Först en liten fråga, hur kommer det sig att vissa märken av jerkbait jag fiskar med (wicked roy oftast) att kroken går omlott med min stela tafs så att jerket hakar upp sig och hamnar på rygg, vad gör jag för fel?
I den sjö jag fiskar i, jättendalssjön (hälsingland) så är det rätt mörkt vatten men ändå verkar naturfärgat, nästan lite mörkare färger fungera bättre än färgstarka?
Jag brukar jerka hem betet med inte allt för snabba rörelser och mycket pauser, bör jag öka på tempot med mindre pauser eller vad ska jag göra vid denna årstid, nu har det varit riktigt blåsig de senaste dagarna och väldigt varierat väder med riktigt kyliga vindar så vad jag har tänkt är att vattnet börjar kallna så därför har jag börjat jerka långsammare men är det helt åt skogen?
tips på vart man hittar större gäddor än 1kilos vid vassen?
nu på sensommaren alltså.
tacksam för förklaring och heta tips och trix!
I den sjö jag fiskar i, jättendalssjön (hälsingland) så är det rätt mörkt vatten men ändå verkar naturfärgat, nästan lite mörkare färger fungera bättre än färgstarka?
Jag brukar jerka hem betet med inte allt för snabba rörelser och mycket pauser, bör jag öka på tempot med mindre pauser eller vad ska jag göra vid denna årstid, nu har det varit riktigt blåsig de senaste dagarna och väldigt varierat väder med riktigt kyliga vindar så vad jag har tänkt är att vattnet börjar kallna så därför har jag börjat jerka långsammare men är det helt åt skogen?
tips på vart man hittar större gäddor än 1kilos vid vassen?
nu på sensommaren alltså.
tacksam för förklaring och heta tips och trix!
Jag körde mer eller mindre på en storsatansgädda i dag med båten som var inne på ca 1,5 m djup..
är fortfarande ute efter bjässarna
Kommentera