Hjälp Tack:p - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp Tack:p

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hjälp Tack:p

Tänkte kolla om nån vet ett schysst gäddspö..... som gärna tål lite tyngre grejer. fiskar mest med stora wobbler o shad jiggar. Oftast från båt. sen vill man ogärna att plånboken ska bli tom. men är endå berädd att lägga ner lite cash för att få ett bra spö.. tacksam för ALLA förslag.. säg gärna vilken webbutik man hittar det på.:P tacktack

strike giant, 8,6 fot upp till 150g finns ju. jag har deras jerkspö. bft buster jerk stiff. det är sjukt skönt.
    Fish On!

Kommentera

Ursprungligen postat av Ixu
      strike giant, 8,6 fot upp till 150g finns ju. jag har deras jerkspö. bft buster jerk stiff. det är sjukt skönt.
      Måste säga att jag tycker tvärtom, gillar inget av de dära spöna. Jerkspöt känns som en stor järn bit när man drillar fisk och 8,6 fotarn är inge skön alls. Kolla gärna på TFG spöna på www.totalfishinggear.co.uk Går även att beställa dem på info@zalt.se Annars tycker jag du ska vänta tills Zalt gäddspö serie som kommer ut sent detta år/tidigt nästa vår 8,6 fotarn är oerhört skön att kasta alla tyngder med och det är skönt att drilla mindre fisk men det klarar lätt av de största fiskarna. Kommer även ett Jerkspö som har mycket mera känsla än alla de andra jerkspöna jag har testat på marknaden.

//Johannes R

Kommentera

ok.. men 150 gram??:S lät lite mycke men du är säkert bättre på sånt än mig:P vet du nån sida dem finns på??

Kommentera

Johannes, det där lät intressant. Synd bara att serien kommer ut till våren då man behöver ett spö till hösten..

Kommentera

av min erfarenhet av bftspöt så visst är det styvt men inte som en järnpinne.
            Fish On!

Kommentera

Berkley Signa Pike Multi, se även forumet Utrustning under Spinn- och Jerkfiske, finns fler trådar med liknande ämne att läsa där.

Kommentera

Ursprungligen postat av Johannes R
                Måste säga att jag tycker tvärtom, gillar inget av de dära spöna. Jerkspöt känns som en stor järn bit när man drillar fisk och 8,6 fotarn är inge skön alls. Kolla gärna på TFG spöna på www.totalfishinggear.co.uk Går även att beställa dem på info@zalt.se Annars tycker jag du ska vänta tills Zalt gäddspö serie som kommer ut sent detta år/tidigt nästa vår 8,6 fotarn är oerhört skön att kasta alla tyngder med och det är skönt att drilla mindre fisk men det klarar lätt av de största fiskarna. Kommer även ett Jerkspö som har mycket mera känsla än alla de andra jerkspöna jag har testat på marknaden.

//Johannes R

Håller med om att BFT inte är någe vidare.Gillar dom inte alls.Jag tycker du ska satsa på ett RST / LF Chopper.Dom är grymmaoch finns i både spinn och haspel!Själv tycker jag haspel är skönast till jigg/Spinnare/swimbaits/Skeddrag
                Jag tycker inte du är tillräckligt seriös, man ska vara seriös.

Kommentera

RST LF Pike som de säljer på Lundgrens känns riktigt fina.

Kostar ganska mycket, 1700:-, men då är det ett fint spö också...

Kommentera

Husbehovsfiskarn:Ja visst fan är dom fina men dom är för långa om du ska kunna fiska jigg och vobblers på bästa sätt.Svårt att få in de rätta rörelserna.
                    Jag tycker inte du är tillräckligt seriös, man ska vara seriös.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                    14 svar
                    3 123 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg uditsen
                    av uditsen