Lowrance Elite-7 HDI Sonar/GPS Combo! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lowrance Elite-7 HDI Sonar/GPS Combo!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Lowrance Elite-7 HDI Sonar/GPS Combo!

Tja är sjukt sugen på att köpa Lowrance elite-7 MEN priset ligger på ca 8000kr ink givaren.

Jag såg att om jag beställer det från eBay så blir den totala kostnaden ca 5000kr ink frakt och tull.

Då sparar jag ca 3000!

Vad är nackdelarna med att beställa från eBay? Någon som har erfarenhet av detta?
    är det värt riskerna?

Är också i "köpläge" för en sådan enhet, men har fått priset från USA till ca 6400 kr inkl frakt, moms och tull. Det finns en del olika givare till lodet, de finns info om detta här på forumet.

ex. http://www.ebay.com/itm/Lowrance-Eli...ht_2465wt_1161

Kommentera

http://www.fiskesnack.com/forum/show...rance-Elite-7x va snabb och lägg ett bud på detta.. så drar du en vinstlott (Skulle lätt köpt om jag nyss inte köpte ett elite 5x)
      Go Fish!

Kommentera

Forfarande så har Lowrance en så kallad "Geolock" på sina enheter om man köper dem på den amerikanska marknaden. Detta för att förhindra att våra svenska återförsäljare loosar stålar. Ni kommer ha en blinkande text över skärmen....

Man kan köpa en kod från Lowrance som upphäver detta men det resulterar ofta i att priset blir högre om man köper det här i sverige.

Däremot så kan man - om man är i USA och vandrar in i en butik, fråga om dom har "Europeiska" versioner hemma. Dessa är likadana och du slipper geolocken.

P.S Det finns billigare än 8k här i sverige inkl givare på Olssonsfiske...

Mvh

Kommentera

Ursprungligen postat av Freey Visa inlägg
          http://www.fiskesnack.com/forum/show...rance-Elite-7x va snabb och lägg ett bud på detta.. så drar du en vinstlott (Skulle lätt köpt om jag nyss inte köpte ett elite 5x)
          Den har tyvärr inte gps

Kommentera

Ja de får bli från Olssons då. Tack för informationen!

Kommentera

Ursprungligen postat av jns Visa inlägg
              Forfarande så har Lowrance en så kallad "Geolock" på sina enheter om man köper dem på den amerikanska marknaden. Detta för att förhindra att våra svenska återförsäljare loosar stålar. Ni kommer ha en blinkande text över skärmen....

Man kan köpa en kod från Lowrance som upphäver detta men det resulterar ofta i att priset blir högre om man köper det här i sverige.

Däremot så kan man - om man är i USA och vandrar in i en butik, fråga om dom har "Europeiska" versioner hemma. Dessa är likadana och du slipper geolocken.

P.S Det finns billigare än 8k här i sverige inkl givare på Olssonsfiske...

Mvh
              Vad jag har förstått så har inte något av Elite-loden geofence. Geofence gäller väl bara HDS-serien?

Finns flera här på FS som köpt elite 7 från USA, och jag har iallafall inte hört att det varit några problem.

Kommentera

Hm ja det skulle vara kul att höra från någon som beställt från ebay hur de gått för dom

Kommentera

Ursprungligen postat av sjöräven Visa inlägg
                  Hm ja det skulle vara kul att höra från någon som beställt från ebay hur de gått för dom
                  Fråga GäddMartin (tror jag han kallar sig). Han har ett från USA om jag inte minns fel.

Kommentera

Köpte mig en enhet med 83/200 givaren, 6100 kr på ebay. Italien.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 451 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art