liten båt? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

liten båt?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• liten båt?

e pioner 235(jolle) för liten fö tex spinnfiske i mellan stora - små insjöar mest små är på "jakt" efter en liten begagnad framför allt billig båt eftersom jag tröttnat på att vara fast på land har hört att höga rodd båtarna ska va ostadiga men går ju att hitta billigt. alla tips mottags

Jag kolla på en sån (pioner 8) men den var för liten tyckte jag . De slutade med att jag köpte en pioner 10 och en minkota 30. Det funkar kallas för två pers att fiska från den.

Kommentera

235 borde väll betyda 235 cm det borde väll funka för 2pers hur lång är din båt?

Kommentera

De stämmer .. pioner 8 är ca 235cm och pioner 10 ca 305cm . de är väll fot de anger i.
        Jag tycker att min är i minsta laget när man har med sig varsin fiskelåda och en väska.
        Jag tycker du skall se dem "live" så får du en annan bild av hur stor skillnaden är på dem.
        Här har du lite mått och vikter på de olika pioner som finns.

Kommentera

tack

tack!! 235 e 242 cm skumt, den såg ut att va i minsta laget för 2 pers att stå och kasta ur

Kommentera

Mitt tips är som alltid en Crescent 360. Eftersom jag äger en sådan själv. Och att den var med i en av Fiskejournalens båttester. Speciellt båttaksbåtar. Där den fick bra betyg. Väger 60 kilo. Kastar den lite som jag vill. Är lättrodd och bra med snurra upp till 6 hästar. Bra att gå i botten på båten också. Kolla på begganat på Annonsguiden, Alla Annonser eller Blocket. Är absolut min favvo.
            Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

båten jag letar efter ska kosta högst runt 10k

Kommentera

jag har haft 2 pioner för nåra år sen minns dock ej modellerna, gjuten plast är mkt stöttåligare än glasfiber dock så åldras plasten av solen å blir sprödare me tiden och är svårare att laga om den går sönder, jag tror man måste plastsvetsa den. glasfiber är ju enklare.
                den röda jag hade var blekt till vit/rosa av solen på dom utsatta ställena.
                den andra var väl ok (den var grå)tills det gick hål i botten pga ovarsamm vändning av båten, botten fick hål å sprack bara å kasta, den båten var dock riktigt gammal. annars så hade jag dom i havet dock var jag ej ut vid vind över 5 ,men dom var helt ok med tanke på längden drygt 3m.
                ingen av dom jag hade gick dock att få till att plana dom gick bara djupare.

linder hade ju en som var kring 3m för något år sen (310 kanske), den har jag fiskar i ett par ggr å den verkar helt ok för 2 pers.

Kommentera

går det att stå och jerka i en gummibåt har nån erfarenhet av detta det behövs ju ingen båtplats eller? en ganska liten altså.

Kommentera

Ursprungligen postat av elanen
                    Mitt tips är som alltid en Crescent 360. Eftersom jag äger en sådan själv. Och att den var med i en av Fiskejournalens båttester. Speciellt båttaksbåtar. Där den fick bra betyg. Väger 60 kilo. Kastar den lite som jag vill. Är lättrodd och bra med snurra upp till 6 hästar. Bra att gå i botten på båten också. Kolla på begganat på Annonsguiden, Alla Annonser eller Blocket. Är absolut min favvo.
                    Båttaksbåtar??? Druckit nånting starkt? Vilken meningsbyggnad, vem ska förstå det där? Kasta båtar? Lättrodd med snurra? Trodde man använde åror...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
                    7 svar
                    1 517 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
                    Startad av highfour, 2010-11-10, 13:34