Polarvargen, men gillar dem båda.
          Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

Kommentera

Fick svar på en gång. De visste inte om de har några extraspolar men ska kolla på lagret. Finns spolar så kommer de på posten (och möjligen åker jag på att betala frakten). OK, jag kanske inte får några spolar (eftersom man inte tycks veta vad som finns på lagret) men fick i alla fall ett snabbt svar och ett trevligt bemötande.

Fortsättning följer...

Kommentera

Inga spolar har dykt upp ännu.

Kommentera

Fick just mail att spolar är på väg. Den ena ska tydligen ha en flätlina i okänd kondition påspolad (men det kan man ju leva med) vilket starkt talar för att man inte lagerhåller extraspolar men bemötandet är svårt att klaga på. Att köpa billigt från en ambulerande försäljare och sedan få tillbehör hemskickade är mer än bra. Hittills altså uteslutande positiva intryck av Polarvargen. Om hur deras grejor är ber jag att få återkomma när jag hunnit testa dem ordentligt.

Kommentera

i går låg det en lapp i min brevlåda jag kunde i ICA-butiken hämta ut en brevförsändelse innehållande två spolar. De var i perfekt skick men det syntes att de suttit monterade på rullar (och på den ena satt det en flätlina) så jag gissar att man slaktat några havererade rullar och att det alltså är hyfsat svårt att få tag i extraspolar. Själv är jag mycket nöjd med att ha fått spolarna (gratis till och med!) och med PV:s bemötande men man kan nog inte räkna med att kunna komplettera med sådana.

Kommentera

Click image for larger version

Name:	DSC_3385.JPG
Views:	1
Size:	350,8 KB
ID:	1769070

Grabbarna från PV var i stan igen i fredags och jag hann precis titta in på väg till bussen mot Kapellskör fvb till Mariehamn. 210 kr fattigare blev jag i utbyte mot de sex spinnarna och de fyra wobblerna ovan. Betena ser helt OK ut även vid en närmare granskning. Åtminstone en av spinnarna fungerar och fångar fisk kunde jag nyss konstatera (och när det nappade direkt på det första betet jag provade fanns det liksom ingen anledning att byta).

Kommentera

Click image for larger version

Name:	DSC_3395.JPG
Views:	1
Size:	86,9 KB
ID:	1769147

I viss mån får man vad man betalar för. PV:s spinnare ser fina ut och de fångar fisk ( i alla fall abborre) men redan efter den första fiskturen började färgen på spinnarkroppen att flaga. Jämför med den 30 (?) år gamla Wipp vars kropp man plagierat. Nå, nu fångar den säkert fisk även om mässingen lyser fram och man kan naturligtvis diskutera hur pass hög kvalitet man behöver kosta på sig när det handlar om ett abborrdrag som kanske redan i kväll gått förlorat i ett bottennapp, men skillnad är det. Uppenbarligen. Hoppas verkligen att PV-rullarna jag köpte är något mera hållbara...
                      Senast ändrad av lausvik; 2013-07-22, 13:50.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 436 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art