Vilken jätteabborre - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilken jätteabborre

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av elanen
    Stora jiggar är inte alls bra för att dra grov borre. Är massor av abborrar som ratar dessa jättejiggar. Hade dom kört med mindre modeller hade dom dragit massor av borre. Skulle jag jigga i dom vattnen jag fiskar ( Både hav och sjö) skulle det bli pissfisken. Synd att det gått in massa nys om stora jiggar ger stor abborre. Stora balansare, stora vobbler ( Westin Pike), torskpirk och även mete med jättemört skulle också ge grov borre. Abborren är präglad på en 10 del av sin egen vikt. Precis vad i närheten en gädda är. Fast i bland när nåt dammar in i synen på dom kan dom även ta pyttebeten. Synd att många missar bra fiske på grund av feltolkningar.

Tjena Gurra Lång tajm nå si !!!

Håller med dig att mindre beten för borre är många gånger bättre än stora...
    Men om borren är präglad på 1/10 del av sin egen vikt så borde en 2 hektos mört vara modellen och det anser jag vara ruskigt stort,,, Eller ?
    Mvh
    Steffe

Kommentera

Tog väl i lite för mycket. Hade väl gäddan för mycket i huvudet. Var väl att ta i för mycket. Men bra att ni hänger med he he. Fast nog tar en kilosborre nån gång ibland även ett stort byte. Men det är när dom är riktigt i stöten. När jag sitter till bords äter jag själv gärna mindre tuggor. Fast översatt till byrackor går det ju inte. En Hyena är heller inte direkt sparsmakad.
      Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
      14 svar
      3 141 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg uditsen
      av uditsen