Jerk med vanlig vobbler...? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jerk med vanlig vobbler...?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Jerk med vanlig vobbler...?

För någon vecka sen på en fisketur som hade gått riktigt dåligt, ingenting verkade funka, så provade jag att hänga på en Terminator vobbler..trots att den i stort sett inte gett mig några fångster tidigare. På första kastet så fastnade jag i grepen så jag ryckte med spöt för å få bort det å då small det på en fin gädda (4kg)....trodde såklart inte att det hade nåt med rycken att göra men bara för å testa så jerkade jag hem draget nästa kast å va händer? Jo, en till gädda...lite mindre kanske 3 kg...men ändå...sedan den dagen har jag å fiskepolarn fiskat mkt med denna teknik å det har gett bra resultat....2 st 6 kilos, 1 5 kilos, 1 4 kilos och kanske 10 som varit runt 3kg...sen såklart en hel del mindre gäddor också....glömde nästan bonusfångsterna: 9 hektos abbarre och en id på uppskattningsvis 1,5...

Nån mer som har provat att jerka med vanliga vobblers? Vilka modeller funkar?

assåå..... Jerk är en teknik och inte en vobbler. Vissa drag "måste" man jerka för att till lite gång på. Jag brukar jerka hem bla Zalt:en och spinna hem Salmo Slidern.

Kommentera

wobblern sticker lite då och då.. detta kan vara det som utlöser hugget
      Fish On!

Kommentera

Testa även skillnaden på att jerka en "vanlig" wobbler med steltafs..
        Bra att du testar nya tekniker..Det betyder att du kommer bli en bra fiskare genom åren. Det är liksom det som skiljer agnarna från vetet. Förmågan att pröva nya saker. Och det är den inställningen som kan betyda att katastrof vänds till framgång emellanåt.
        Kör på, pojken..

Kommentera

Ursprungligen postat av Vikviken
          För någon vecka sen på en fisketur som hade gått riktigt dåligt, ingenting verkade funka, så provade jag att hänga på en Terminator vobbler..trots att den i stort sett inte gett mig några fångster tidigare. På första kastet så fastnade jag i grepen så jag ryckte med spöt för å få bort det å då small det på en fin gädda (4kg)....trodde såklart inte att det hade nåt med rycken att göra men bara för å testa så jerkade jag hem draget nästa kast å va händer? Jo, en till gädda...lite mindre kanske 3 kg...men ändå...sedan den dagen har jag å fiskepolarn fiskat mkt med denna teknik å det har gett bra resultat....2 st 6 kilos, 1 5 kilos, 1 4 kilos och kanske 10 som varit runt 3kg...sen såklart en hel del mindre gäddor också....glömde nästan bonusfångsterna: 9 hektos abbarre och en id på uppskattningsvis 1,5...

Nån mer som har provat att jerka med vanliga vobblers? Vilka modeller funkar?
          Helt klart en het metod som många använder

Skitkul att komma på sådana saker. Man känner sig alltid lika nöjd när man testar något nytt och det fu ngerar riktigt bra
          EX.
          Jag tog en lite Yo-Zuri likande kopia, kapade skeden och "jerkade" kilosöringar i ytan på den, shit vilka hugg
          sigpic

Kommentera

I Fiskejournalens tipssida, senaste nummret tror jag, så tipsar dom just om att jerka med vanlig wobbler.
            Abu´s Tormentor. Bara o kapa av skeden. Sen är det bara o jerka.

Skitfiske på er..

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
            14 svar
            3 124 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg uditsen