En vik nära min båt här i Sthlm skärgård var för 2 år sen rena Sucsé-viken! det var HELT ÄRLIGT fisk varje tur! en vass vik, på cirka 2m med en djup kant ner till 8 m, ett grund område och en rätt stor vass. det var gädda varje tur, kanske inte monster på varje tur men en väldig blandning på fisk från 2kg och största runt 8+.
helt sjukt bra helt enkelt
DOCK! förra året, inte ett hugg vid den vassen, gav den en repa varje tur precis som året innan inte ett hugg.
Iår, än så länge, inte ett hugg.
varför detta? det är inget jordbruk i närheten, inga nya utblås, eller liknande, och de finns mycket fisk där, kokar av löja och braxen, i vintras fick jag 2 gäddor på ismete, men inte alls jämnfört med hur det var för 2 år sen?
kan de finnas någon anledning till detta är är det bara en ren slump?
har någon en liknande händelse?
tycker de kan vara värt att diskuteras, jag har iallafall inget bra svar på de!
helt sjukt bra helt enkelt
DOCK! förra året, inte ett hugg vid den vassen, gav den en repa varje tur precis som året innan inte ett hugg.
Iår, än så länge, inte ett hugg.
varför detta? det är inget jordbruk i närheten, inga nya utblås, eller liknande, och de finns mycket fisk där, kokar av löja och braxen, i vintras fick jag 2 gäddor på ismete, men inte alls jämnfört med hur det var för 2 år sen?
kan de finnas någon anledning till detta är är det bara en ren slump?
har någon en liknande händelse?
tycker de kan vara värt att diskuteras, jag har iallafall inget bra svar på de!

):
Kommentera