Blev och fundera över var i gäddkäften kroken helst ska sitta. Och då vill jag jämföra en krokning i underkäken mot en i överkäken. Mungipan är väl en luring som innefattar båda, typ. Svalget ska vi inte tala om här då det bara leder till diverse tragedier och bonkprat.
Som en följd på denna fundering undrar jag om det är mer fördelaktigt att ha krokar på ovansidan eller undersidan på betet. Många drag som typ jerkbaits har ju alltid krokarna på undersidan av en självklar anledning men när det kommer till jiggar och mjukbeten är saken inte lika självklar. Visst, ett bete läggs väl på sidan eller lite huller om buller i käften när en gädda hugger. Men min fundering står kvar.
Så vad tror ni själva om krokarnas placering samt fästpunkt i gäddgapet?
PS. Hoppas våren kommer snart
Som en följd på denna fundering undrar jag om det är mer fördelaktigt att ha krokar på ovansidan eller undersidan på betet. Många drag som typ jerkbaits har ju alltid krokarna på undersidan av en självklar anledning men när det kommer till jiggar och mjukbeten är saken inte lika självklar. Visst, ett bete läggs väl på sidan eller lite huller om buller i käften när en gädda hugger. Men min fundering står kvar.
Så vad tror ni själva om krokarnas placering samt fästpunkt i gäddgapet?
PS. Hoppas våren kommer snart

) efter. Hoppas jag...
Kommentera