Galen fiskerea - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Galen fiskerea

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Galen fiskerea

Var i Västerås idag och åkte förbi Berras. Det visade sig att de hade den sjukaste rea jag sett, 50-90% på allt jävlar vad jag fyndade. När jag åkte tillbaka senare på dagen för att köpa mer så var det lite utplockat men fortfarande sjukt mycket fynd!! Mitt tips om du har möjlighet - åk dit!

Fan att man bor i fel stad och att alla har rea i sina fysiska butiker och aldrig på nätet.

Trevligt fyndade ni som får chansen!

Kommentera

är det berras aka be outdoors? det är konkautförsäljning då, så du har INGEN ÅNGERÄTT enligt konsumentköpslagen

Kommentera

Berras brukar ofta köra med "fuskrea" på nätet, t.ex. en produkt är read till 500kr och så står det att det gamla priset var 3000kr fast alla andra säljer för 650kr.
        -----------PB's!-----------
        Gädda 8,7 kg
        Harr 0,5 kg
        Abborre 0,8 kg
        Torsk 2,4 kg
        Havsöring 3,5 kg
        Näbbgädda
        Strömming
        Mört
        Skrabb

Kommentera

Ursprungligen postat av daikai1 Visa inlägg
          är det berras aka be outdoors?
          Har väl inte med varandra att göra?

Kommentera

Ursprungligen postat av daikai1 Visa inlägg
            är det berras aka be outdoors? det är konkautförsäljning då, så du har INGEN ÅNGERÄTT enligt konsumentköpslagen
            MAn har aldrig ångerrätt när man handlar i en fysisk butik. Ångerrätten står angiven i Distans- och Hemförsäljningslagen och gäller endast för så kallade distansköp, det vill säga köp gjorda via telefon, internetbutiker samt hemförsäljning.

Ångerrätt förväxlas ofta med öppet köp som är ett frivilligt åtagande från butikernas sida. Öppet köp, som funkar typ som ångerrätt, lär han med andra ord kunna glömma men han har i alla fall kvar sin 3-åriga reklamationsrätt för ursprungliga fel då man som konsument har rätt att gå på nästa företag i säljledet om säljaren man köpte av har gått i konkurs, detta kan man kräva ända tillbaka till tillverkaren.
            Så handla på skulle jag säga men tänk på att du inte kan lämna tillbaka det på öppet köp ifall du skulle ångra dig.

Det var dagens utbildning inom konsumenträtt, hoppas ni lärde er något

Har ni frågor om köp/tvister/garantier och sånt trams så svarar jag gärna på frågor. Jag jobbar som konsumentvägledare när jag inte fiskar.
            Mvh,
            Kristian Bäckman

Kommentera

Ursprungligen postat av TottenhamBman Visa inlägg
              MAn har aldrig ångerrätt när man handlar i en fysisk butik. Ångerrätten står angiven i Distans- och Hemförsäljningslagen och gäller endast för så kallade distansköp, det vill säga köp gjorda via telefon, internetbutiker samt hemförsäljning.

Ångerrätt förväxlas ofta med öppet köp som är ett frivilligt åtagande från butikernas sida. Öppet köp, som funkar typ som ångerrätt, lär han med andra ord kunna glömma men han har i alla fall kvar sin 3-åriga reklamationsrätt för ursprungliga fel då man som konsument har rätt att gå på nästa företag i säljledet om säljaren man köpte av har gått i konkurs, detta kan man kräva ända tillbaka till tillverkaren.
              Så handla på skulle jag säga men tänk på att du inte kan lämna tillbaka det på öppet köp ifall du skulle ångra dig.

Det var dagens utbildning inom konsumenträtt, hoppas ni lärde er något

Har ni frågor om köp/tvister/garantier och sånt trams så svarar jag gärna på frågor. Jag jobbar som konsumentvägledare när jag inte fiskar.
              Mvh,
              Kristian Bäckman
              Underbart, det finns så mycket tro och åsikt, men ofta lite fakta kring dessa frågor.
              Tack för upplysningarna!

(En som är en kritisk konsument )
              Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
              &

Fiskesnacks AbborrFemma 2020
              ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
              Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

-Okänd

Kommentera

Mvh,
                Kristian Bäckman
                Lite offtopic men du kanske kan svara ändå .
                Vad är det som gäller om man beställer via internet men hämtar & betalar i butik .
                Många butiker har den lösningen typ söderssportfiske

Kommentera

Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
                  Lite offtopic men du kanske kan svara ändå .
                  Vad är det som gäller om man beställer via internet men hämtar & betalar i butik .
                  Många butiker har den lösningen typ söderssportfiske
                  För att det ska klassas som ett distansköp och ångerrätten ska gälla så ska HELA köpet ha skett via distans. Med hela köpet menas beställning, betalning samt leverans. Det villkoret är inte uppfyllt i ditt fall då betalning och leverans av varan skett i en fysisk butikslokal.

Du har alltså inte ångerrätt för de köpen utan kan endast använda dig av öppet köp, förutsatt att butiken tillämpar öppet köp.
                  Villkoren för öppet köp är fritt för varje näringsidkare att ange själva vilket innebär att olika näringsidkare har olika öppet köp-villkor.
                  Hoppas det var svar på din fråga.
                  /Kristian

Kommentera

.
                    Hoppas det var svar på din fråga.
                    /Kristian
                    Tack ;o)

Då vet jag att jag trodde rätt , vet att det har diskuterats i andra sammanhang .

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                    14 svar
                    3 126 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg uditsen
                    av uditsen