Nytt UL-set - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nytt UL-set

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nytt UL-set

Hejsan!

Sugen på att köpa nytt UL-set. Vill ha bra grejor och vill ha haspelrulle. Vad ska jag köpa?

håller också på att kika rulle till ul. åk till butik och känn, kan starkt rekommendera shimano sienna och sedona men kolla in www.tackledirect.com. halva priset inka frakt jämfört med Sverige.

Kommentera

Till UL fisket kör jag med en Shimano Sedona 500. Funkat ypperligt.

Jämn och bra broms, kanske något trög i början (Dock inte mycket). En riktigt bra rulle för relativt små pengar.

Jag vet inte vad för typ av spö du ska fiska med. Om det är ett något större, typ 7 fot kan jag rekommendera Sedona 1000 eller Exage 1000. Främst den sistnämnde, fantastiskt bra rulle.
      You can't buy happiness but you can buy fishing gear and that's kind of the same thing

Kommentera

Mer prisvärt set än sådär hittar du inte.. Passa på att köpa nu, deras Abu Garcia Rea är bara Augusti ut..

Kommentera

Ursprungligen postat av touchofred Visa inlägg
          Mer prisvärt set än sådär hittar du inte.. Passa på att köpa nu, deras Abu Garcia Rea är bara Augusti ut..
          http://www.youfish.se/abu-garcia-ul-...tillbehor.html
          Jag har haft både rullen och spöt. Rullens linuppläggning var riktigt dålig, spöt var väl ett normalt spö. Beteslåsen du får med i settet kan du skrota, annars var det väl helt ok. Men jag står på mig och rekommenderar fortfarande en Shimano rulle.
          You can't buy happiness but you can buy fishing gear and that's kind of the same thing

Kommentera

Kan tipsa om spö också. Yasei Red Perch är ett sjukt skönt abborrspö som är grymt att jiggfiska med. 6,2fot långt och 1-10g gör det väldigt lätt och smidigt och man kan lätt fiska med det en hel dag utan att bli trött i armen.

Att drilla abborre med det spöt är väldigt skönt och det tar emot stor-borrens hårda knyckar.

Om du letar ett lite mindre spö så kör jag själv med Shimano Catana. Ett helt okej spö som funkar till allt UL fiske.

Kommentera

Ursprungligen postat av MLF
              Kika på Savagear troutizimo.
              Finns i 2 kastvikter.. 0-5g & 0-7g
              Båda klara med bravur några gram tyngre beten om så önskas. Dock ska man alltid vara försiktig vid överbelastning!
              Mycket lätta och sköna spön sett till priset (ca 800kr).
              Har känt på det jag med! Det är verkligen (!!!) ett UL-spö det. Kan bli riktigt riktigt roligt att fånga lite gäddor 3kg+ på det

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
              14 svar
              3 125 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg uditsen
              av uditsen