Dags att lägga ner kanske? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dags att lägga ner kanske?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Dags att lägga ner kanske?

Kanske borde jag lägga ner mitt sportfiske?
    Kanske är jag inte ämnad att fiska? Det är iofs det ända jag gör just nu.

Jag har haft nederlag nog långt tid nu, det enda fisket som går ok är abborrfisket i 1hgs- klassen. Gäddfisket är inte att tala om, har i år fått under 10st. Kanske 6 st. 6 ynka gäddor. Det måste vila någon förbannelse över mig.
    De gånger jag gäddspunnit har ett bete fått leva högst 3 kast, innan det satt i botten. Gäddmetet har ju gått likadant.

Idag tänkte jag fiska regnbåge, gödgrisar, bara för att få drilla och känna fisk liksom. Åkte vid niosnåret. Kom hem nu. Inte ett skit. Inte en fisksate. Bottenmete, flötmete, kastfluga. Mask, powerbait, flugor, stora, små, runda, korta. Totalt noll. Inte ens när jag kastade i korvbröd som de kom och vakade på och jag typ metade med en fluga framför nosen på dem ville de lukta på den. Inte ens en gödgris. Såg fisk som hoppade meterhopp hela tiden och var omkring och jagade. Inte ens en övermatad gödgris vart det.

Fiske är typ vad jag ägnar fritiden åt.

Har någon annan varit på bristningsgränsen? Hur gjorde ni då?

fiska på bara det funkar med tiden

Kommentera

Det är en väldigt tunn gräns mellan förtvivlan och total framgång. Är själv inne i en svacka nu men vägrar att ge mig, trägen vinner oftast!
      Allt eller inget är min filosofi!

Kommentera

Om du vill slippa att tappa drag så köp en rejäl gäddpåk, 7000 rulle, 0,28 flätlina och rejäla tafsar, det värsta som händer då är att kroken kommer upp rak men en ny krok är inte dyr, tråkigt det där med regnbågen, den brukar ju inte vara allt för lurig, men som alla fiskar så kan även den vara omöjlig vissa dagar så ge inte upp utan försök igen imorgon. Nu vet jag ju inte vad du fiskar med för beten på gäddan men vill du ha fler (och även större) så gå ner i betes storlek, hjälper oftast mycket, nu när det är så varmt också på de flesta ställen så gäller det att komma ner ordentligt, annars har man ingen chans.

Ge inte upp, rätt som de e så smäller 10an på !

//Johannes R

Kommentera

Ursprungligen postat av Johannes R
          Om du vill slippa att tappa drag så köp en rejäl gäddpåk, 7000 rulle, 0,28 flätlina och rejäla tafsar, det värsta som händer då är att kroken kommer upp rak men en ny krok är inte dyr, tråkigt det där med regnbågen, den brukar ju inte vara allt för lurig, men som alla fiskar så kan även den vara omöjlig vissa dagar så ge inte upp utan försök igen imorgon. Nu vet jag ju inte vad du fiskar med för beten på gäddan men vill du ha fler (och även större) så gå ner i betes storlek, hjälper oftast mycket, nu när det är så varmt också på de flesta ställen så gäller det att komma ner ordentligt, annars har man ingen chans.

Ge inte upp, rätt som de e så smäller 10an på !

//Johannes R
          Vad är det för skitkrok du kör med?

Kommentera

Han kör med hemmagjorda.

Kommentera

borrul var bor du?

Kommentera

Ursprungligen postat av pontus
                Det är en väldigt tunn gräns mellan förtvivlan och total framgång. Är själv inne i en svacka nu men vägrar att ge mig, trägen vinner oftast!

He e jag å men he e ba å kämpa på för snart släpper de igen å då j*vlar e ja ute å gör vattnen farliga igen
                I'd rather push a ford, then driva a BMW!!!!

Kommentera

Själv tycker jag inte att det gör allt för mycket om man inte får fisk varje gång man är ute. Så länge man har en skön kompis med sig så kan det inte blir tråkigt.
                  Har som rekord gädda på 7kg hittills. Nu i sommar ska jag ändra rekordet till 10kg.

Kommentera

Kör på..nöt..låter tradigt men jag vet hur det är.. fortfarande xxx antal bompass efter öring/lax inne i B3.. :| i år för min del...
                    Men den dagen den/dom sitter där.. kommer det vara värt all väntan.
                    Men jag håller med att att tankarna kommer i perioder om man skall skita i allt, speciellt om man har otur med väder och andra faktorer spelar in.

Skitfiske på dig!

/
                    B3 Rookie

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
                    7 svar
                    1 522 visningar