Bra regnbågsdrag - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bra regnbågsdrag

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Rogerdraget är bäst enligt mig. Kastar bra och fångar bra med firre
    http://www.youtube.com/user/Allround...n?feature=mhee

Fishing for life!

Kommentera

Tazmanian devil, samtliga storlekar. Gärna orange eller röda.

Kommentera

Tja! Köpte mig ett par drag idag, tänkte dra ut och regnbågs fiska i helgen. Köpte mig en toby 10 gr koppar/svart med röda prickar och en vibrax fluo 8g orange/koppar sked. Vet att regnbågen går vid ytan nu och det är riktigt bra flugfiske men är ingen höjdare på flugfiske, har precis börjat träna på't och bottenmete är väl inget att köra nu på hösten, så ska man köra på toby 10gr / vibrax eller kastmete? Eller funkar det bara på våren/sommaren? Har även hört om bombarda fiske, men det får bli till nästa gång isåfall.

Kommentera

Ursprungligen postat av OscarD Visa inlägg
          Tja! Köpte mig ett par drag idag, tänkte dra ut och regnbågs fiska i helgen. Köpte mig en toby 10 gr koppar/svart med röda prickar och en vibrax fluo 8g orange/koppar sked. Vet att regnbågen går vid ytan nu och det är riktigt bra flugfiske men är ingen höjdare på flugfiske, har precis börjat träna på't och bottenmete är väl inget att köra nu på hösten, så ska man köra på toby 10gr / vibrax eller kastmete? Eller funkar det bara på våren/sommaren? Har även hört om bombarda fiske, men det får bli till nästa gång isåfall.
          Båda dragen kommer säkert fungera, kör själv med Toby i just den färgen. Fisken är mer aktiv nu när tempraturen har sjunkit och dom rör sig generellt grundare men bli inte förvånad om du får fisk på djupare vatten. Inplanterad fisk följer inte alltid "reglerna".

Leta fisken i grundare vikar eller i närheten av växtlighet. Placera ett bottenmete 1-2meter utanför ett bälte med näckrosor brukar leverera fisk, likså bara några meter från land.
          Skrev en artikel här på forumet som kanske kan hjälpa.

Kommentera

Ursprungligen postat av Skruttapan Visa inlägg
            Båda dragen kommer säkert fungera, kör själv med Toby i just den färgen. Fisken är mer aktiv nu när tempraturen har sjunkit och dom rör sig generellt grundare men bli inte förvånad om du får fisk på djupare vatten. Inplanterad fisk följer inte alltid "reglerna".

Leta fisken i grundare vikar eller i närheten av växtlighet. Placera ett bottenmete 1-2meter utanför ett bälte med näckrosor brukar leverera fisk, likså bara några meter från land.
            Skrev en artikel här på forumet som kanske kan hjälpa.
            Okej vad bra, tack så mycket! Artikeln var väldigt bra och hjälpsam, lärde mig en hel del därifrån!
            Skitfiske!

Kommentera

Om de tar på fluga så ta ett kastflöte+2m tafs och en streamer eller färgglad tubfluga i tafsänden.Kasta långt ut och veva sakta.Eller kasta på vaken.Annars har jag fått de flesta på Spöket och Vicke som är verkligt långkastande.Finns ett Spöket med bula som funkar otroligt bra.

Kommentera

Myran Mira spinnare ger i princip alltid fisk för mig. De flesta storlekarna brukar ge resultat. Tycker koppar- och guldskeden är dom färgerna som ger mest fisk.

Kommentera

Lilla samba 10 gram om de går att få tag i, annars Gibbs croc/crocodile. Den är grym.

Kommentera

Ursprungligen postat av Edguy Visa inlägg
                    Lilla samba 10 gram om de går att få tag i, annars Gibbs croc/crocodile. Den är grym.
                    OffT: Jag har en sköning i fiskeklubben som BARA kör Samba när vi fiskar efter gädda. Han säger att det inte behövs något annat drag och jag är beredd att hålla med honom då vi får ungefär lika mycket fisk =)

OnT: Även jag kan rekommendera Samba för regnbåge, men de är lite luriga att få tag på. Skulle därför hålla med flera av de andra i tråden och säga toby och andra små skeddrag.

Kommentera

Okej, tack saiko är det är väl de som kallas för bombarda fiske? Ska testa det nästa gång då jag bara har våtflugor hemma som jag har fått ärvt.
                      Okej tack för svaren! Om någon har en 10gr samba över köper jag den gärna, haha
                      Om jag åker iväg i helgen och fiskar så blir det väl att stå och nöta i grunda vikar med min 10gr toby och hoppas på skitfiske

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                      14 svar
                      3 123 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uditsen
                      av uditsen