tips till bottenmete efter gädda,gös - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

tips till bottenmete efter gädda,gös

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

eller så släpper man på slirbromsen som folk tidigare föreslog. förstår inte vad det är som är så fel med det. har funkat hur bra som helst för mig.

det blir ju exakt samma sak som en baitrunner med den skilldnad att du måste dra åt den lite snabbt innan mothugg.

visst är det säkert bättre med en massa andra prylar och dyra bra rullar.. men om man inte har råd och bara vill meta lite så funkar ju slirbromstricket kanon.

Kommentera

Ursprungligen postat av Everflow
      eller så släpper man på slirbromsen som folk tidigare föreslog. förstår inte vad det är som är så fel med det. har funkat hur bra som helst för mig.

det blir ju exakt samma sak som en baitrunner med den skilldnad att du måste dra åt den lite snabbt innan mothugg.

visst är det säkert bättre med en massa andra prylar och dyra bra rullar.. men om man inte har råd och bara vill meta lite så funkar ju slirbromstricket kanon.
      Visst funkar det, men du får mindre motstånd med öppenbygel vilket i slutänden ger fler fångade fiskar. Körde själv med nerställd broms engång i tiden när jag inte hade råd med dyra prylar och visst fick jag fisk även då. Så körpå med baitrunner om det känns bra eller med ner skruvad bromsverkan på vanlig rulle!

Iofs så kan man tillverka monkeyklimbers och swingers själv om man vill. Man kan också köra med en gummisnod på spöt som man fäster en liten loop av löslina under när man kör med öppen bygel. Detta ger ett initialt motstånd men försvinner direkt när fisken drar lite i betesfisken och då kan en pingla fäst på spöt signalera napp, om än bara för en kort stund.

Kommentera

Gamla knep som fungerar är att ha öppen bygel och ha ett flötesstopp modell gummikula på linan, då ser du när linan vandrar ut(inget vidare vid nattfiske dock). Alternativt ett gammalt knep jag läst i ngn tidning, lägg ett mynt på spolen och lägg en navkapsel(eller vad du nu har att tillgå) under. Åsanisse-knep som fungerar
        size does matters!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
        14 svar
        3 142 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg uditsen