man får spotfiske kortet gratis i fiskebutikerna om man är under 18 tror jag
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fiskekompis i sthlm ?
Collapse
X
-
cath
Ursprungligen postat av DelitschDet var värst vad du tänker mycket då
Nej men det tycker jag låter jättebra, det är ju bäst att börja med den sociala biten.
sen kan man ju dra igång nåt "seriösare fiske" lite senare, när man har träffat lite mer folk kanske... Vad vet jag ?
Jo…hjärnan är som en kastrull utan lock med popcorn… idéerna poppar ut ..
Jag är bara en gammal tant och lärt mig lite grann bl.a att det kan vara svårt att få allt på en gång .
Fisk vill man ju ha , såklart ,men en sak i taget .
Vitsen är väl att knyta kontakter med andra människor som delar samma hobby , det fantastiska med fisket är att olika generationer kan ha kul tillsammans .
Jag har lärt mig så mycket av tonårs killar även gamla farbröder *blink*PA …*fniss*.
Ska ni ha en öppen träff måste det vara okej för alla …kan vara svårt med pengar när man är 14 år som ett exempel
Så fort det tillkommer några krav så minskar intresset eller vissa kanske inte kan följa med , de som inte har Sportfiskekortet som ett exempel …
Tänk om det bara är 3 som kommer …då har vissa köpt ett kort i hopp om att möta massa människor eller åkt väldigt långt ...
Gör det enkelt …så alla kan mötas ….
Kommentera
-
P A
Måste instämma med damen i föregående inlägg.
En liten idé som kanske skulle passa alla om ni funderar på en träff, är t.ex ett öringfiske vid kusten. (JaJa..Öring är inte detsamma som gädda, men ändå..) Typ Gålö eller liknande. Öppen plats. Alla kan ha bra kontakt. Alla har en chans att kanske få en firre.
Magis är nog trevligt i sig. Men spridningen på platserna är lite väl stor och alla har ju kanske inte fiskekortet. Särskilt inte de som eventuellt kommer lite längre ifrån.
Bara en idé alltså..
Kan berätta om en träff vi som brukar hänga på Fiske.nu hade för några år sedan.
Vi träffades vid Breviksbadet (Åkersberga) för HÖ-fiske. Bra plats. Fisk fanns. Grillplats fanns. Micke Boettge kom och visade casting teknik o.s.v.
Det var väldigt lyckat.
Lycka till med era planer. Blir nog roligt för de som dyker upp.
Kommentera
-
Delitsch_
P A jobbar inte du i en sportfiskebutik? Vet du isåfall om fiskekortet är gratis för folk under 18? För jag har verkligen inte råd att köpa ett nu..
Nåja tillbaka till ämnet.
Jag tyckte att det lät bra med Djurgården/Skeppsholmen, eller nåt annat ställe nära City, det blir ju lite jobbigt för folk som inte är härifrån om de ska ta sig till gålö/magel...
Men jag hänger med på det mesta, bara man kan ta sig dit kommunalt.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
2025-03-23, 20:34 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
|
7 svar
1 517 visningar