Kreta - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kreta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Kreta

    Hej! Jag drar till kreta på torsdag. Tänkte kolla om någon vet om det finns någon typ av ballt fiske där?

    // micke

  • #2
    Tyvärr så svara jag inte på din fråga men jag skall dit till sommaren. Hittar du något så hör av dig om det. Blir fjorton dagar i år.

    Kommentera


    • #3
      Ska själv dit om drygt 2 månader. Har de fritt fiske i havet eller behövs något speciellt tillstånd?
      sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

      Kommentera


      • #4
        Drar upp tråden på nytt. Sitter på kreta närmare Kato stapla. Har någon testat på något fiske här nere. Tänkte kolla lite själv men har någon erfarenhet av fisket här. / Ingemar

        Kommentera


        • #5
          Väcker liv i en gammal tråd. Ska ut med segelbåt i den grekiska övärlden och har googlat och sökt men egentligen inte fått något bra svar på mina frågor. Hur kommer man i kontakt med grövre fisk? Vad är det för fisk? Och vilken utrustning rekommenderas? Hade varit kul om någon satt inne på svaren. Eller om någon hade åkt ut med typ "turbåt" och vill dela med sig av sina erfarenheter.

          Kommentera


          • #6
            Jag hittade inte något fiske runt charnia området.
            Var på Rhodos ifjol och åkt ut med en lokal fiskar. Fiskade då med Lina mellan fingrarna och en bit räka. Fick många intressanta fiskar men inte stora. Lossade man de och inte var med på det så satt de i handen.
            Mee kan jag inte hjälpa sig med. /Ingemar

            Kommentera


            • #7
              Tonfisk borde ju finnas!Hur lockar man dom till sig? Gäddmete? Trolling? Fast med vad?

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av mdb1 Visa inlägg
                Tonfisk borde ju finnas!Hur lockar man dom till sig? Gäddmete? Trolling? Fast med vad?
                Är inte tonfisk i princip utrotad i Medelhavet?

                Min syster jobbar som dykinstruktör och har gjort det runt om i världen i tolv år. Det finns en anledning att Medelhavet i dykbranschen kallas för "the dead sea"...

                Kommentera


                • #9
                  Pratade med en kille som ägd en fiskebutik därnere. Det var inte bara att åka ut och fiska. Man behövde tillstånd/licens vilket verkade vara svårt att få. Följde man med en fiskare ut var man också tvungen att ha det fast man inte fiskade, var visst dyra böter för skeppare att ta med folk utan där. Så njut av solen och en Mythos, ladda batterierna till höstens fiske här hemma istället.

                  Kommentera


                  • #10
                    Jag vet vart fisken finns på Kreta! Har inte fiskat där men dykt och såg stora grouper på botten bland stenar på ca 20 meters djup och en liten baracuda vid ytan, det va oxå på kastavstånd från land så jag önska att jag hade ett spö då. Detta va på typ södra delen av Kreta i havet mot Libyen, där är det berg ut mot havet, andra sidan bara sand så där finns nog inte mycke. Mvh

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    • Newborn
                      Svar till Värde?
                      av Newborn
                      Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                      2024-01-13, 20:31
                    • Knox88
                      Värde på spön ?
                      av Knox88
                      Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                      2023-08-13, 11:49
                    • Backslag
                      Svar till Cisco Kid, mindre
                      av Backslag
                      Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                      2023-09-03, 20:16

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
                    15 svar
                    4 584 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    63 svar
                    13 604 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg RUSTY HOOK  
                    Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
                    16 svar
                    1 467 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg mrfisker  
                    Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
                    19 svar
                    5 335 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
                    20 svar
                    25 577 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Arbetar...
                    X