Vårgädda i Vänern ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vårgädda i Vänern ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vårgädda i Vänern ?

Om nån har några tips på goda lekplatser för gäddan i närheten av Sjötorp i Vänern. Jag ska ut och prova lyckan nu till helgen och de närmaste veckorna på det. Jag ska både jerka och trolla om de spelar nån roll...

vart ligger det? prova nordvända vikar brukar funka för mig.

Kommentera

Har några tips om du är intresserad! Är uppväxt där, 10 m från vattnet. Bor du i Sjötorp nu? Har du någon mail jag kan nå dig på?

Kommentera

Ursprungligen postat av Unregistered999
        Har några tips om du är intresserad! Är uppväxt där, 10 m från vattnet. Bor du i Sjötorp nu? Har du någon mail jag kan nå dig på?
        Bor inte där men kommer att spendera en hel del tid där nu den närmaste tiden och jag kommer att ha båt i sjötorp i sommar så de blir nog en del fiske i trakten. Och jag tänkte börja med lite gädda så eventuella lekvikar i närheten skulle va toppen. Min email är andersesplund@hotmail.com.
        Om det finns nåt ställe man skulle kunna fiska från stranden(för lite korare turer) lättåtkomligt med bil(typ timmerviken) där det finns lite fisk skulle oxå va mycket uppskattat!

Kommentera

[QUOTE=bedlam
          Om det finns nåt ställe man skulle kunna fiska från stranden(för lite korare turer) lättåtkomligt med bil(typ timmerviken) där det finns lite fisk skulle oxå va mycket uppskattat![/QUOTE]

Hej

Jag har provat att fiska från land i Timmerviken flera gånger. Tyvärr med klent resultat.
          Däremot så har jag fiskat från land på utsidan mellan Harnäs och Surö och fått lite. Detta var dock för flera år sedan. Om någon känner till något bra ställe för fiske från land, kring Mariestad och Sjötorp, får han/hon gärna tipsa mig om det.

Mvh Vänergädda
          Ät inte gul snö!

Kommentera

Finns de nån som vet hur de e att jerka runt Torsö(Mariestad)

Kommentera

Ursprungligen postat av bedlam
              Bor inte där men kommer att spendera en hel del tid där nu den närmaste tiden och jag kommer att ha båt i sjötorp i sommar så de blir nog en del fiske i trakten. Och jag tänkte börja med lite gädda så eventuella lekvikar i närheten skulle va toppen. Min email är andersesplund@hotmail.com.
              Om det finns nåt ställe man skulle kunna fiska från stranden(för lite korare turer) lättåtkomligt med bil(typ timmerviken) där det finns lite fisk skulle oxå va mycket uppskattat!
              la i båten i sjötorp idag! skaffa den i höstas.
              provade att jerka för första gången i mitt liv men med dåligt resultat.
              kollade efter timmerviken på sjökortet men kunde inte hitta den vart är den?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
              14 svar
              3 123 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg uditsen
              av uditsen