Bft stealth, 2000 3000 4000 ??? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bft stealth, 2000 3000 4000 ???

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ännu en Stealth-klon...
    Trillade över denna när jag surfade runt http://www.mikado.pl/en/mikado-airsp...-fd-reel-test/
    sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Torrvevade på BFT modellen av denna rulle i butik för ett tag sen, bad om en ny ur låda att pilla på och blev inte direkt imponerad kändes rå och eländig kanske bara var den jag kände på som var dålig men nog finns det vettigare rullar att köpa!!
      Hade nästan glömt hur befriande det är att fiska, bra skit helt klart !!!

Kommentera

Jag har Catkings 3000 haspel rulle och är väldigt nöjd, hade ett par carbon brake skivor som passade som monterades då de som satt i var av nåt skit material.

Minns inte exakt men tror jag betalade runt 300kr, letade ett tag då jag ville ha den svarta färgen och för 300kr får du inte mycket rulle för pengarna här hemma i Sverige. Så jag kommer fortsätta fiska med min och vara glad

Kommentera

Gott att du är nöjd, jag syftar lite på BFT priset och prestanda, för 300;- är det ju toppen!!
          Hade nästan glömt hur befriande det är att fiska, bra skit helt klart !!!

Kommentera

Ursprungligen postat av Kipp Visa inlägg
            Gott att du är nöjd, jag syftar lite på BFT priset och prestanda, för 300;- är det ju toppen!!
            Absolut, jag skulle inte betala CWC/BFT priser för denna rulle.

Kommentera

Intressant. Nästan att jag köpte en på Ali bara för att det var billigt.

Då kommer en liten trådkapning: vet ngn vad BFT Atlantic glove ("deras" neoprene handskar) heter på aliexpress? Köpte dom i Sverige för 169kr och dom känns sådär i sömmarna på insidan men höll värmen och höll vätan borta ganska bra. Tyvärr så bet Torskarna sönder dom direkt så dom började läcka. Kan tänka mig att köpa ett gäng till bra pris från Kina istället.

Tacksam för tips

Kommentera

Ursprungligen postat av Gös_Hasse Visa inlägg
                Jag har Catkings 3000 haspel rulle och är väldigt nöjd, hade ett par carbon brake skivor som passade som monterades då de som satt i var av nåt skit material.

Minns inte exakt men tror jag betalade runt 300kr, letade ett tag då jag ville ha den svarta färgen och för 300kr får du inte mycket rulle för pengarna här hemma i Sverige. Så jag kommer fortsätta fiska med min och vara glad
                Även jag har köpt den på aliexpress dock en guld :P
                Fungerar bra det jag fiskat med den, men värsta kvalitets rulle är det väl inte, men sett till priset i kina duger den helt klart.

Kommentera

Hej!

Jag har köpt en stealth 4000 men kan tuvärr inte rekommenderas denna rulle. Ser fint ut. Lätt i vikt och lättvevad, men mycket glapp i veven och gears. Sen går det inte att serva rullen då det behövs speciellverktyg för att öppna rullhuset.
                  Har ringd med importören och även dom har ingen verktyg till detta........Doligt tycker jag. Mellan veven och rullhuset finns gott om plats för sand och smuts som kan kommer direkt i kullagorna.
                  Nej, lägg ner några hunderalapper till och köp en riktigt rulle.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                  14 svar
                  3 141 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg uditsen
                  av uditsen