Köp hederliga Nokian Tuura - varmba, stabila, sköna, helt underbra, 1000:-
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vad ska jag köpa för vinterstövlar?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av limnosGoodyear-stövlarna (som ser ut som power varianten) har mycket bättre gummi i sig och är ett bättre val.
Märkligt att folk som inte vet vad dom pratar om gör inlägg här, det borde förbjudas. Har KG? sagt att power alltid är bäst, så är det givetvis så.
Hälleflundrafiskare
Kommentera
-
Sen är det ju lika roligt att läsa Elanens anti-Nokia-kampanj här. För ett tag sedan så var det anti-Shimano och det slutade ju med att han köpte en Shimano...snart dax för Elanen att investera i ett par Nokiastövlar alltså ?12 hours
1,440 casts
2 followers
1 strike
DAMN!, I hope it's this good again tomorrow.
Kommentera
-
Jag har aldrig provat Good Yearstövlarna så de har jag ingen uppfattning om. Vet dock att de är tyngre än Power, citerar även P-U från ett tidigare inlägg i den har tråden:Ursprungligen postat av BBRFMärkligt att folk som inte vet vad dom pratar om gör inlägg här, det borde förbjudas. Har KG? sagt att power alltid är bäst, så är det givetvis så.
"Sen när mina förra power pajjade blev jag ilurad ett par Good Year, de klämde på fotknölarna, var inte lika lätta att gå i och inte lika varma som Power."
Däremot så framhärdar jag med att jag trivs bättre med Powerstöveln än med Noka, har bägge sorterna och Nokiastövlarna står mest oanvända i källaren...
Kommentera
-
Ok, då vet jag och får omvärdera lite :-)Ursprungligen postat av elanenDanne, av den modellen min tant och jag köpt har inget hänt på runt 4 år. Vet flera som haft sina i över 6 år utan nåt problem. Kan ha varit nån modell som var keff. Däremot hade jag ett par Merell med Gore-Tex som efter runt fyra år föll i bitar. det var sulorna som gav upp. Ecco, har nog skärpt till sig.
Tack
/D
Kommentera
-
CK, ha ha. Ja Nokia har jag haft sen 1980. Hade den gamla modellen under en lång tid. Då det var en helt annan gummiblandning. Dom var nästan outslitliga. Sedan blev dom av miljöskäl tvingade att ändra blandningen. Fast jag senast i år bytte till Themolite By Bekina (Belgiska). Fast mina gamla Nokia får ibland vara med ändå. Men det blir inga mer Nokia för mig. Man fryser sönder sig i dom. Spelar ingen roll vad man lägger i botten på stövlarna. Man ruttnar ändå.Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
|
11 svar
13 275 visningar