Har suttit hemma och haft tråkigt så jag spånade lite om man kunde göra nåt skoj av baksidan hemma. Kom på idén att man kanske skulle anlägga ett utomhusakvarium med lite svenska fiskart i. Nu är det en hel del andra grejer som gör att det förmodligen stannar just som en idé men man vet ju aldrig om man får nåt ryck nästa år kanske ...
Tanken var att man gör om min tråkiga rabatt till ett "akvarium". Formen skulle bli som ett ca 1 meter djupt hörnbadkar med kortsidorna ca 3 meter styck. Volymen borde hamna någonstans mellan 3500-5000 liter beroende på hur man bygger.
Lite problem som jag kommit på rakt av:
- En liten bergsnutt som ligger strax under jordytan måste bort
- En ny "mur" måste muras och förstärkas
- Fönster i plexiglas måste införskaffas och monteras på nåt sätt
- Hela härligheten måste grävas ur för att sedan tätas
- Någon slags pump och reningsanläggning måste införskaffas
- Någon slags vinterförvaring måste ordnas till firrarna alt släppa ut och fiska nytt beroende på säsong
- Tjejen måste övertalas
- Grannarna skulle få dåndimpen ...
Men annars vore det en jävligt ball idé ! Ursäkta kvalitén på fotomontaget ...
Vad tror ni om detta ? Vilka svårigheter skulle man möta på om man nu skulle få för sig att göra verklighet av det om nåt år ?
Tanken var att man gör om min tråkiga rabatt till ett "akvarium". Formen skulle bli som ett ca 1 meter djupt hörnbadkar med kortsidorna ca 3 meter styck. Volymen borde hamna någonstans mellan 3500-5000 liter beroende på hur man bygger.
Lite problem som jag kommit på rakt av:
- En liten bergsnutt som ligger strax under jordytan måste bort
- En ny "mur" måste muras och förstärkas
- Fönster i plexiglas måste införskaffas och monteras på nåt sätt
- Hela härligheten måste grävas ur för att sedan tätas
- Någon slags pump och reningsanläggning måste införskaffas
- Någon slags vinterförvaring måste ordnas till firrarna alt släppa ut och fiska nytt beroende på säsong
- Tjejen måste övertalas
- Grannarna skulle få dåndimpen ...
Men annars vore det en jävligt ball idé ! Ursäkta kvalitén på fotomontaget ...

Vad tror ni om detta ? Vilka svårigheter skulle man möta på om man nu skulle få för sig att göra verklighet av det om nåt år ?

Men hur du ska få tid över till att fiska med ansvaret för en sån anläggning bakom knuten vet jag inte. Vissa balla projekt innebär att man måste välja mellan två goda ting.

Kommentera