Skarven! Den tar mina sutare? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Skarven! Den tar mina sutare?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Flodebanan
    Kanske inte det mest diskreta sättet? Om man laddar med stålkulor borde det väl göra ordentlig skada iaf?
    Skjuter man ett enda skott med lite klenare kaliber så uppfattar aldrig någon vad det var som small och varifrån det var. Dessutom så är det ju bockjakt nu så det smäller ju lite varstans ändå.

Kommentera

Testa med slunga.

Testa med en slunga. Du kan kasta ganska stora stenar upp mot 150m. Inte världens bästa sikte, men hyffsat. Och träffar du en skarv så kommer den inte äta fler sutare igen iaf. I annat fall lär du väl skrämma bort dem. Och slungan låter inget Och massa sten överallt.
      Annars kan man ju tipsa om blåsrör. Typ 300:- i nån jaktbutik. Då dör de säkert inom 10-15m med en juste pil. Och väldigt diskret hehe
      Lycka till.

Kommentera

Pilbåge?! ljudlöst och dödande =)
        För det sista som överger fiskeren är ju hoppet!

Kommentera

Ursprungligen postat av Kurre
          Pilbåge?! ljudlöst och dödande =)
          Pilbåge är en mycket bra idé. Det viktiga är bara att ta bort pilen efteråt så folk inte hittar skarvar fulla i pilar
          Men jag tror stenhårt på den idén. Annars kan man ju "råka" få någon så man "måste" drilla den och sen slå ihjäl skiten och gräva ner det i närmaste buskage
          Bajen forever!

Kommentera

Är du säker på att det är skarv? De skarvar jag har sett har iaf varit mycket skygga kustfåglar?

Jaja, försök få bort skiten i vilket fall som helst. Själv har jag några viggar som har gett mig högt blodtryck under sommaren.

Kommentera

Annars kanske du skulle kunna bygga en ny damm bredvid "din" som du har fler och godare fiskar i så att dom väljer den dammen istället. Eller jag vet inte.

Kommentera

Hade två skarvar i en damm jag fiskar i, jag kastade sten efter dom i ca en timma, sen flög de iväg, har inte sett dom efter det. peppar peppar ta i trä.
                Jaha! då nappar det igen.

Kommentera

Esh. Det är väl bara bra att det rensas bort lite småfisk. De andra kommer växa mycket bättre.
                  "A little learning is a dangerous thing; drink deep" Alexander Pope 1709

Kommentera

fan i bohuslän där ja har landställe ser man skarv jävlarna dyka å komma upp me ål ålen e ju rödlistad luftgevär e juu tyst å bra

Kommentera

Ursprungligen postat av Rixman
                      brukar sitta i ett litet dämme och fiska lite sutare och karp, men nu är det så att
                      karpen är kvar men sutaren är som bortblåst. Innan fans det miljontals sutare kändes som det iaf då det högg hela tiden.
                      Men igår och ett par gånger tidigare så har det varit helt stendött.

Nu undrar jag hur snabb skarven gör skada på en liten dam som du ganska lätt kastar rakt över. skulle tippa på att det rör sig om minst fem olika individer.(skarvar)

Börjar det bli dax att ta med slangbellen och stenkulorna eller e det inget att bry sig om ????????

No Pain No Gain

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
                      11 svar
                      13 570 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg jimmy85