Behöver lite hjälp av någon jiggkunnig! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Behöver lite hjälp av någon jiggkunnig!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ett tips om någon handlare ser, är att ladda upp bilder i verklig storlek så är det enklare att avgöra vad som passar.

    Kommentera


    • #12
      Ursprungligen postat av Soldat Visa inlägg
      Jag själv har massor med joggar men dåligt med huvuden, och det där med storleken är bara bök. Finns det ingen som säljer paket med flera huvuden i olika storlekar?
      Vilka storlekar kör du med? Jag håller på och leker med lite gjutformar och kan inte påstå att jag får 100% perfekta skallar, än...
      Så om du vill testa ett knippe kan jag skicka, har väl huvudsakligen 5-21g vad jag minns. Skalltypen kan dock variera beroende på vad jag har i hinken
      Bildstudie över mina multirullars multiplicerande (det måste ske barnförbjudna saker när jag inte ser, för de förökar sig hela tiden ):
      En blygsam början .. Det börjar arta sig .. Börjar så smått spåra ur nu...

      Rull-terminologi (innehåller länkar till mina Rullmekartrådar)

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av Mooki Visa inlägg
        Vilka storlekar kör du med? Jag håller på och leker med lite gjutformar och kan inte påstå att jag får 100% perfekta skallar, än...
        Så om du vill testa ett knippe kan jag skicka, har väl huvudsakligen 5-21g vad jag minns. Skalltypen kan dock variera beroende på vad jag har i hinken

        Har alla möjliga storlekar, köpte hem ett stort blandat jiggpaket från någon här på Fiskesnack.

        Testar gärna ett knippe från dig.

        Kommentera


        • #14
          Landkrabban@Nej ,jag har inte testat det,andledningen har väl varit att när jag har fiskat inne i växtligheten och krokat på en borre ,så har dom trasslat in sig i växterna och lossnat,så jag försöker att fiska ovan och jämta växterna(med växter menar jag långa stängelväxter),men visst är det värt att pröva olika metoder

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          • Newborn
            Svar till Värde?
            av Newborn
            Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
            2024-01-13, 20:31
          • Knox88
            Värde på spön ?
            av Knox88
            Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
            2023-08-13, 11:49
          • Backslag
            Svar till Cisco Kid, mindre
            av Backslag
            Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
            2023-09-03, 20:16

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
          15 svar
          4 587 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Henke E
          av Henke E
           
          Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
          63 svar
          13 649 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg RUSTY HOOK  
          Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
          16 svar
          1 468 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg mrfisker  
          Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
          19 svar
          5 340 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Henke E
          av Henke E
           
          Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
          20 svar
          25 585 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Henke E
          av Henke E
           
          Arbetar...
          X