Gäddfiske i blekinge? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddfiske i blekinge?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gäddfiske i blekinge?

tja. är från västerås men har flyttat till blekinge karlskrona(hasslö) känner ingen här direkt och undrar om de finns nån mer som är lika fiske intresserad som mej i området? är gäddan jag brinner för o de är jerk fisket jag fastnat för. har hållit på några år med de o fiska har jag gjort hela livet. så är ingen vilsen amatör fiskare. hör av dej om du vill ha en vapen dragare i jakten på gäddorna! har båt, ingen värsting men stadig o tar mej från a till b relativt snabbt

Tjena! Är från Karlskrona och är också fast på gäddfisket! Fiskar spinn, jerk och mete. Hänger gärna med på ett pass.
    /Alexander

Kommentera

Kom precis hem efter en tur i krokarna. Blev strax över 30 gäddor till mig och tjejen, tyvärr låg största på strax under 4kg, men minsta låg på 2kg. Sen så var det otroligt roligt fiske när du ser en stor plog som kommer från över 10m och bara flyger på betet. Hände hur många gånger som helst. Vi var ute med ulf från sandhamn marine.
      Antal arter tagna på fluga i Sverige: 32
      Abborre, Benlöja, Bonito, Bäckröding, Elritsa, Gråsej, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Gärs, Harr, Lake, Makrill, Mört, Näbbgädda, Piggvar, Regnbåge, Röding, Rötsimpa, Sandstubb, Sik, Sill, Sjurygg, Skrubbskädda, Stensnultra, Större kantnål, Svart smörbult, Torsk, Tånglake, Vitling, Ål, Öring

Har du några tips på heta ställen för de arterna jag saknar så skicka gärna ett pm.

Kommentera

Håller med dej Daniel, det var ett riktigt roligt fiske med anfall i den högre skolan.
        Att Rebecka tog pb tre gånger på raken gjorde inte saken sämre.
        Specialbeten i all ära men man skall kunna hantera dom också, och det gjorde ni bägge riktigt bra.
        vlkomna tillbaka
        mvh wolfie (uffe)

Ursprungligen postat av haggis82 Visa inlägg
        Kom precis hem efter en tur i krokarna. Blev strax över 30 gäddor till mig och tjejen, tyvärr låg största på strax under 4kg, men minsta låg på 2kg. Sen så var det otroligt roligt fiske när du ser en stor plog som kommer från över 10m och bara flyger på betet. Hände hur många gånger som helst. Vi var ute med ulf från sandhamn marine.
        Hellre en tappad fisk än en dag på land
        mvh wolfie

Kommentera

Hej haggis! Tänkte bara fråga, vad va de för områden ni fiskade i? Djupt/grunt? Tång/gräs/stenigt? Snabbt sakta? För bor i Karlskrona men fiskar runt hasslö o sista veckan vekar gäddan som helt försvunnen :O en dag resulterade i 44 landade gäddor och minst lika många tappade/följande för att sen va spårlöst borta i 1 vecka!

Kommentera

Blekinge i ett nötskal... Det är bara att vänja sig!!

Ursprungligen postat av Blom Visa inlägg
            Hej haggis! Tänkte bara fråga, vad va de för områden ni fiskade i? Djupt/grunt? Tång/gräs/stenigt? Snabbt sakta? För bor i Karlskrona men fiskar runt hasslö o sista veckan vekar gäddan som helt försvunnen :O en dag resulterade i 44 landade gäddor och minst lika många tappade/följande för att sen va spårlöst borta i 1 vecka!

Kommentera

Ursprungligen postat av Blom Visa inlägg
              Du får fråga wolfman då det är han som är guiden. Själv känner jag till skärgården för dåligt för att ha koll på var vi var. Men fiska grunt. Annars så får du väl ta dig en guidad tur med honom så vet du var sen.
              Antal arter tagna på fluga i Sverige: 32
              Abborre, Benlöja, Bonito, Bäckröding, Elritsa, Gråsej, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Gärs, Harr, Lake, Makrill, Mört, Näbbgädda, Piggvar, Regnbåge, Röding, Rötsimpa, Sandstubb, Sik, Sill, Sjurygg, Skrubbskädda, Stensnultra, Större kantnål, Svart smörbult, Torsk, Tånglake, Vitling, Ål, Öring

Har du några tips på heta ställen för de arterna jag saknar så skicka gärna ett pm.

Kommentera

Gäddorna har trillat in på grundvattnet redan.
                Fiska extremt grunt i djupa vikar så hittar du dom säkert!!!!

mvh wolfiee

Ursprungligen postat av haggis82 Visa inlägg
                Du får fråga wolfman då det är han som är guiden. Själv känner jag till skärgården för dåligt för att ha koll på var vi var. Men fiska grunt. Annars så får du väl ta dig en guidad tur med honom så vet du var sen.
                Hellre en tappad fisk än en dag på land
                mvh wolfie

Kommentera

Tack för det wolfman det är precis sådana här tips som är värdefulla fr en som ska dit just nu. Åker i morgon och skall bo i stuga en hel vecka tar med mig min minibuster med 10hk på utgår från nättraby trakten. Några fler tips på ställen i närheten? Har varit i blekinge ca 15 gånger och börjar väl lära mig vilka ställen som är heta. Men alltid kul med fler tips. Har du provat i-fish THE HIT MAN?

Kommentera

Ursprungligen postat av mdb1 Visa inlägg
                    Tack för det wolfman det är precis sådana här tips som är värdefulla fr en som ska dit just nu. Åker i morgon och skall bo i stuga en hel vecka tar med mig min minibuster med 10hk på utgår från nättraby trakten. Några fler tips på ställen i närheten? Har varit i blekinge ca 15 gånger och börjar väl lära mig vilka ställen som är heta. Men alltid kul med fler tips. Har du provat i-fish THE HIT MAN?
                    Betet du föreslår har blivit ett av mina favoriter. Precis som Wolfie säger, riktigt djupa vikar 5-15m med grundpartier runt om är riktigt heta för grov gädda nu. Det finns många sådana platser runt Järnavik, men då får du traila en bit innan du sjösätter. Om ca 2 veckor är det läge att prova även de mer grunda vikarna långt in, kanske tom nästa vecka efter kylan som dragit in. Dessa vikar hittar du längs hela Blekingekusten, där de mer kända är tex Almö-viken.

Även Danemarksfjärden håller intressanta platser och den ligger, som du vet, precis i närhet till Nättraby.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 437 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art