konstigt/underligt, eller ?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

konstigt/underligt, eller ??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• konstigt/underligt, eller ??

En vik nära min båt här i Sthlm skärgård var för 2 år sen rena Sucsé-viken! det var HELT ÄRLIGT fisk varje tur! en vass vik, på cirka 2m med en djup kant ner till 8 m, ett grund område och en rätt stor vass. det var gädda varje tur, kanske inte monster på varje tur men en väldig blandning på fisk från 2kg och största runt 8+.
    helt sjukt bra helt enkelt

DOCK! förra året, inte ett hugg vid den vassen, gav den en repa varje tur precis som året innan inte ett hugg.

Iår, än så länge, inte ett hugg.

varför detta? det är inget jordbruk i närheten, inga nya utblås, eller liknande, och de finns mycket fisk där, kokar av löja och braxen, i vintras fick jag 2 gäddor på ismete, men inte alls jämnfört med hur det var för 2 år sen?

kan de finnas någon anledning till detta är är det bara en ren slump?
    har någon en liknande händelse?

tycker de kan vara värt att diskuteras, jag har iallafall inget bra svar på de!
    fiska? Javist

Du kanske har fiskat upp allt!

Eller så har de lärt sig dina beten.

Jag har själv upplevt detta, har ingen förklaring, men det känns som att man har något med det att göra. Även fast man kört C&R.

Kommentera

men de skulle ju betyda att de enbart finns "20" fiskar vid den vassen och det inte cirkulerar någon fisk? det är ju ett STORT område, sthlm skärgård liksom. jag har försökt tänka tillbaka på hur väder och vind var för 2 år sen, men kan inte komma på någon Markant skillnad, fisket i närheten av samma ställe har ju varit "lika bra" som tidigare år?

man lackar ju när en FISK överlistar en människa
      fiska? Javist

Kommentera

Finns väl en skarvkoloni som etablerade sig lite söder om Viggan för några år sedan, funderar på om det påverkat tillgången på bytesfisk såpass att gäddor och övriga predatorer flyttat på sig...?
        Bildstudie över mina multirullars multiplicerande (det måste ske barnförbjudna saker när jag inte ser, för de förökar sig hela tiden ):
        En blygsam början .. Det börjar arta sig .. Börjar så smått spåra ur nu...

Rull-terminologi (innehåller länkar till mina Rullmekartrådar)

Kommentera

Jag har upplevt samma sak o även att de varit tvärtom ibland. Att man fiskat i vikar som inte gett så mycke som ett nafs. O året efter har ja fått massa gäddor.
          Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Säl? Jag misstänker dem starkt för att ha förstört en av mina favorit spot.

/Ville

Kommentera

säl skulle ju faktiskt kunna vara en bra teori, har sett endel "fågeldyk" utan att se nån fågel. skarven tror jag inte det är, eftersom det verkligen finns betesfisk, I MÄNGDER.

intressanta teorier allihopa. man skulle ta sig en dykarkurs och sen dyka runt i viken för att se vad som händer under ytan, då kanske man skulle kunna få ihop pusslet...
              fiska? Javist

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
              14 svar
              3 142 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg uditsen