Äntligen kom båten - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Äntligen kom båten

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Äntligen kom båten

Äntligen kom min allra första båt, oj som jag har väntat och längtar, man kan
    väl säga att jag önskat mig en båt sedan barnsben, är idag 37, så i går, äntligen båten kom.
    Ska köpa båten av en arbetskamrat, första så ska jag få provlåna den och sedan skall vi göra upp finanserna, det är ju vädlgit bussigt.

Så i går efter jobbet iväg till affären och köpte saker så jag säkert skulle
    kunna göra fast båten på den båtplats jag ordnat ( för dyra pengar 2500:-).

I med båten och efter lite smärre problem, typ blev lite sur( motorn alltså) med det ordnades) tomgången var det lite bekymmer med men men vad gör det Min båt hade kommit, i med växeln, oj vad det gick.......i 15 meter, då
    började det hända saker......Varför kommer det så mkt vatten över akterspegeln på det rinner in i båten.........

Tillbaks polaren hoppa i båten satte sig längs fram, vi skulle lösa problemet tillsamman, iväg bar det igen och fullgas..........varför försöker MIN fina båt
    leka ubåt för, fick känslan av att den nu kräver ner sig i fören, va f-n det är ingen ubåt jag ville ha.

problemen börjar nu lägga sig på hög det blir mer och mer.

1. han kom nog på att bensinblandingen var närmare 4% och inte 2%
    2. motorn är en 18 hk båten är typad för 9 ( ska väl inte göra så mkt)
    3. Motorn har nog lång rigg medans båten vill ha kort rigg.
    4. han hade nog inte testa motorn till båten ordentligt tidigare, den gamla motorn som satt på gick sönder( en annan historia som är rätt kul)

Så nu står båten på tomten, just nu skulle jag kunna bränna upp hela skiten, f-n vad besviken jag kände mig i går, jag såg mer ledsen ut än när sonens napp försvunnit ( enligt min fru)........Man kan säga att mina drömma raserades i går och går dagen som skulle bli så bra.......

Så är det någon som vill byta en 18 hk Mercury 86:a med lång rigg till en
    motor med kort rigg (10-15 hk)
    Fridens

Usch vad trist.

Jag lider med dig...
    /Berndtsson

Kommentera

Tråkigt att inte det flyter på.

Men om det nu än så länge är ett "provlån" tycker jag det låter som om du ska hoppa av den affären och ta sikte på en annan båt och motor.

/Martin

Kommentera

Kanske skulle vara det bästa men , jag ger inte upp veckan som kommer ska
        min arbetskamrat ta med sig sin systers son som skall titta på sakerna samt ta med sig en 10 hk för att testa, priset skulle vara så pass bra så jag vill
        hellst inte titta på andra objekt, 7000:- kan man ju inte gärna tacka nej till, men funkar det inte så funkar det inte .

slutar väl att man får köpa en kanot, kul och stå i en sådan och försöka
        utföra seriöst jerkfiske.....

Kommentera

Hur lång/bred är båten? det lät lite väl häftigt att ha en 18 hk motor till en båt som var lämpad till 9 hk... beror ju helt på om skrovet är ett planande skrov, vissa skrov är inte gjorda för att plana så bra, tyvärr, för det är ju jäkligt härligt när en båt kan plana fullt ut:-)

Kommentera

4,48 lång 1,60bred, har tidigare kört denna båt då det satt en 15hk på, var
            inga problem då.Tyvär finns inte det motor att tillgå längre.

Kommentera

Ursprungligen postat av zalt67
              4,48 lång 1,60bred, har tidigare kört denna båt då det satt en 15hk på, var
              inga problem då.Tyvär finns inte det motor att tillgå längre.
              Tror kanske att det är den långa riggen på motorn som ställer till det för dig.. eller vad tror du?

Kommentera

kan nog ligga rätt mycket i det.
                i nästa vecka ska vi testa med en Alshemeds ( eller hur det nu stavas) motor,
                så ska vi se hur det går.

Kommentera

Ang. kort och lång rigg. Det är bara att titta. Kavitationsplattan ska vara ungefär i linje med botten på båten. Om din arbetskamrat slängt på en motor med fel rigglängd låter det tyvärr som om han vill "slänga på dig" gammalt junk som han vill bli av med.

Kommentera

Ang min arbetskamrat så är det inga "hard feeling" där, han blev tvungen att
                    köpa en ny motor för ca 2 år sedan, han har inte haft tid att testa innan och det har vart av ren okunskap från hans sida att det sitter en fel riggad motor på båten.
                    Jag har ännu inte betalt något och kommer inte behöva göra det förrän allt fungerar.
                    Han nämde igår att det kanske slutar med att jag FÅR båten och så tar han
                    motorn, det jag då behöver är att köpa en bättre begagnad motor SOM PASSAR.
                    Vi får se hur det slutar.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
                    11 svar
                    13 575 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg jimmy85